Utregning termindato

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Har idag vært i kontakt med sykehuset ang.tid til OUL, har termin 7.Mars og tid til ul 23.10,vil ifølge bv appen være 21+1 den dagen,men ifølge sykehuset 20+6....blir litt forvirret her,noen som forstår hvorfor det er forskjellige «uker» når jeg har fått fastsatt termin? :)

Jeg har hatt samme problemet. Jeg har juster termindato i appen etter hvor langt de sa jeg var på vei på ul. Har hatt dette problemer med flere apper.

Jeg har hatt samme problemet. Jeg har juster termindato i appen etter hvor langt de sa jeg var på vei på ul. Har hatt dette problemer med flere apper.
Så rart,skjønner ikke helt hvordan de regner det på sykehuset heller,når jeg har sjekket 2 apper(den ene sier jeg er i 19+5 idag og den andre 20+5),men sykehuset kom liksom fram til noe helt annet:p

Har idag vært i kontakt med sykehuset ang.tid til OUL, har termin 7.Mars og tid til ul 23.10,vil ifølge bv appen være 21+1 den dagen,men ifølge sykehuset 20+6....blir litt forvirret her,noen som forstår hvorfor det er forskjellige «uker» når jeg har fått fastsatt termin? :)

Morro! Jeg har også fått termin den 07.mars da jeg var på OUL den 06.10:)
I følge gynekologen var jeg 19+0 den dagen, mens sykehuset sa at jeg var 18+5. Appen sa også at jeg var 18+5. Tror det har blitt forskjellig fordi gynekologen regner ut etter babyens vekst. Men er ikke til å bli klok på. Fastlegen kom frem til noe helt anna når jeg var hos han for en stund siden. Men jeg går ut i fra det gyn har sagt. Ny uke starter på fredager, blitt vant til det nå.
Ja ja, føder vel en dag hehe :hilarious:

På bv sin app er jeg en dag lengre på vei enn sykehuset regner. Så la inn termin en dag etter.

Men dette med utregning er morsomt. Noen regner svangerskapets lengde til 40+0, noen 40+1, noen 40+2 og andre igjen 40+3 Derfor er noen kommet lengre eller kortere til tross for samme termindato.

Det er iallfall den på OUL som gjelder, i forhold til når man blir satt igang (er vel 10 dager man går max nå, tror jeg), og evt planlegger keisersnitt, osv. Så jeg kommer til å følge den jeg får der [emoji4]

Eller det gjelder vel bare termindato da, når jeg tenker meg om [emoji28]

Back
Topp