Utroskap, hva mener dere og hvorfor

stridbjornærefulspyd

Andre møte med forumet
Min er ikke utro, men jeg vet at det er mange som er det. Hva tenker dere om det, og hvorfor tenker dere det ?

Jeg vet at visst min hadde vært utro, ville jeg hatt det vondt, og jeg ville ha blitt informert på forhånd.. slik at jeg klarte å leve med det. Jeg ville vite alt han hadde å fortelle, når det først er et svik, ville jeg at han skulle være ærlig. Men jeg hadde gått fra han fordi han hadde vært utro. Men det jeg hadde gjort, er at jeg hadde jobbet med meg selv.. for å komme meg igjennom det.. men hadde aldri nektet han å ha andre på si, så lenge det bare er sex da... men ble det noe mer... da hadde jeg blitt sint..[:@] Visst min skulle ha vært utro, ville vi ha snakket om det på forhånd, blitt "enige", og han hadde vært ærlig.. hos oss skjer ikke det, men om det hadde det... ville det bare ha vært sex, og ikke noe mer... og det er ikke så ille..
Det er visst det kommer følelser inn i bildet at det blir vondt.. slik at det ikke kan leves med.

Bare tenkte at dette temaet var viktig å ta opp.
Vet at jeg er helt ny...
Men dette er noe jeg har tenkt en del på...

En barndomsvennine av meg har en samboer som har andre på si hele tiden, hun vet det ikke... og han vet at jeg vet.. med klar beskjed om å ikke si noe.

Ofte føles det som utroskap er noe som ties i hel. Sitter her å prøver å se det i fra 3 sider, om ikke flere.

1) Den som sitter hjemme å blir bedratt, vil hun ha det bedre om hun vet om det på forhånd... jeg mener absolutt. Å skjule det, og holde det hemmelig å lyve for henne er ikke noe. Når hun vet det vil hun få tid til å håndtere det i den tiden det faktisk pågår, og ikke måtte håndtere det som noe som hadde hendt.

2) Den som er utro har det nok flott der og da, men skulle tro at det var med en bismak av å gjøre vondt mot sin kone/ samboer/ kjæreste. Det føles sikkert ikke godt heller å føre den han er utro med bak lyset heller.. kanskje hun ikke vet at han er opptatt.. kanskje hun tror at han er singel..Dette må han dekke over.. og spille skuespill.

3) Den som han bedrar med, kan være i den situasjonen at hun ikke vet om den andre kvinnen, det virkelige livet hans.. hun kan komme i den situasjonen at hun forelsker seg i en mann som det i ettertid viser seg at hun ikke kan få. Hun har det sikkert godt der og da.. Men hun kommer nok ikke til å få sannheten.. selv om hun får nytelsen.

Slik jeg ser det, er det ikke bare den bedratte part, men også de andre som sliter under det, når en part er utro.

Det jeg også ser er at det er den som har forholdet og kjærligheten.. ikke sex og et nummer der og da.. som kommer ut som den som har det mest verdifulle. Forholdet og kjærligheten mellom to mennesker.

En elsker/ elskerinne vil aldri kunne ta over plassen i hjertet til en mann som elsker sin kjæreste.

Synes dette var et tema som var viktig å få belyst, da det er mange som bedrar og blir bedratte, blir brukt som den en bedrar med.. som aldri snakker med noen om det. [&:] Har dere tanker enten om at utroskap er fryktelig galt... og grunnen til det.. skriv det her i denne tråden.
Mener dere at det er greit.. og grunnen til det.. skriv det også her.

Utroskap ødelegger familier.. snakk om det, ikke tie det i hel noen gang.

[;)] Bare noen tanker.

Velkommen [:D]

Hadde jeg vært deg hadde jeg sakkt det til henne. Bestevenninna mi og jeg har en avtale på det og jeg motte si det til henne. Var ikkke mye gøy, men typen var jo teit og som sa det til min mann. [8D]

Jeg hadde ikkke godt tatt utroskap om det er bare sexen, enten så klarer han seg me meg ellers får han vær singel og holde på me så mangen han vil.
Men har du fått barn så synes jeg ikke det passer seg helt.

