Utsett mensen!!

*Bambi*

Elsker forumet
Skal til syden mandag, og får mest sannsynlig mensen da... Mitt brett er straks slutt.. Eller jeg har tatt 1 sånn hvit (sukkertabl.). Hvis jeg startet på nytt brett , kan jeg utsette mensen?
Vet man kan få tak i tabl. hos legen, men har ikke tid til det :(

Var det sukkertablett i dag? da ville jeg tatt en hormonpille på neste brett i dag og så bare fortsatt, det går så fint så! :-)

Tok en sukkertabl. i går emoticon  Er det "ødelagt" da? Og er det nr 1 på brettet du mener?

*Bambi* skrev:
Tok en sukkertabl. i går emoticon  Er det "ødelagt" da? Og er det nr 1 på brettet du mener?

Da har du i så fall en dag du har "glemt pillen" i forhold til konstant nivå av hormoner. Nå vet jeg ikke hvilken type piller du bruker, jeg har kun brukt sånne med lik hormonmengde i hver tablett i 21 dageer og så 7 dager pause. Begynn rett på neste brett på neste pille med samme hormonmengde som du nettopp sluttet på om du forstår. Men vær obs på at du ikke er sikret mot graviditet nå når du har "glemt" en pille! :-)

I beste fall funker det fint, i nest beste fall får du småblødninger og i verste fall får du mensen likevel. Er du usikker så ville jeg ha ringt lege!

Sto litt her. Har den Loette:

Monofase

Inneholder: Faste kombinasjoner av hormoner.
Merker: Loette, Microgynom, MarvelonYasmin (og Diane).

21 tabletter: Du skal gå rett på neste brett når du er ferdig med alle tablettene på et pillebrett. Fortsett å ta tabletter i så mange dager du ønsker utsettelse av mensen. Deretter tar du 1 ukes opphold, før du starter på et helt nytt ubrukt brett.

28 tabletter: Når du kommer til de 7 sukkertablettene på slutten av et brett, hopper du over disse og går rett på et nytt brett. Du skal fortsette å ta tabletter i så mange dager du ønsker utsettelse av mensen. Deretter tar du sukkertablettene i 7 dager før du starter på et nytt ubrukt brett

Diane brukes hovedsakelig ikke som p-pille, men for behandling av akne. Dersom du bruker Diane for behandling av problemhud, vil den også fungere som prevensjonsmiddel. Når du vil utsette mensen med Diane bruker du samme metode som beskrevet over.

BTW: Tuuuusen hjertelig for svaremoticon

*Bambi* skrev:
BTW: Tuuuusen hjertelig for svaremoticon

Ingen årsak! Ser at det er de samme som jeg har brukt bare at jeg har hatt 21 tabletter. Det er ingen problem å hoppe over en pille og så fortsette heller :-)

Okey, skal jeg bare bruke dem helt til mensen kommer da?emoticon

Back
Topp