utreisesamtale

Meieriet

Elsker forumet
- er det vanlig å ha? Ser i en annen tråd her (forkalkninger på morkaka) at mange nevner utreisesamtale. Er ganske så sikker på at jeg ikke hadde det. Når jeg tenker meg om gikk jeg aldri gjennom fødselen med en jordmor heller (prata om i etterkant altså). Skal man det? Er det vanlig? Fødte på ullevål. Vi hadde bare noen gruppesamtaler, vi. (Husker ikke hva de handla om heller - trur ikke de var spesielt interessante[8|])

Det er i hvertfall vanlig prosedyre på det sykehuset jeg fødte. Det gav de beskjed om at jeg kom til å få anledning til å snakke med den jordmora som tok imot snuppa om fødselen og stille spørsmål, og det var veldig greit.

hadde det med begge ja, trodde det var rutine i hele landet eg! fikk med papirene hvordan fødselen utarta seg osv[:)]

Hadde det ja.

Men fikk utreisesamtale om fødselen med en annen jordmor enn hun som tok imot.
Gav meg egentlig ganske lite hele samtalen.
Hun viste jo ikke noe om fødslen, sa bare at hun såg at det hadde gått fort.
Ikke hadde hun med rapporten, hun det ene arket som viser forløp og knapp info.
Viste ikke hvorfor jeg hadde fått en liten dose bedøvelse heller, så hun spurte meg om jeg viste?

hadde ikkeno utreise samtale. men hele oppholdet på sykhuset og personalet var ræva. det var en befrielse å få med seg mini hjem

Hadde samtale med jordmora etter ho sjekka stinga dagen vi reiste heim[:)]
Men med første mann så fekk eg ikkje snakke med jordmora som tok imot pga ho gikk på fri og kom ikkje tilbake før vi reiste. Men fekk snakke med ho som kom vakt etter han var komt ut, var ho eg hadde gått på kontroll til da eg var gravid[:D] Så eg kjente jo ho[;)]

Jeg hadde ikke.....

ORIGINAL: tess1706

hadde ikkeno utreise samtale. men hele oppholdet på sykhuset og personalet var ræva. det var en befrielse å få med seg mini hjem

Slik hadde jeg det også, lå på sykehuset i 2 uker, var et rent helvete for og si det mildt!Fikk rapporten fra fødselen i posten[&:] Jeg lå på ullevål[:'(]

er visst litt ulik praksis på dette.
Jeg kunne godt ha tenkt meg det, siden jeg ikke husker noenting fra fødselen - hadde så tette rier at jeg pusta inn lystgass omtrent hele tida, så husker et par klare øyeblikk, men resten var jeg sånn passe pussa [:D]
og sang inni meg, gang på gang på gang, hadde den skikkelig på hjernen: "why do birds suddenly appear everytime you are near, just like me, they long to be close to you" - som er alt jeg kan av den sangen [:D][:D]

Back
Topp