Utregning

Solstrål1

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Hvordan regner dere ut hvor mange uker du er på vei? I følge FF skal min termindato være 17.05. I følge menstermin og 28-dagers syklus så skulle termindatoen ha vært 13.05. Hva er da riktig? Jeg hadde EL på CD20.

Du må bruke en norsk terminkalkulator siden svangerskapet regnes til 40+3 i Norge, men kun 40+0 i mange andre land.

Din EL-termin vil ikke bli tatt hensyn til. :rolleyes: Hvilken dato hadde du første dag i siste mens? :)

Du må bruke en norsk terminkalkulator siden svangerskapet regnes til 40+3 i Norge, men kun 40+0 i mange andre land.

Din EL-termin vil ikke bli tatt hensyn til. :rolleyes: Hvilken dato hadde du første dag i siste mens? :)
Hmmm blir ikke el termin tatt hensyn til når jeg kommer til legen? Jeg blødde i 14 dager sist pga pergo, aldri gjort det før. Da blir det helt feil å regne fra første mensdag. Jeg har satt første mensdag en uke senere... For jeg vet når el var.,

Nei som regel går de konsekvent ut fra menstermin hvis du ikke har hatt ivf eller liknende. Og så får du ny endelig termin ved oul

Hmmm blir ikke el termin tatt hensyn til når jeg kommer til legen? Jeg blødde i 14 dager sist pga pergo, aldri gjort det før. Da blir det helt feil å regne fra første mensdag. Jeg har satt første mensdag en uke senere... For jeg vet når el var.,

Nå har du fått svar allerede ja, men nei, med mindre man har helt ekstreme sykluser så bryr de seg ikke noe om EL eller lignende. Da setter de kun termin ut fra mens.

Dersom du vet 100 % sikkert når EL var anbefaler jeg å følge litt med på hva som skjer med termindatoen din, og eventuelt krangle ved OUL om du blir flyttet altfor mye feil vei. Noen fostre vokser saktere enn andre, men det betyr ikke nødvendigvis at de har veldig godt av å være i magen i mange uker ekstra på slutten (altså når termin blir veldig feil i forhold til EL faktisk var).

Back
Topp