Utrolig sterkt *link*

*mumfie*

Elsker forumet
http://www.fvn.no/bilder/lydbilder/article726664.ece

Kjempe sterk historie om dødfødsel.. [:(]
Kan være den er lakt ut før og...

Jeg fatter virkelig ikke hvorfor du legger det ut her i det hele tatt.

ORIGINAL: StinkiStini

Og hvorfor ikke! Og høre andre sin historie???

ORIGINAL: *mumfie*

Har ikke åpna linken engang.
Hadde ikke takla det om jeg var gravid.

Derfor det står hva det er.

Jeg er gravid, og leser slikt. Mamma ventet en frisk unge. Men en dag kjente hun mindre liv, ble et akutt keisersnitt, og hun levde en 1\2- 1 time etter hun ble født. For henne hjelper det å lese slike historier.

Flere her inne på BV som har mistet barna sine også. Blir for dumt at slik som faktisk skjer skal være tabu.

ORIGINAL: cathrine24

Derfor det står hva det er.

Jeg er gravid, og leser slikt. Mamma ventet en frisk unge. Men en dag kjente hun mindre liv, ble et akutt keisersnitt, og hun levde en 1\2- 1 time etter hun ble født. For henne hjelper det å lese slike historier.

Flere her inne på BV som har mistet barna sine også. Blir for dumt at slik som faktisk skjer skal være tabu.

Jeg har lest ALLE historiene til de her inn på Bv som har mistet, sent og tidlig[:(]
Veit veldig godt at det skjer, og kan skje hvem som helst.
Da er det en person her som deler sin historie, og det gir mening å dele den.

Men bildeserie.. det greier jeg ikke faktisk![:o][:(]

åhh, herregud så trist!!!! [:(][:(][:(]

ORIGINAL: Lissyjane

Det er folk i samme situasjon her,så fordi om det ikke er noe artig å lese for deg,så kan det være lærerikt for andre[;)]

Såklart!

Men... bildeserie?
Jeg har ikke turt åpne linken engang.

Tenker at mange kan gå innpå og angre seg sykt etterpå.
Har gjort det samme tidligere og enda ikke glemt bildene[:(][:(]

Det er helt for j**lig å se og høre om sånt - mens jeg synes faktisk det er viktig å få slike saker frem i lyset også.
Hvorfor skal ikke de som har opplevd noe så grusomt få fortelle sin historie?
Det står i HI og overskriften at dette er sterkt - så styr unna om dere ikke takler det...

ORIGINAL: Imogene

Det er helt for j**lig å se og høre om sånt - mens jeg synes faktisk det er viktig å få slike saker frem i lyset også.
Hvorfor skal ikke de som har opplevd noe så grusomt få fortelle sin historie?
Det står i HI og overskriften at dette er sterkt - så styr unna om dere ikke takler det...

Enig. Å mene noe annet er et hån mot disse stakkars menneskene som har opplevd en så grusom skjebne. Det er faktisk dem det er synd på, ikke dagens gravide som muligens feller en tåre og blir engstelige av en slik link.

ORIGINAL: Lissyjane

Det er folk i samme situasjon her,så fordi om det ikke er noe artig å lese for deg,så kan det være lærerikt for andre[;)]

Såklart!

Men... bildeserie?
Jeg har ikke turt åpne linken engang.

Tenker at mange kan gå innpå og angre seg sykt etterpå.
Har gjort det samme tidligere og enda ikke glemt bildene[:(][:(]

Det var ikke mange bildene, og man ser det faktisk ikke.

Her i familien som sikkert de fleste som har mistet så henger det bilder oppe. Det vil da si at man ikke kan besøke folk som har mistet da? Det er en del av sorgprossesen fikk vi beskjed om på sykehuset.

Så utrolig sterkt[:(] Tårene triller her jeg sitter med min 2 mnd gamle gutt sovende på fanget. Gud, så heldig jeg er!

Hvil i fred lille engel[:)]

Jeg synes at det er fint at du legger ut denne linken. Jeg har bare sett på bildene nå, får desverre ik hørt lyden, så vet ikke hva Ellisiv sier.

Det er viktig at det blir åpenhet og forståelse rundt det å miste barn.
Ja.. noen gravide og andre kan bli bekymret og redd av det å lese om dødfødte barn. Men allikevel så er dette realiteten til veldig mange mennesker, hvert år.
Dødfødsler blir ikke borte, selv om noen velger å lukke igjen øyer og ører.

Forståelsen og omfanget av det å miste et barn, kan vel kanskje bare de selv som har mistet et barn ha.  Og enkelte veldig empatiske mennesker.
Derfor synes jeg det er viktig at andre får høre at det å miste et barn gjør noe med en som menneske, det påvirker hele hverdagen. Og man glemmer ALDRI lille barnet sitt.  Der føler jeg at mange tenker feil.. at "nå er på tide å glemme han vel"..   det skjer ikke..   man glemmer aldri!

For meg så vil alltid Iver være mitt første barn. Ja, jeg har bare et levende barn, så mange tenker på barnet i magen nå som nr 2.  Men jeg har allerede født 2 barn..  Dette blir min 3.fødsel og mitt 3.barn.

Å tie ihjel noe vil ikke føre med seg noe godt.

Det står i teksten til HI at det er sterkt og hva det handler om. Man har et valg her.
Bildene av nydelige Oliver er ikke skumle. Sterke ja..  Vondt å se mammaens sorg..   Men Oliver er en nydelige liten gutt, som desverre ikke pustet da han ble født..

Tenenr et lys for deg Oliver, på 4 år's fødselsdagen din idag..

dytter denne frem igjen..

For en utrolig sterk og trist historie! [:(]
Jeg er glad gutta sov da jeg så den, for jeg gråt godt underveis. [:(][:(]

Til TS: Tusen takk for at du la ut linken, ellers hadde jeg nok aldri fått sett dette. Og jeg er så glad for at jeg fikk se og høre historien om vakre Oliver som dessverre aldri fikk se dagens lys.
Mine tanker går til Oliver som skulle vært 4 år i dag, og hans familie.

Har tent lys for lille Oliver idag...

det er et generelt forum da...
bare fordi et få tall ikke vil lese sånn, så er det kanskje MANGE som synes det er intresangt å lese,fordi dem har mista.. å da vet at dem ikke er alene....

Mumfie skrev at det var om død fødsel,da velgder man jo selv

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Eg e og gravid, å eg syns da va vakkert å høyra på på ein måte.. Vanvittig sterkt ja, men og vakkert, å utrolig sterkt av mammen å fortella om da sånn.. Å da va ein aldeles nydelige liten gut..

Sign[:(]

Back
Topp