utrolig!!! (gjelder NAV, lang)

maric

Gift med forumet
jeg har vært sykemeldt siden midten av januar, men de første 16 dagene betaler jo arbeidsgiver. så da jeg leverte sykemelding for februar så sendte sjefen den + lønns og trekksoppgaven til nav... å jeg ventet å ventet... viste jo ikke helt når de hadde utbetaling, så ringte de 2 mars.. nei da hadde de ikke fått lønns og trekksoppgaven sa de!! så ringte til sjefen med en gang, men den hadde han jo sendt sammen med sykemeldingen!! men han sendte den en gang til.. så ringte etter 4 dager å lurte på når pengene mine skulle komme.. nei de hadde jo ikke fått alle papirene de skulle, jeg ble såå sinna[:@] for det hadde de, 2 ganger!!!!! så ringte sjefen min igjen, så han kontaktet nav å ba om å få sende den på mail direkte til de. de var egentlig ikke interressert idet da, men det fikk gå!! (herregud sier jeg bare!!!) så nå 20 dager senere, så er pengene på vei til meg..!

UTROLIG sier jeg bare..!
noen andre som har lignendes historier? føler jeg kun har negativ erfaring fra de!!

Slik var det her også.. Vært sykemeldt siden 4 januar og fikk ikke fra arbeidsgiver før 12. mars. Fikk fra nav 2 mars. Herregud! Man trenger faktisk penger for å leve! Nav er noen rotehoder!

NAV er et helvete!!!!!!!!!!!!!

Har vært helt i klageretten med de!!!!!!!!!!!!!!! HATER HATER!!!!!

Skulle ønske jeg kunne styrt det selv.... hihi

ja HATER er vel en fin beskrivelse..! pga noen ikke gidder å gjøre jobben sin så skal vi slite!!!! [:@]
att de tørr å provosere gravide damer sier jeg!!!! hehe...

Har daglig sånne opplevelser jeg, jobber med lønn for ca 1100 ansatte. Det e utrolige mange ganger vi må sende ting flere ganger, til slutt må vi alltid sende det på faks slik at folk få penger fortest mulig.
Heldigvis får jeg selv sykepenger og fødselspenger av arbeidsgiver, så jeg slipper å vente på tregheten dems.

ORIGINAL: Krystalll

Hmm. Jeg har hele tiden fått lønn ifra arbeidsgiver, selv om jeg var sykemeldt i over 16dager..[:)]

skulle ønske jeg også fikk det, så kunne de kranglet med NAV istede..!

Jeg opplevde akkurat det samme med når jeg ble sykemeldt med
jentungen..2 ganger.. Ble jo sykemeldt i begynnelsen og på slutten og begge
gangene måtte jeg ringe til nav minst 4-5 ganger..
Herregud de er jo helt ubrukeøige der nede!!!!

ORIGINAL: Krystalll

Hmm. Jeg har hele tiden fått lønn ifra arbeidsgiver, selv om jeg var sykemeldt i over 16dager..[:)]

Får heldigvis lønn fra arb.giver her og. Da slipper en dette, men vet at det er mye rot i systemet der[&:][:@][&:]

det høres nesten ut som min situasjon med nav nå............ har vært sykmeldt siden 8.jan og har fortsatt ikke fått penger....... det er helt utrolig!!!!!!!!!!!!!! først så skyldte dem på at dem ikke hadde fått lønns oppgava mi. Så var det to sykmeldinger dem ikke hadde fått. Så var det søknaden min om sykepenger mens jeg var i syden som ikke hadde blitt godkjent og nå er det plutselig den sykmeldinga som dem ikke har fått enda... Så i morgen skal jeg på det lokale nav kontoret og ordne sånn egenmelding ut i fra den sykmeldingslappen som jeg har så kanskje det er muligheter for noen penger snart............................... Jeg gir opp hele systemet.... Gruer meg til å få permisjonspenger fra nav......................

NAV er helt utrolige, hører jo stadig ville historier derfra. [:-] Fant selv ut forrige uke at de plutselig har begynt å trekke meg 50% skatt (er på attføring, eller arbeidsavklaringspenger som det heter så fint nå) så jeg tok en tur innom nav-kontoret, men de kunne selvfølgelig ikke hjelpe, jeg måtte ringe kundetelefonen deres. Ja det er jo så gøy for det koster penger, hvorfor i alle dager kan ikke de ta en telefon da når jeg først sitter der? [:-] Uansett, jeg fikk ikke snakke med noen der, for etter å snakket med de som svarer på telefonen så var det ingen som svarte der hun satte meg over. Dama jeg snakket med tok imot beskjed fra meg og fikk telefonnummeret mitt så de skulle ringe meg da siden jeg ikke fikk snakket med noen. Ingen har ringt enda. De trekker vel 50% skatt om man ikke leverer skattekort, men jeg har fått beskjed om at jeg ikke trenger å levere noe skattekort til dem da de får det fra skatteetaten selv, så om de nå kommer og sier at det er fordi de ikke har fått skattekort så blir jeg forbanna. [:'(]

Jeg har faktisk til gode å få en telefon fra nav når de har sagt de skal ringe tilbake. Det vil si, én gang har de ringt, men det hjalp jo ikke mye da jeg ikke var i nærheten av telefonen min da de ringte. De ringer jo fra et sånn fellesnr nå så da jeg ringte tilbake så kom jeg bare til sentralbordet der og de ante jo selvfølgelig ingenting om hvem som hadde ringt meg og hvorfor. Jeg vet fremdeles ikke hvem det var som ringte for må ikke tro personen ringte igjen. [>:] Er jo ikke det verste som kan skje dette her, men jeg synest bare servicen de yter er utrolig dårlig. Synest det er mer tungvindt der nå etter det ble nav enn det var før. [8|]

Jeg var sykmeldt i to måneder i fjor da de mente at de ikke hadde fått de samme papirene fra min arbeidsgiver.. Slitsomt å mase på nav, tok så lang tid at jeg fikk alle pengene jeg skulle ha samtidig, å mange purringer [:@]

jeg mått sende papirene 3 ganger før de hadde "mottatt" det, så de kunne utbetale pengene [:-] helt utrolig!

Back
Topp