Utrogestan for lenger lutealfase

R

Rebecca2025

Guest
Hei,
Har fått utrogestan kapsler for å forlenge lutealfase (vanligvis på 6-7 dg).
Har noen erfaringer med utrogestan? Lurer spesielt på om det er trygt å ta de kvelden etter positiv el test? Testet positiv 11 på morgenen og tenker ta første pille 11 på kvelden dagen etter. 36 timer etter altså.

Da bør vel eggløsningen ha skjedd?
Er redd for å ta de for tidlig, men også for sent ettersom jeg får mensen så utrolig kort tid etter.

Alle svar taes i mot med takk❤️

Hei! Det er litt tidlig! Det anbefales å begynne 3 dager etter den positive el-testen. Dvs 2 dpo

Jeg hadde lutealfase på 7 dager, så jeg har gått på progesteronstøtte nå i 5 måneder. Først cyclogest, og nå utrogestan.

Edit: tok du ny test senere etter du fikk positiv for å se at det gikk ned igjen?

Takk for svar!
Nei, men gjorde det forrige syklus. Testet akkurat med ett døgns mellomrom og fikk da negativ test døgnet etter.

Da forsøker jeg i kveld, 2 1/2 døgn etter. Det er vel akkurat innafor.

Takk for svar!
Nei, men gjorde det forrige syklus. Testet akkurat med ett døgns mellomrom og fikk da negativ test døgnet etter.

Da forsøker jeg i kveld, 2 1/2 døgn etter. Det er vel akkurat innafor.
Kan være lurt å sjekke at nivåene går ned igjen bare for å være sikker på at du f.eks. ikke har en lengre topp over flere dager. Det kan variere fra syklus til syklus.

Jeg forholder meg alltid til 2dpo, men jeg skjønner tankegangen din. Likevel vil ikke mensen komme så lenge du har begynt på progesteronstøtten, og den kommer jo ikke så tidlig som 2dpo :Heartpink

Back
Topp