Utrolig positivt overrasket over Nav...!!

Anlipa

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Septemberbarna 2019
Sendte søknaden om foreldrepenger for tre uker siden, og fikk brev en uke etterpå om at den var mottat og skulle behandles fortløpende... tenkte jo at det kommer jo garantert i retur en god del ganger før det endelig er i orden, så jeg blei ikke veldig entusiastisk da det i dag dumpet et brev fra NAV ned i post kassa... åpna og så etter ordet "mangler" , men i stedet så jeg ordet innvilget [:D][:D] å jeg hadde til og med blitt invilget mer en jeg våget og håpe på [:D] så tre uker hvorav 1 av de var påskeuka, tok det altså for og få alt i orden, må si jeg er veldig positivt overrasket over de nå [;)] det er fordelen med og bo på et lite sted antar jeg [;)]

Skulle ønske jeg var like heldig! :p Men godt at noen er heldige med NAV :)

Oi! Det gikk fort! Hvor i landet bor du?
Jeg sendte inn for leeeeenge siden, og har ikke fått noe svar, men jeg bor da også i Oslo!

Oi, du er tydeligvis en av de få heldige som har med NAV å gjøre ja!!! [:D]  bra at det gikk i orden da[;)] 
selv er jeg veldig spent på hvor lang tid det skal gå før jeg får skikkelig svar, skal jo i permisjon om 1 mnd.. snakkte med nav idag, å det viste seg at jeg måtte sende skatte og inntektsopplysningene mine en gang til ... de har de jo inne og registrert siden jeg er sykemeldt og får sykepenger! men neida, dette var en annen sak så de må jeg sende på nytt....!
men KJEKT Å HØRE at NAV gjør noe bra også!!!! [:D]

Jeg bor i råde så er jo ikke store området, går under forvaltningen i fredrikstad trur jeg... [:D] Huff, ja har lest inlegga dine lillebebis og jeg forventa helt ærlig talt og få samme peset selv, derfor tenkte jeg at de fortjener litt skryt å når de faktisk klarer og gjøre jobben sin så effektivt en sjelden gang [:D]
Får håpe det ordner seg for for dere begge, det er så deilig og vite at det er i orden, og vite når første utbetaingsdato er [:D]

ORIGINAL: Sommer2010

Oi, du er tydeligvis en av de få heldige som har med NAV å gjøre ja!!! [:D]  bra at det gikk i orden da[;)] 
selv er jeg veldig spent på hvor lang tid det skal gå før jeg får skikkelig svar, skal jo i permisjon om 1 mnd.. snakkte med nav idag, å det viste seg at jeg måtte sende skatte og inntektsopplysningene mine en gang til ... de har de jo inne og registrert siden jeg er sykemeldt og får sykepenger! men neida, dette var en annen sak så de må jeg sende på nytt....!

jeg fikk vite når jeg skulle søke at jeg ikke trengte å sende inn inntekts og skatteoppl..p.g.a at jeg var sykmeldt og de hadde det inne...men etter et par uker fikk jeg brav om at jeg må sende de inn allikevel..ringte nav..og de sa at det er et annet skjema for skatte og inntektsopplysninger som skal fylles ut av lønningskontoret ved foreldrepenger enn ved sykepenger.. idiotisk at de på nav ikke ga beskjed om det med en gang..grr..

ORIGINAL: neah

jeg fikk vite når jeg skulle søke at jeg ikke trengte å sende inn inntekts og skatteoppl..p.g.a at jeg var sykmeldt og de hadde det inne...men etter et par uker fikk jeg brav om at jeg må sende de inn allikevel..ringte nav..og de sa at det er et annet skjema for skatte og inntektsopplysninger som skal fylles ut av lønningskontoret ved foreldrepenger enn ved sykepenger.. idiotisk at de på nav ikke ga beskjed om det med en gang..grr..

AKKURAT det samma skjedde til meg! Hadde til og med ei fra NAV som fylte ut søknaden for meg, og hun skrev bare ut de opplysningen hun hadde inne og sa at nå var alt i orden. Hun jeg snakka med sist sa bare "Ja hun var sikkert ny da!" MEN, det var hun som hadde jobbet der lengst faktisk :p

ORIGINAL: lillebebis

ORIGINAL: neah

AKKURAT det samma skjedde til meg! Hadde til og med ei fra NAV som fylte ut søknaden for meg, og hun skrev bare ut de opplysningen hun hadde inne og sa at nå var alt i orden. Hun jeg snakka med sist sa bare "Ja hun var sikkert ny da!" MEN, det var hun som hadde jobbet der lengst faktisk :p

det er så tyyyypisk..... skulle ikke vært lov!

Heldig du[:)] Sendte inn søknad i februar har bare fått ett brev om at de har mottat søknaden, men ikke hørt noe mer[&:] skal ut i permisjon om to uker...
En venninne av meg jobbet en sommer på nav og alt de gjorde på var å ta røyke pauser der... ikke rart det går treigt der...

uff, føler virkelig med dere, for jeg var forhåndsinstillt på samme tullet selv...[&:] så måtte lese både to og tre ganger for og bekrefte at det faktisk stemte.... <

håper på at det samme skjer her også [:)]

Jeg leverte i januar og har enda ikke fått noe. Da jeg spurte sa de at de ikke kunne lagen nytt vedtak så lenge jeg var sykemeldt........jeg går jo sm nå ut til permisjon, så syns det hørtes rart ut at de ikke kan godkjenne søknaden min slik at jeg får levere kopi til arb giver .....de venter jo på utrekning. Vet ikke om det har så mye å si for meg pga at jeg likevell kommer til å få lønn fra arb giver i permisjonen. Så får de tilbakebetalt fra nav, men jobben vil vite om jeg får fars 10 uker permisjon, noe jeg skal ha pga han ikke har rett på den. Men har vel egentlig god tid på d kanskje.......Håper bare det ikke blir noe kluss.

Gratulerer. Vi burde alle bombandere den ene saksbehandleren som har klart å gjøre jobben sin med blomster, slik at alle de andre udugelige menneskene som jobber der ser at man setter pris på at folk gjør jobben sin.

Jeg skrev en mail til nav i januar som jeg fortsatt ikke har fått svar på. Pratet med 8 forskjellige mennesker jeg har navnet på. og sendT mailen jeg sendte i januar på nytt to ganger etter det. Hvor jeg etterlyser svar. Fortsatt ikke fått svar på det jeg lurer på. HEIA NAV Bærum.

Lurer på hva slags utdannelse man må ha for å jobbe på NAV. Jeg er sikker på at hvis jeg hadde dratt ned på NAV å jobbet der en dag uten noen som helst erfaring hadde jeg gjort en bedre jobb enn de som jobber der.

puh.. DAGENS UTBLÅSNING.

takk for det alle sammen.. ja enig i at hun brde bombarderes med blomster ja, hadde kanskje gitt de andre noe å strebe etter ( Yeah Right[8D]), men jeg skjnner godt frustrasjonen deres.. har hørt at det visstnok skal hjelpe og ringe og klage direkte til forvaltningen... Må være forbaska itrriterendes. bare å blåse ut...

Klag og klag og klag og klag... eneste som hjelper har jeg intrykk av rundt omkring... =( nei hadde vært morsomt og se kriteriene for og abeide der gett, er nok ikke akkurat skyhøye krav... Lykke til alle sammen, håper svarene daler ned i postkassene deres nå de kommende dagene,... de fleste av dere har jo kommet et stk lenger på vei en meg å, så jeg skjønner godt at man begynner og stresse liksom... :( krysser fingrene for dere

Back
Topp