Utro. Igjen. [LANG]

Smilefjeset

Elsker forumet
Tittelen sier kanskje sitt, men tar litt av historien her også jeg, mest fordi jeg trenger å få det ut, egentlig.
Samboer har alltid vært dameglad, og i løpet av de 5 årene vi har vært sammen eller "rotet" har han hatt fler enn meg..
Nå skal det sies at vi ikke har vært sammen i alle de 5 årene, men vi har hvertfall hatt noe på gang, og han har i tillegg til meg hatt flere..
Da jeg fant ut at jeg var gravid, kom det uventet og uplanlagt på oss begge, men siden jeg har vært gjennom en vond og laaang abort tidligere, ville jeg ikke det denne gangen, og vi valgte å beholde.
Vi gledet oss begge to, og kjøpte tidlig inn både barnevogn og utstyr, så vi hadde alt klart.
Et par uker før termin, i sommerferien, begynte han med nattjobbing, noe som i seg selv er greit..
Men da jeg begynte å høre rykter om at han ikke bare var på jobb, men også var ute å kjørte i noen timer før jobb, med masse yngre jenter, begynte jeg jo å lure om han egentlig ville ha et forhold med meg.
Han var utro, gang på gang på gang, og nektet såklart for dette til meg.

Han kom omtrent ikke på sykehuset etter at Jonas var født, det hadde han ikke tid til, for han "måtte legge seg tidlig".. Sannheten er jo da at han ikke la seg tidlig, men dro for å hente alle disse jentene og ha det gøy med de til han skulle på jobb i 03 tida..
Dagen jeg kom hjem fra sykehuset, hadde jeg fått nok. Jeg dro hjem til han (det var der vi bodde på den tiden) og hentet alle tingene mine, uten et ord. Han skjønte ikke hvorfor jeg kom, men pratet heller ikke til meg..
Ukene gikk, vi hadde ikke kontakt, og jeg koste meg med den nyfødte gutten min, og fikk masse oppmerksomhet i nærområdet, av både mine og hans venner.

Plutselig fikk vi kontakt igjen, han sa at han angret, og at han gjerne ville stille opp for meg og sønnen vår.
Og dum som jeg var, trodde jeg på han, enda han hadde dummet seg ut flere ganger før, og jeg tok han tilbake.
Forholdet vårt ble nå kjempebra, vi hadde det bra, og endelig viste han at han var stolt over å være pappa..
Jeg har prøvd så godt jeg kunne å stole på han, vise at jeg stoler på han, og han har "oppført" seg bra..
Vi flyttet i en leilighet i januar, og har hatt det kjempebra, til tross for at økonomien er trang, noe som såklart har gått utover humøret til oss begge.

Men... Nå idag, fikk jeg vite av ei venninne (heretter kalt K) at han hadde drevet å sendt sex-meldinger til andre jenter, blant annet ei som er venninne av K..
Det kom som et slag under beltestedet, jeg trodde jo han hadde skjerpet, og jeg sendte melding til han, og ba han komme rett hjem etter jobb, fordi jeg måtte prate med han.. Han spurte hva det var, og jeg fortalte hva jeg hadde hørt. Da blånektet han, såklart. Men da jeg fortalte hva jeg hadde hørt han hadde skrevet, innrømmet han, men sa det bare var for tull!

Jeg mener at det å sende sånne meldinger til andre er like ille som å fysisk være utro, og nå er jeg helt sikker på at jeg kommer til å bli alenemamma idag..
Hva definerer du som utroskap?
Og et dumt spørsmål til, hva syns du jeg burde gjøre? Gi han enda en sjanse, for Jonas sin del, eller dumpe han og få det like bra alene?

Hååper på svar, og takk hvis du gadd å lese så langt ! :)

Huff så trist å høre.
Utroskap er forferdelig!!! Om min samboer hadde sendt sex meldinger til andre jenter så hadde jeg definert det som utroskap. Og hvis han hadde vært utro mot meg hadde jeg gått fra han, SPESIELT hvis det hadde skjedd flere ganger og han hadde løyet for meg sånn som kjæresten din har gjort!!
Du er sikkert ei kjempeflott jente som fortjener en kjæreste som behandler deg med den respekten du fortjener[:)]

en gang utro alltid utro er min mening om dette.. høres ut som min eks det der... bli kvitt han sier jeg, han kommer IKKE til å bedre seg, og ved at du tar han tilbake gang på gang så synes han det er greit for han blir jo tilgitt uansett

