Utrolig vondt i hele magen

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Fikk så sinnsykt vondt i magen i kveld! Det føltes som mageknip blandet med at magen var dritvondt og spent, litt som en ball som blitt "overpumpet" og på vei til å eksplodere :o
Prøvd å føle på "hvor gjør det vondt?" men det var egentlig hele magen som var øm, fra brystene og ned til skambenet. Og i korsryggen. Pluss at hoftene og lyskene er vondt fra før.
Ingen stilling fungerte, hverken stå, sitte eller ligge og jeg ble egentlig livredd for den akutte smerten i magen.
Begynte å google, IKKE BRA!!, og kom bare over tråder der folk mistet babyen i uke 38 :o
Jeg har fortsatt ikke kjent noe sparker på en stund, men smerten har heldigvis dabbet av og jeg får til å ligge på venstre side med en pute under magen og har dyna mellom bena. (Og akkurat NÅ sparket hun så nå vært jeg glad :) :))
Men gurimeg så redd man blir når man får så vondt! Er det flere som plutselig har blitt øm over hele magen og hatt så sinnsykt vondt? Det kom etter jeg byttet pysj på storegutt mens han lå å sov i sengen... Ikke den beste arbeidsstillingen direkt :(

Huff, ikke godt å ha det slik! :( Nei Google er som regel ikke noe kjekk når man lurer på hva ulike vondter kan være. I utgangspunktet høres vel typ sterk mageknip eller forbigående/eller lengre varige "menslignende smerter" ikke noe farlig ut. Men hvis det fortsatte og var såpass kraftig vondt at du blir usikker, ville jeg ringt føden. <3 Tidvis får jeg vondt rundt om i magen, for det strekker så voldsomt av og til når han skyter rumpa opp og beina ut til siden. Kjenner jeg får noen tak med menssmerter av og til, og de kan hvertfall forplante seg en del hos meg slik at jeg får vondt også flere steder i mage/rygg. Spesielt hvis jeg ikke slapper av der og da.
Håper det kommer seg, og ikke nøl med å ringe føden hvis du blir usikker igjen <3

Jeg får også av og til skikkelig vondt i magen og den blir helt stram, kjennes som verdens verste mageknip, men hos meg går det over etter noen sekunder. Googlet jeg også, men prøver å la være da Google virkelig ikke er din venn når det kommer til vondter man har :P

Sto opp for å på do nå og kjente hvor hele magen gjorde vondt av rørelsen "stå opp fra sengen", som om den ikke hengte med opp på en måte.... Jeg måtte ta hendene under magen og "hjelpe til" for å komme meg opp og allikevel gjorde det ganske vondt. Som at magen var uvanlig tung. Hmm.. Den var litt vanskelig å forklare O_o
Men noe jeg reagerte over var at babys rompe lå på venstre side, altså helt ned mot sengen etter hvordan jeg hadde lugget i sengen, og det har nesten aldri skjedd. Hun har alltid vært på høyre side, eller muligens midt på, med rompen.
Det kjennes ut litt som om hun vridd seg litt pga tyngdekraften :o
Jeg har heller ikke kjent noen fosterbevegelser siden den sparken når jeg skrev hovedinnlegget, så nå begynner jeg å bli en del nervøs for den fotballspillende jenta vårres :o
Må opp å finne noe søtt og drikke tror jeg!

Sto opp for å på do nå og kjente hvor hele magen gjorde vondt av rørelsen "stå opp fra sengen", som om den ikke hengte med opp på en måte.... Jeg måtte ta hendene under magen og "hjelpe til" for å komme meg opp og allikevel gjorde det ganske vondt. Som at magen var uvanlig tung. Hmm.. Den var litt vanskelig å forklare o_O
Men noe jeg reagerte over var at babys rompe lå på venstre side, altså helt ned mot sengen etter hvordan jeg hadde lugget i sengen, og det har nesten aldri skjedd. Hun har alltid vært på høyre side, eller muligens midt på, med rompen.
Det kjennes ut litt som om hun vridd seg litt pga tyngdekraften :eek:
Jeg har heller ikke kjent noen fosterbevegelser siden den sparken når jeg skrev hovedinnlegget, så nå begynner jeg å bli en del nervøs for den fotballspillende jenta vårres :eek:
Må opp å finne noe søtt og drikke tror jeg!

