Utrogestan/progesteron

iii123

Glad i forumet
♡Julekulene 2021♡
Noen som har testet Utrogestan og har erfaringer å dele?

Har prøvd å bli gravid med nummer 2 i det som føles som en evighet (16pp), spesielt siden jeg ble gravid på første forsøk i 2021. Har fått henvisning til IVF og tester Letrozol i mellomtiden mens vi venter. Hørte fra en venninne at hun fikk progesteron for at det skulle hjelpe egget å feste seg, så jeg håper det kan være til hjelp for meg også siden jeg har EL hver måned og det ikke er noe i veien med svømmerne til samboer. Hun hadde flere kjemiske/SA, men mitt problem er at ingenting skjer og testen blir ikke positiv.

På resepten står det at jeg skal starte opp «noen dager» etter EL, og fikk beskjed om å fortsette til TR eller eventuelt 2 uker etter ved en positiv test. Hva menes med «noen dager»?:joyful: Skal selvsagt spørre gyn om dette, men utålmodig som jeg er så spør jeg her også.
Har lest flere har skrevet i ulike IKM grupper om progesteron, så jeg håper noen har erfaringer å dele :)

Har prøvd å bli gravid med nummer 2 i det som føles som en evighet (16pp), spesielt siden jeg ble gravid på første forsøk i 2021. Har fått henvisning til IVF og tester Letrozol i mellomtiden mens vi venter. Hørte fra en venninne at hun fikk progesteron for at det skulle hjelpe egget å feste seg, så jeg håper det kan være til hjelp for meg også siden jeg har EL hver måned og det ikke er noe i veien med svømmerne til samboer. Hun hadde flere kjemiske/SA, men mitt problem er at ingenting skjer og testen blir ikke positiv.

På resepten står det at jeg skal starte opp «noen dager» etter EL, og fikk beskjed om å fortsette til TR eller eventuelt 2 uker etter ved en positiv test. Hva menes med «noen dager»?:joyful: Skal selvsagt spørre gyn om dette, men utålmodig som jeg er så spør jeg her også.
Har lest flere har skrevet i ulike IKM grupper om progesteron, så jeg håper noen har erfaringer å dele :)
Jeg fikk resept på lutinus for et halvt år siden, men brukte det bare én syklus fordi jeg synes det var litt styrete. Fikk beskjed om å begynne på det to dager etter eggløsning :)

Noen dager vil vel kanskje si to-tre dager? Tenker det er vel for å sikre gode forhold til egget fester seg og vedlikeholde implantasjonen og utviklingen :shy:

Har brukt utrogestan før. Fikk det når jeg var til tidlig ul i ule 6 for å sjekke om det var liv. Var redd for å miste, så da fikk jeg det og skulle bruke det fram til uke 10 tror jeg det var

Jeg tar duphaston, starter ca 2 dpo etter beskjed fra gyn :)

Var veldig fornøyd med Utrogestan. Noen dager etter EL sier de for at du ikke skal være uheldig å ta det før eggløsningen har vært, siden progesteron kan forsinke/forhindre eggløsningen, slik jeg har forstått det.

Back
Topp