Utsatt 6 ukerskontroll:/

Bringebær

Gift med forumet
Lillegutt var 6 uker på tirsdag og i dag skulle vi vært på 6 ukers kontroll. Men lillegutt har jo vannkopper så vi måtte utsette det, og da fikk jeg først time 10 oktober!! Han er jo ganske mye mere en 6 uker da!! :(

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor de er så redde for vannkopper når alle innsett skal få det og helst når de er små. Mine barn har ikke hatt vannkopper enda. Han eldste blir 9 år i oktober.

Storebror 30.10.04
Mellombror 20.04.10
Lillebror 08.08.13

Og så? Hva er så farlig med å vente litt? Det er ti ganger verre hvis noen som tåler det dårlig blir smittet! Det er tross alt mye forskjellig klientell hos lege/ helsestasjon, og vannkopper er en klar esklusjonsregel.

om du er bekymra for vekta hannes så ring helsestasjonen å få de til å komme hjem å veie han, de har sånn vekt de kan ta med seg :)

Og så? Hva er så farlig med å vente litt? Det er ti ganger verre hvis noen som tåler det dårlig blir smittet! Det er tross alt mye forskjellig klientell hos lege/ helsestasjon, og vannkopper er en klar esklusjonsregel.
Det er ikke farlig å vente litt! Og hadde jo aldri dratt ned dit med han med vannkopper!!!!
Er jo bare meg som syns det var litt lenge og vente.
Men nå løste det seg. Snakket ned hs og fikk ny time på tirsdag.

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

hvordan går d me han da? Har han manhe kopper, og er han plaget? har han feber? venter enda i spenning på om minste og eldste mine skal få d....

Det er klart man ikke drar vannkopper inn på HS, men det ER jo lenge å vente på 6 ukerskontroll om ho ikke hadde fått time før godt uti oktober. Er jo en grunn for at de skal følges jevnt, og ofte, når de er så små.

Men nå ordnet det seg jo;-)

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor de er så redde for vannkopper når alle innsett skal få det og helst når de er små. Mine barn har ikke hatt vannkopper enda. Han eldste blir 9 år i oktober.

Storebror 30.10.04
Mellombror 20.04.10
Lillebror 08.08.13

Fordi at vannkopper, harmløst og vanlig som det er, er ekstremt farlig for personer i risikogrupper: feks gravide som ikke har hatt det før, kreftpasienter, personer med immunforsvarslidekser for å nevne noe.

Fordi at vannkopper, harmløst og vanlig som det er, er ekstremt farlig for personer i risikogrupper: feks gravide som ikke har hatt det før, kreftpasienter, personer med immunforsvarslidekser for å nevne noe.
Jeg vist ikke at det var så farlig! Trodde at den kun var farlig dersom man får den i en voksen alder.

Storebror 30.10.04
Mellombror 20.04.10
Lillebror 08.08.13

hvordan går d me han da? Har han manhe kopper, og er han plaget? har han feber? venter enda i spenning på om minste og eldste mine skal få d....
Det går veldig bra:) det meste har tørket ut og det er på vei bort. Så det er bra. Han har vært veldig lite plaget til å ha ganske mange prikker, så håper vi har hatt det for godt nå. Nå har mellomste også endelig fått det, så da var vi fulltallig. Fytti så lei jeg er vannkopper nå!!!!:P skal bli deilig når vi kan ut å treffe folk igjen!!

Jente Mars 2009
Gutt Mars 2011
Gutt 6. August 2013

huff ja skjønner deg inderlig godt. var dritlei bare etter en stykk med vannkopper... ja vi får håpe lillemann blir imun. spurte legen om d da vi var på 6 ukers ktr. han sa d kunne være sjanse for at man ikke blir imun når man får det så tidlig. men han selv hadde hatt d da han var 2 md. og ikke hatt det siden.

Back
Topp