Jag tycker det låter som du själv redan vet vad du borde göra, dumpa honom för gott! Jag vet att det inte är lätt, jag hade själv ett liknande förhållande för ett par år sedan o det tog mig lång tid att komma på att han faktiskt inte var värd ett dugg, men till slut insåg jag det o dumpade honom o det var det bästa jag gjort i hela mitt liv..Tycker inte ni ska hålla ihop för sonens skull, det blir bara fel i slutändan, men däremot är det ju bra om ni kan komma överens om hur ni ska dela upp ansvaret er emellan, så att han får träffa båda sina föräldrar(även om han är en dålig pojkvän så kan han ju kanske fortfarande va en bra pappa) Det är iallafall min åsikt, men alla har vi olika förmåga att förlåta o glömma men efter vad du skriver så verkar det inte precis som att han kommer bättra sig i första taget o jag tror du förtjänar mycket bättre än så!

Jag drar gränsen för otrohet väldigt lågt, en kyss tex anser jag som otrohet(om det inte är en puss på kinden till nån man känner väl, det tycker jag är okej)

Oavsett vad du bestämmer dig för så hoppas jag att det blir till det bästa :) Lycka till!

Om det kan defineres som utroskap eller ikke synes jeg ikke er så viktig i denne saken.. Det jeg synes er viktig, er at han har bevist, igjen, at han ikke kan holde seg til deg uten å ha andre jenter stående stand-by . At du tilga ham at han var ute og fløy med andre jenter mens du lå på sykehuset med sønnen hans synes jeg var i overkant "snilt" (men hva gjør man ikke for barna sine), men nå har han jo tydeligvis gjort akkurat det samme igjen? At han da først nekter, og så prøver å forklare det vekk som tull sier vel i grunn sitt! Normale mennesker sender ikke sexmeldinger på tull, ærlig talt! Om han er utro eller ikke i gjeldende øyeblikk, så legger han tydeligvis så godt til rette for det at han er få millimeter unna, så vidt jeg kan se! Jeg synes dette vitner om at han har ekstremt liten respekt for din person, og sånn kan man rett og slett ikke behandle mennesker rundt seg! Har vanskelig for å se at du noen gang skal kunne stole på han når han oppfører seg sånn?

Det høres forresten ut som at han må ha et veldig bekreftelsesbehov som holder på sånn? (Om han er glad i damer så forklarer det litt lite i forhold til hva du beskriver). Tenker litt sånn at denne fyren faktisk burde vurdert å få litt profesjonell hjelp, men det er ikke ditt ansvar, jeg synes du skal komme deg vekk så fort du kan og bruke resten av livet ditt på en mann som respekterer deg, for jeg tror ikke du vil få noe godt liv hvis du skal bli sittende på vakt for hva denne fyren her skal finne på neste gang. Han har forspilt sjansene sine og vel så det, det er nå i hvert fall min mening!

Dette er utroskap!! Jeg føler virkelig med deg!!! Det er helt forferdelig![:(]

Denne typen høres ut som x- mannen min (som forøvrig endelig flytter ut i dag)...
Han høres ut som en drittunge rett og slett!
Selv kunne jeg gått i fella og godtatt utroskap mer enn en gang, men man vet vel innerst inne (det gjorde jeg) at de ikke forandrer seg når de har skjedd 2 eller flere ganger!

Det som jeg syns er mye værre enn utroskap her, det er; når du kom hjem fra sykehuset, pakket og dro, så reagert han ikke!!! Og han tok ikke kontat med deg og den nyfødte sønnen på flere uke??????!!!!

Forsto jeg det riktig??? DET kan du ikke godta!!!!!!![:o] Dette er mye værre enn utroskap syns jeg...

Avslutt forholdet til han, ha den kontakten dere trenger for sønnen sin del, men ikke mer enn "venner". Han forandrer seg nok ikke med det første hvis han noen gang gjør det i det hele tatt, folk gjør sjeldent det.

Han har gått langt over streken ved å sende sex meldinger, samt at måten han oppførte seg på mens du var på sykehuset vitner om en umoden gutt. Man gjør bare ikke sånt og det viser jo hvor egoistisk han er.