Lett å få noia når man har lest worst case historier ja! Håper det har hjulpet med noe søtt å drikke.
Jeg hadde en morgen hvor jeg var skikkelig redd for at noe var galt, etter å ha lest om hva som hadde skjedd med Drømmer89 her inne.. tok litt tid før det ble liv etter at jeg hadde spist og drukket.. men heldigvis ble det liv etterhvert. Her har det vært variabelt hele veien, med noen rolige dager og andre mer aktive, men man blir jo påvirket av ting man leser og har lettere for å bli redd.
Men, håper du ringer føden om du ikke klarer å roe deg. Kan gjøre godt å snakke med fagfolk og få et svar tilpasset akkurat din situasjon <3

Lett å få noia når man har lest worst case historier ja! Håper det har hjulpet med noe søtt å drikke.
Jeg hadde en morgen hvor jeg var skikkelig redd for at noe var galt, etter å ha lest om hva som hadde skjedd med Drømmer89 her inne.. tok litt tid før det ble liv etter at jeg hadde spist og drukket.. men heldigvis ble det liv etterhvert. Her har det vært variabelt hele veien, med noen rolige dager og andre mer aktive, men man blir jo påvirket av ting man leser og har lettere for å bli redd.
Men, håper du ringer føden om du ikke klarer å roe deg. Kan gjøre godt å snakke med fagfolk og få et svar tilpasset akkurat din situasjon <3
Jeg drakk iste og juice, så lå jeg i 10 min i sofaen og bare kjente etter liv. Etter 3 min så begynte hun å svare på mine dyttinger og etter 5-6 min så dytta hun selv uten at jeg dyttet først. Når hun dyttet selv 3 ggr, uten mine dyttinger først, ble jeg litt roligere, så nå ligger jeg i sengen igjen.
Nå ligger hun og beveger seg som hun skal :) Det er helt sykt hva en stresser opp seg for slike ting! :o mange tanker som rekker å gå gjennom hodet på noen minutter :(

Jeg drakk iste og juice, så lå jeg i 10 min i sofaen og bare kjente etter liv. Etter 3 min så begynte hun å svare på mine dyttinger og etter 5-6 min så dytta hun selv uten at jeg dyttet først. Når hun dyttet selv 3 ggr, uten mine dyttinger først, ble jeg litt roligere, så nå ligger jeg i sengen igjen.
Nå ligger hun og beveger seg som hun skal :) Det er helt sykt hva en stresser opp seg for slike ting! :o mange tanker som rekker å gå gjennom hodet på noen minutter :(

Så godt å høre at du kjenner masse liv nå❤️ det er ikke en god følelse, og man blir automatisk redd.

Så fint!:) skjønner godt at det rekker å gå mange vi de tanker gjennom hodet når ting ikke er helt som vanlig! Jeg har også hatt mye vondt i magen innimellom. Og i hele magen som du sier. Men har vært ganske sikker på at det er mageknip, kynnere og ligamentsmerter samtidig. Har tatt det opp med fysioterapaut siden jeg har fått det sånn på trening noen ganger, og hun synes også det høres ut som det. Vondter som får over er visstnok sjelden farlige. Mye som skjer i magen nå!:)

Så godt å høre at du kjente liv til slutt. Jeg ble skikkelig nervøs da jeg leste tråden. Håper magen er bedre nå. :-)

Det er kjempeskummelt, jeg vet, jeg blir også hysterisk når jeg ikke har kjent bevegelser på noen tid og har hatt sånne smerter i magen i natten og! Spesielt når urinblæra er full og jeg har sikkert sovet i dårlig stilling. Men har våknet av mageknip og måtte gå på kjøkkenet og spise/drikke noe bare for å kjenne at lillegutt har det bra... Og det verste er at en jente jeg kjenner fra mitt land mistet babyen sin i uke 38 nå i slutten av september, helt forferdelig, så kan ikke la være å tenke på henne og blir helt ubeskrivelig trist :(

Ja jeg ble veldig redd i natt :( ingen artig følelse i det hele tatt. Spesielt ikke når samboer var borte.
Nå har hun sparka helt fint idag :) :) så håper hun bare lå å sov i natt og at smertene kommer av at jeg måtte bytte pysjen på gutten mens han sov :)

Ja jeg ble veldig redd i natt :( ingen artig følelse i det hele tatt. Spesielt ikke når samboer var borte.
Nå har hun sparka helt fint idag :) :) så håper hun bare lå å sov i natt og at smertene kommer av at jeg måtte bytte pysjen på gutten mens han sov :)
Ja, veldig mulig at de kom fra det, kjenner at jeg får vondt i magen når jeg må bøye meg veldig for eksempel når jeg skal kle på storesøster. Slapp av og tenk positivt!