Er enig med Fuvi23 at det er hakket verre og større svik om det er følelser med i bildet.. og ikke bare sex og vennskap. Akkurat det siste kan jeg tolerere, tror jeg om min skulle vært utro, men ble det noe mer.. da [:@][:(] hadde jeg ikke vært så lett å fått tilgivelse fra.

Hvis du regne dæ som hennes venninne og ikkje hans, burde du si det til ho. Æ kunne aldri holdt no sånt skjult før mine venninne, sjøl om det selvfølgelig e kjempevanskelig å si det til ho! Men hvis æ visste om at kjæresten til ei venninne va utro, så hadde æ følt mæ medkyldig om æ ikkje sa det til ho...
Utroskap e utroskap, så lenge det e nåkka man gjør bak ryggen til den man e sammen med, nåkka man ikkje ville gjort hvis han eller ho va i samme rom, før å si det sånn... Men enig i at det e hakket verre og et større svik hvis det e følelsa inne i bildet, og ikkje bære sex...

ORIGINAL: stridbjornærefulspyd
En elsker/ elskerinne vil aldri kunne ta over plassen i hjertet til en mann som elsker sin kjæreste.

I mitt hode ville en mann som elsker kjæresten sin aldri ha en elskerinne..!

Ellers tror jeg kanskje jeg hadde prøvd å tilgi sambo, hvis det var en engangs hendelse i en vanskelig periode, av hensyn til barn. Men sannsyneligvis ville det gjort så stor skade på tillit og trygghet at det ville blitt slutt uansett... Da det er sagt; Er STERKT imot utroskap på alle måter. Fullstendig respektløst og har ingenting i et forhold å gjøre! Synes det er alt for mange som tar for lett på dette! Men det er jo opp til hver enkelt...

Når det gjelder venninna di; Er dere gode venner, og du gjerne vil beholde henne som venninne, bør du fortelle det!

Enig med folk flest at ved utroskap er det rett på gata.. Uakseptabelt..!
Jeg mener at hvis man elsker hverandre, har man ikke behov for å gå å ha sex med andre!

Tolererer ikke utroskap i det hele tatt. Har blitt brent såpass mange ganger at jeg bare ikke takler om typen min er med noen andre.
Hvis man absolutt vil ha noen andre får man heller gjøre det slutt med den man er sammen med, og være singel mens man gjør det, enn å gå bak ryggen på de.

Enig med folk flest at ved utroskap er det rett på gata.. Uakseptabelt..!
Jeg mener at hvis man elsker hverandre, har man ikke behov for å gå å ha sex med andre!

Kunne ikke blitt mer enig!! Hater utroskap!! [:@]

Her hos oss er det nulltoleranse for utroskap!
Elsker man et menneske på ordentlig, vil man ikke føre h*n bak lyset på en så ussel måte.
Det er feigt og egoistisk med utroskap, og det fører INGENTING godt med seg.

Jeg sitter her og rister litt på hodet. Jeg har selv vært utsatt for utroskap og vi kom over det å har det flott idag.....MEN.... hvordan kan man si at så lenge man er "informert" så er det greit ?? At man da skla takle det bedre??  Hvis sambo hadde ringt til ,eg å sagt : Kjære jeg skal bare bort i nr tre å ha sex meg hu dama så kommer jeg hjem , hadde jeg kastet han ut. Utroskap hører ikke hjemme i et etablert forhold.
Blir litt irritert når folk rettferdig gjør utroskap.
Jeg ville gi han en sjanse til å holde familien samlet og finne ut hva som betydde noe for han og idag angrer han enda som en hund på at han var så dum. Men hvis det skjer en gang til er det rett ut og ingen kjære mor !!!!

Klem

Siterer igjen Dr. Phil : UTROSKAP ER DE TINGENE MAN IKKE VILLE GJORDT HVIS KJÆRESTEN STO BAK EN !!!

Back
Topp