Utrolig skummelt

spispilladisjøl

Gift med forumet
Da jeg våknet i dag fortalte christer at han fant Jennie liggende UNDER dynen da han stod opp. Da han løftet på dynen gispet  hun etter luft [:o]
Vet ikke om hun bare gispet pga frisk luft, eller om det var av pustemangel, men utrolig ekkelt er det uansett..

Jeg pleier feste dynen litt slik at dette ikke skal skje, men i gårkveld gjorde jeg det ikke, siden hun sov så lett, da ville hun ha våknet.
UggghhH! 

Pass på jenter, ligger dem i seng, legg dem helt nederst i sengen slik at dem ikke klarer ake seg under dynen.

æsj så ekkelt ja[&:] her sparker lille dyna av seg hele tiden så må nok skaffe noen "soveposer" til Tobias[:)]

Åååå så skummelt!! [:o] Skal tenke på dette ja...
Mange bekymringer for disse små, og myye å tenke på [8|]

wææ ja det kan jeg tenke meg var ekkelt[&:] Men trenger ikke nødvendigvis være pga dyna, men er best å være på den sikre siden[;)]

lillegutt her får angst hvis han får dynen over hode så han har alltid dynen under armene

ORIGINAL: Kleiven

wææ ja det kan jeg tenke meg var ekkelt[&:] Men trenger ikke nødvendigvis være pga dyna, men er best å være på den sikre siden[;)]

Hva mener du ? Om hun ligger under dynen å ikke får puste/puster tungt, så er det vel pga dynen ? At hun har kommet seg under den på etvis.. ved å ake seg nedover/fekte den over seg. Eller misforstår jeg hva du skal frem til ? :)

Har en urolig liten krabat, så dyne har jeg rett og slett droppa for lengst! Her bruker vi tepper, de er ikke så stive så de krøller seg i stede for at mini havner under.
Men skjedde flere ganger med mini også i begynnelsen, før jeg droppe dyna!
Nå har jeg det problemet at han ikke sovnet om han ikke har koseklut over ansiktet, den må liksom dekke halve siden på ansiktet. Jeg bruker som regel å ta den bort når han har sovnet, men her om dagen sovnet jeg ifra han, så da våknet jeg av at hele kluten var surra rundt hodet hans... Jiiiiiiiises, holdt på å daue!!!![&:]

SKUMMELT JA!!

ORIGINAL: Frøken Lillan

ORIGINAL: Kleiven

Hva mener du ? Om hun ligger under dynen å ikke får puste/puster tungt, så er det vel pga dynen ? At hun har kommet seg under den på etvis.. ved å ake seg nedover/fekte den over seg. Eller misforstår jeg hva du skal frem til ? :)

Ja selvfølgelig kan det være dyna som gjorde at hun gispet etter luft :) Men lillemor her har flere ganger gispet etter luft når hun har ligget i senga- uten dyne over hodet. Utrolig ekkelt[&:] Men det kan være mange årsaker. Jeg passer på selv at dyna ikke går over hodet hennes, for sikkerhets skyld [:D]

Samme gjorde vesla inatt. Når jeg våknet i dag morges var det ingen baby på puta. Jeg rev opp dyna og der lå vesla krølla nederst i fotenden og LO!!!!
Har også det problemet at hun må ha noen over ansiktet for å sove. Så har kjøpt en liten koseklut som ikke kan dekke så mye. Men dyner og tepper og alt blir dratt over hodet!
Hvor får man kjøpt sånne klyper?

Huff så skummelt!
Jeg opplevde noe av det samme en natt, og etter det har vi brukt nattpose på vesla. Har en i ull og en i fleese (De er litt tykkere enn dem man etterhvert fester til senga). Så her har vi lagt vekk dyna, men lillefrøken er varm og sover godt :)

jeg har siden jeg hørte om krybbedød i alder av 9 år..ja du leser riktig...vært obs på akurat det der. Da min bror var 1 år og etter at jeg så noe på tv den gangen om det, sto jeg opp flere ganger om natten for å se at dynen IKKE var over ansiktet hans.

Sånn er jeg nå også.hver gang jeg ser inn til Jamie passer jeg på at dyna er langt unna annsiktet for å si det sånn. Jeg er fkatisk sånn med de to andre også jeg enda det ikke er nødvendig...
bra du skriver en slik tråd:)

Det har Elise også gjort noen ganger, og jeg ble kjempe redd.
Den enne gang var hun ikke mer enn to uker eller noe, da hadde kravlet seg helt ned i bunnen av baggen å lå under teppe der, den andre gangen kom hun seg under dyna og kom ikke ut igjen. Heldigvis sover jeg veldig lett og hun lagde så mye leven at jeg våknet nok med engang hun kom under. Bestemte meg for å kjøpe sånn pose å legge henne i, men plutselig er hun blitt mye roligere når hun sover, og ligger alltid nå med hendene over dyna.
Og jeg skjønner godt du synes det var ekkelt, den gangen jeg fant henne under dyna gispet hun også etter luft, og jeg ble helt hysterisk og hadde ikke lyst til å legge henne igjen, men fikk da beskjed av flere at siden dyna er så lett kan di ikke bli kvalt under den, men at det selvfølgelig blir lettere å puste når de kommer opp igjen. Men hadde ikke Elise roet seg når hun sov, hadde jeg kjøpt pose til henne ganske så fort.

ORIGINAL: *ØnskeBaby*

lillegutt her får angst hvis han får dynen over hode så han har alltid dynen under armene

Samma her, han har ALLID hendene over dyna. Dyna er som regel ikke lenger opp enn til magen.....

Huff så ekkelt.

Må nok få lagd en patent på den dyne greiene,eller kjøpe sånne klyper.

Snuppa mi har foreløpig bare aka seg oppover hu da.

Her aker også snuppa seg kun oppover..og når hun treffer kantbeskytteren så begynner hun å lage lyd[:)] hehe!
Har sånne ringer med klype på til å feste i dyna, men ikke tatt de i bruk.

Uff, så skummelt, forstår godt at dere ble skremt.[&:]

Jeg synes det der er så nifst, så her sover babyen i babypose, uten løse tekstiler hun kan dra over seg.

har opplevd det selv men nå legger jeg dynen på tvers så den ikke blir så lang og legger en bamse på hver siden av henne så dynen ikke sklir opp.

Back
Topp