Forstår godt det! <3 Husker en dag for noen uker siden fikk jeg sinnsykt vondt i ene sida når jeg gikk, og det varte ganske lenge, men så gav det seg før jeg fant det nødvendig å ringe føden. Har kjent antydningene senere også, mye som strekker og er ubehagelig rundt om i magen, spesielt hvis jeg snur meg for fort i senga, står fremoverbøyd lenge eller hvis jeg er veldig tissetrengt.

Jeg har også hatt så mye vondt i magen den siste uken! Vært veldig urolig i magen, maaaasse luft og luftsmerter blandet med kynnere og menssmerter! Ah.. Slitsomt! Men tror ikke det er unormalt. Og du? Ikke google! Det kommer det sjeldent noe godt ut av ;)

Fikk så sinnsykt vondt i magen i kveld! Det føltes som mageknip blandet med at magen var dritvondt og spent, litt som en ball som blitt "overpumpet" og på vei til å eksplodere :eek:
Prøvd å føle på "hvor gjør det vondt?" men det var egentlig hele magen som var øm, fra brystene og ned til skambenet. Og i korsryggen. Pluss at hoftene og lyskene er vondt fra før.
Ingen stilling fungerte, hverken stå, sitte eller ligge og jeg ble egentlig livredd for den akutte smerten i magen.
Begynte å google, IKKE BRA!!, og kom bare over tråder der folk mistet babyen i uke 38 :eek:
Jeg har fortsatt ikke kjent noe sparker på en stund, men smerten har heldigvis dabbet av og jeg får til å ligge på venstre side med en pute under magen og har dyna mellom bena. (Og akkurat NÅ sparket hun så nå vært jeg glad :) :))
Men gurimeg så redd man blir når man får så vondt! Er det flere som plutselig har blitt øm over hele magen og hatt så sinnsykt vondt? Det kom etter jeg byttet pysj på storegutt mens han lå å sov i sengen... Ikke den beste arbeidsstillingen direkt :(
Jeg hadde også en slik opplevelse og det varte en stund, gjorde så vondt at jeg gråt litt.
Men det ga seg også rørte jenta mi seg etterpå det var i forrige uke, da var jeg 38 uker.

Snakket med min jordmor og hun sa det kunne være magen jeg hadde vondt høyt oppe men hele magen spente seg. Har følt masse liv etterpå. Men husker jeg ble redd....

Nå er jeg forkjølet og hoster mye så nå har jeg mye vondt i magen denne uken også, ikke lett å være gravid på slutten... Sender en klem

Jeg hadde også en slik opplevelse og det varte en stund, gjorde så vondt at jeg gråt litt.
Men det ga seg også rørte jenta mi seg etterpå det var i forrige uke, da var jeg 38 uker.

Snakket med min jordmor og hun sa det kunne være magen jeg hadde vondt høyt oppe men hele magen spente seg. Har følt masse liv etterpå. Men husker jeg ble redd....

Nå er jeg forkjølet og hoster mye så nå har jeg mye vondt i magen denne uken også, ikke lett å være gravid på slutten... Sender en klem
Takk ❤️
Det begynner å bli tungt nå, men jeg burde ikke klage for jeg har hatt et veldig fint og rolig svangerskap. Det er først nå på slutten som jeg har begynt å få vondt litt her og der. Men det er vel kanskje "meningen" at en ska bli lei på å gå gravid, så en har lyst til å føde ;)
Håper det ikke blir altfor lenge til nå i hvert fall :)

Takk ❤️
Det begynner å bli tungt nå, men jeg burde ikke klage for jeg har hatt et veldig fint og rolig svangerskap. Det er først nå på slutten som jeg har begynt å få vondt litt her og der. Men det er vel kanskje "meningen" at en ska bli lei på å gå gravid, så en har lyst til å føde ;)
Håper det ikke blir altfor lenge til nå i hvert fall :)
Det håper jeg også, for håpe vi for treffe våre babyer snart begge to :-)

Back
Topp