utrolig nok det minste gresskaret de hadde på Meny

*yummymummy*

Gift med forumet
jess... da er gresskar i hus. Må nok ha et lite ett også, til å ha inne på stua, eller i vinduet. Men dette var det minste de hadde på meny...

nei, det kan du trygt si

ja, noe må jeg jo bruke innmaten til. Men har aldri prøvd det før da, så veldig skeptisk og spent på hva det blir av det.
Gjerne komme med tips om hva det kan brukes til!!!

Har aldri smakt det jeg, så har ingen oppskrifter til deg, hehe!! 

Vi må nok ha oss ett i år tenker jeg. Gleder meg ikke til å rense det, for å si det sånn, ha ha!!

Wow!! Hvor mye betalte du for det?

Pappaen min dyrker gresskar i hagen..Han pleier å lage suppe av de.. Aner ikke hva han har oppi, men det er ganske godt

Du kan lage mye av gresskar men har lest et sted at man ikke skal bruke de store dekorasjonsgresskarene til det men mat gresskar!

Selv lager jeg alltid gresskarpai og det er sinnsykt digg! Hele familien elsker det..kjøper små biter i matvarebutikkene...

gresskarpai eller gresskarsuppe skal jeg prøve å lage av innmaten

Rebecca85 skrev:
Du kan lage mye av gresskar men har lest et sted at man ikke skal bruke de store dekorasjonsgresskarene til det men mat gresskar!

Selv lager jeg alltid gresskarpai og det er sinnsykt digg! Hele familien elsker det..kjøper små biter i matvarebutikkene...

Hun på butikken sa iallefall at innmaten på det der kunne brukes til mat.
Hva er forskjell på dekorasjonsgresskar? og mat gresskar?
Skal prøve meg på å lage noe av det, er det ikke godt, så er det jo ikke godt...

edit: googlet litt, og fant ut at det er en egen type gresskar, som kalles pyntegresskar, men de er små, og ikke store.

http://www.frukt.no/leksikon/gronnsaker/faktaark1/pyntegresskar/

Linntendo skrev:
Wow!! Hvor mye betalte du for det?

Betalte 121 kr for det (16,90 kr kg'en)

*yummymummy* skrev:

Rebecca85 skrev:

Hun på butikken sa iallefall at innmaten på det der kunne brukes til mat.
Hva er forskjell på dekorasjonsgresskar? og mat gresskar?
Skal prøve meg på å lage noe av det, er det ikke godt, så er det jo ikke godt...

edit: googlet litt, og fant ut at det er en egen type gresskar, som kalles pyntegresskar, men de er små, og ikke store.

http://www.frukt.no/leksikon/gronnsaker/faktaark1/pyntegresskar/

Greit å sjekke for surt å spise noe dårlig

Back
Topp