Utsette barnehage start med eldstemann.

A009

Flørter med forumet
Februarhjertene 2025
Fordeler og ulemper med å ha to hjemme. Vurderer å ha eldstemann hjemme når jeg skal ha en til baby. Det blir 1,5 år mellom dem. Noen som vil dele erfaringer?

Kudos til deg! Skulle gjerne gjort det samme, mellomste blir 2 år når han starter i august. Men jeg er gressenke 3 uker av/på, så jeg trenger nok bhg for å overleve å være alene med tre barn så mye…

Jeg gjorde det med mine to. :Heartred Det gikk bedre enn forventet, jeg var forberedt på totalt kaos. Men vi klarte oss veldig fint. Største bakdelen er at man mister muligheten til å sove på dagtid, eller jeg gjorde det fordi min eldste hadde sluttet med dupp. Så var litt avhengig av at nattesøvnen var god. :smiley-ashamed004 Hadde jeg gjort det igjen i samme senario, absolutt. Men jeg planlegger rundt det neste gang, fordi jeg også følte at det stjal litt av «babybobla» og måtte dele fokus med eldstemann. Fordelene er helt klart at eldste får litt mer tid med mamma hjemme. Baby blir kjent med lydene i huset på en annen måte. Merket det godt da eldste begynte i barnehage, at i helgene ble det verre å få mini til å sove, fordi det var så rolig her i hverdagene. Så ja, absolutt mange fine fordeler og noen bakdeler. :joyful:

Ila våren skal man svare på ev. svar på barnehageplass. Det er umulig å vite hva slags baby dere får. Kanskje det blir null stress og du vil ha de hjemme. Kanskje det blir helt OK og du vil ha en deltidsplass, og kanskje det bare blir helt umulig og du trenger barnehageplass til eldste. Vi var i siste kategori med 14 mnd mellom de eldste og nr. 2 med reflukssykdom. Barnehagestreik i fem uker var et rent helvete. Da var eldste 1 og 8-9 mnd og nr. 2 var 6-7 mnd. De færreste har det nok sånn, og jeg håper du får en «snill» baby. Poenget er bare at du ikke vet det før du står der. Du kan si opp barnehageplassen om du ikke bruker den. Det er tre mnd oppsigelsestid som regel, men det er nok noen som vil ha den på høsten, som gladelig tar over dine bhg-regninger for å få plassen du ikke trengte likevel.

Back
Topp