Utrogestan, erfaringer?

Solstråla2024

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Sommerfuglene
Er 42, og fikk resept på Utrogestan til å ta om jeg får positiv test - men ser noen tar det fra eggløsning? :scratch
Hva er deres erfaringer, hjalp det? :joyful:
Hadde MA forrige graviditet…

Er 42, og fikk resept på Utrogestan til å ta om jeg får positiv test - men ser noen tar det fra eggløsning? :scratch
Hva er deres erfaringer, hjalp det? :joyful:
Hadde MA forrige graviditet…
Tok fra 6+4 sist ( så bankende hjerte på ul) klissete greier. Endte dessverre i MA her (9+1). Absolutt ikke pga Utrogestan for å understreke det.

Har hatt Ivf her! Brukte det to dager etter eggløsning :joyful: brukte Cyclogest, men det er det samme

Hvorfor får noen det fra eggløsning og noen fra positiv test? :scratch
Tror det er de med IVF som tar fra innsett og ut, men jeg kan ta feil.
Jeg går på cyclogest/uterogestan og tok fra IKM (testet ikke før).
Akkurat nå går jeg på cyclogest fordi det var leveringsvansker på uterogestan og jeg ville selvsagt ikke vente. Syns det er ganske grisete.
Klarte å glemme den hjemme i går da jeg skulle på kveldsvakt, men fikk tak i uterogestan vag.kapsel på jobb. Mye mindre gris med den!

Andre med lik erfaring?
Hvor mye tar dere andre?
Og hvordan gjør dere med intimitet samtidig som dette? Har bare fått det til en gang etter jeg begynte med cyclogest, og da var det etter en dusj der jeg fisket ut restene 4 timer etter jeg satt cyclogest inn.

Hvorfor får noen det fra eggløsning og noen fra positiv test? :scratch
når man gjør Ivf så tuller man med hormonene i kroppen og derfor lurt å tilføre progesteron slik at økningen skjer før egget fester seg.

Når jeg skulle ta det før Ivf bare for å teste, så sa dem at jeg kunne ta det ved positiv test etter SA.

Men, kroppen tar opp det den trenger, så tror ikke det er farlig å ta etter eggløsning om en gjør Ivf eller ikke. Obs: lurt å vite for sikkert at eggløsning har vært, for hvis ikke kan progesteron stoppe eggløsningen og det kan hende egget ikke slipper. Så 2-3 dager etter eggløsning skal være safe :joyful:

Obs obs: jeg er ikke lege :smiley-ashamed004 men er egne erfaringer

Last edited:
Tror det er de med IVF som tar fra innsett og ut, men jeg kan ta feil.
Jeg går på cyclogest/uterogestan og tok fra IKM (testet ikke før).
Akkurat nå går jeg på cyclogest fordi det var leveringsvansker på uterogestan og jeg ville selvsagt ikke vente. Syns det er ganske grisete.
Klarte å glemme den hjemme i går da jeg skulle på kveldsvakt, men fikk tak i uterogestan vag.kapsel på jobb. Mye mindre gris med den!

Andre med lik erfaring?
Hvor mye tar dere andre?
Og hvordan gjør dere med intimitet samtidig som dette? Har bare fått det til en gang etter jeg begynte med cyclogest, og da var det etter en dusj der jeg fisket ut restene 4 timer etter jeg satt cyclogest inn.
Jeg tok en morgen og en kveld.
Vi hadde sex før jeg tok inn en ny på kvelden som oftest. Gikk konstant med bind da det er mye gris. Puttet den inn på morgen og var i senga i 20 min (man må ikke, men mindre gris da). Og tørket det som kom ut etterpå. Når man dusjer eller det blir kaldt, så stivner det som stearin, så sikkert derfor du hadde klumper? Men rester av flytende hadde jeg nesten hele tiden:smiley-ashamed004 kroppen tar opp det den trenger. Tok fra til 8+0

Jeg tok det fra positiv test og frem til 11+6. Fikk det og Albyl-E pga habituell abort. Er nå 13+1. Vet jo ikke om det var det som hjalp meg til å komme så langt nå, vil vel helst tro at det var flaks med et topp egg og gode svømmere, men at det ga litt støtte, det kan jo hende. Umulig å svare på om det var progesteron som gjorde susen…

Jeg tok 400mg morgen og kveld.
Overraskende lite gris i forhold til Cyclogest som jeg tok under IVF. Den synes jeg var djevelens verk:hilarious:

Back
Topp