Utsatt for smitte?

Christine1989

Betatt av forumet
Er sannsynligvis blitt utsatt for smitte med cytomegalovirus på jobb... Vet ikke om jeg har hatt dette før. venter på blodprøvesvar som kommer om noen dager!
Noen som har erfaring med dette viruset under svangerskapet? Veldig skummelt siden det kan gi alt fra enkle til alvorlige defekter hos fosteret:-(( krysser fingrene for at alt går bra her

Ikke hørt om det;( lykke til med resultatene og håper du ikke er smittet

Jenta mi født 17.07.07❤
Termin 13. Februar 2014 med nr. 2/3 ❤

Det har jeg ikke hørt om :/
Krysser fingrene for at du ikke er smitta!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Takk for støtten! Satser på det går i orden, men er fælt å vente... Føler bare alt går i grus jeg nå... Ser for meg at jeg får et sterkt preget barn om jeg har det... Men jeg har vel en tendens til å ta sorgene på forskudd...:-/ skummelt er det likevel!

Uff så skummelt, krysser fingrene for deg!!
Du er nok ikke smittet og alt er i orden skal du se :)

Hei! Jeg ble utsatt for cmv iallfall en gang mens jeg var gravid. Tok bl.pr som viste at jeg hadde gjennomgått infeksjon tidligere. Det er primærinfeksjonene som et verst, men som gravid skal en alltid holde seg unna uansett om en har gjennomgått infeksjon tidligere. Vil tro det skal mye til.. Skjønner du stresser, men det går sikker veldig fint! Lykke til :)

Jeg håper virkelig jeg har gjennomgått infeksjonen tidligere ja, dumt hvis ikke:-/ Var jo i nær pasientkontakt, så lurer på hvor lett det egentlig smitter.
Har lest at reaktiverte/sekundær infeksjoner ikke er like farlig. Mindre sannsynlig å bli smittet igjen også da.. Huff, ekkelt dette her. Kjipt å jobbe på infeksjonspost nå...:-(( godt det gikk bra med deg!

<3 Jente April 2012
Termin med nr 2: 5. Februar 2014

Jeg jobber også på infeksjon, det følger med litt ekstra bekymringer da ja. Men vi har egentlig som regel at gravide ikke går inn på tbc eller herpes zoster smitterom. Alle andre smitter kan vi gå inn på med riktig beskyttelse. Men parvovirus og cmv er jo ingenting man isolerer men vil ikke ha det som gravid likevel!

Ja, flere bekymringer ved å jobbe på en slik post. Satser på at det går bra! Er jo mange som går rundt med slik smitte, men er med en gang mer skummelt når man vet om det!

Skal holde dere oppdatert:-)

<3 Jente April 2012
Termin med nr 2: 5. Februar 2014

Back
Topp