Du får det mye bedre alene, ta tiden til hjelp, konsentrer deg om deg og sønnen din og la han seile sin egen sjø. Med tiden ser du hva som skjer. Kanskje finner du en ny fyr som behandler deg med respekt og hvor du slipper å gå rundt å være usikker hele tiden. Du får det bare vondt sammen med din ex.

Signerer disse andre kloke damene jeg [:)], kvitt deg med han!

Dump han og ta han ALDRI tilbake! Tenk også på at barnet ditt skal leve i det forholdet du har nå og se at mamma ikke har det bra! Hva vil han lære av en far som stadig behandler mammaen hans sånn?

Jeg glemte klemmen... Den kommer her: 

du har det mye bedre aleina, så du slæpp å uroe dæ over ka han skal gjøre nu... han e ikke seriøs til forholdet dåkkers og d e dæ d går utover.... ikke arti.. :/ 

Ingen forhold burde være for barnas del.. Barna har det bra om foreldrene har det bra.. Og det har ikke foreldrene om de er i ett forhold bare for barna...

ja det burde vel si hva jeg mener...[&:]

sånne-meldinger-er-utroskap-i-mine-øyne.har-selv-vært-sammen-med-en-som-var-utro-motmeg-i-to-år.jeg-har-en-laaaaav-grense-for-utroskap.

jeg-hadde-pakket-tingene-mine,sagt-at-dette-gidder-jeg-ikke,-ikke-nå-ikke-noen-gang.om-an-så-hadde-kommet-å-sagt-han-hadde-forandret-seg-hadde-jeg-dessverre-ikke-trodd-på-det.

utrolig-trist-at-du-har-det-sånn.håper-du-finner-ut-av-og-gjør-det-beste-for-deg-og-gutten-din.
Sender-masse-varme-tanker[:)]

ORIGINAL: Marianne_87

For meg går grensen til utroskap hvis han sender sex mld til andre jenter. Noen ganger føler jeg at et psykisk utroskap ville vært værre enn et sidesprang.(altså fysisk). Men uansett, begge deler er uakseptabelt når man er i et forhold. Jeg synes han har fått nok sjanser sånn som du beskriver det her, og jeg tror du vil få det mye bedre uten han. Jeg kan ikke tenke meg hvor tøft det er å skulle ta avgjørelsen å flytte og bli alenemamma, MEN du kan få det SÅ mye bedre enn dette.
Sjansen for at du noen gang kommer til å stole på han igjen er minimal og sjansen for at han kommer til å slutte å være utro er også liten (tror jeg). Det ligger noe i uttrykket "fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me"!

Finn styrke i den lille gutten din og kom deg ut av dette forholdet er hvertfall mitt råd. Du vil med tiden finne en annen som vet hvordan man behandler kjæresten sin! Masse lykke til :)

Må bare signere denne. Og si at jeg har nettopp blitt alenemamma selv, var mye frem og tilbake her og etter fødselen. Var ikke damene som lokket her da, men flaska. Så vet sånn delvis hvordan det er...

Om du føler for å prate er det bare å sende på en pm. Vet det er et tøft valg, men husk det er ikke bare deg lengre heller[;)]

Har hatt x som har vært utro..forlat han er mitt råd- tenk på deg selv og lille gutten din. Du vil finne en som respekterer deg og elsker dere begge to- og husk livet er for kort til å kaste bort på dårlige mannfolk

Må vel bare si meg enig med de her ovenfor, han der virker ikke som mye å spare på! Tror du kommer til å få det mye bedre alene og evt senere med en mann som elsker deg, respekterer deg og VISER det!! Masse lykke til

Oi oi oi, nå må jeg innrømme at jeg er skikkelig blank i øynene..! Dere sier så utrolig mye støttende, og ja, jeg vet vel egentlig svaret selv også, men som noen av dere sier: det er ikke så lett å gå fra han heller..
Men såklart, det viktigste er at Jonas har det bra, og han får det ikke bra når ikke jeg har det bra..

Tusen takk for alle gode klemmer og søte ord, setter utrolig stor pris på det..
Nå, skal jeg gjøre det, tror jeg :)

Uff, sender en stooor klem uansett hva du velger å gjøre! Skjønner at det er vanskelig og skummelt å bli alene, men det finnes flere menn der ute - snille, koselige och trofaste, du fortjener en av disse...

Back
Topp