Utregning av terminen?

TuttiFrua

Glad i forumet
Mensterminen min er 3. Juli og etter den er jeg 17+6 Idag. UL viste at jeg i dag er 18 +0, men fortsatt termin 3. Juli.... Burde det ikke vært 2. Juli? Noen som vet om de regner 40 uker + 3 dager hos legen? Han sa det var pga skuddår, men jeg får ikke det til å stemme.. Ikke at det betyr allverden, men litt ok å vite ;)

Hmmm, litt usikker.

Men husker i forrige svangerskap når jeg var på ordinær ul, så satt jordmoren terminen en dag senere, men sa jeg var like langt på vei? Så må jo være det at de regner annerledes?

Dette var i juli 2011...

Googlet det No og fant noe om at det var visst nye hjul (for terminutregning) fra august i fjor som regnet 40+3. Så da var jo saken så godt som løst ;)

Ja, har lest om dette jeg og, men leste også at ikke alle har begynt å bruke det systemet. Synes det er veeldig spesielt. Folk vil jo ende opp med helt forskjellige utregninger :p

Men jaja, godt det ikke er så mange dager fra eller til :)

Jeg var på ordinær ultralyd på onsdag, og jeg trodde jeg var 17+1 ut ifra mens. Terminen var 5.juli. Det var i alle fall det legen fant ut på snurrehjulet sitt. Jordmor derimot fikk en annen termindato med snurrehjulet sitt, og det til tross for at hun regnet med samme dato som legen. Og vips hadde jeg termin 3.juli. Jeg spurte henne hvordan dette kunne ha seg, men da svarte hun bare at det var mange forskjellige metoder å finne ut termindatoen på, snurrehjul eller ikke. Så jeg tenker; jaja, det er jo uansett fåtallet som faltisk føder på termindagen! Jeg tenker at jeg skal få en baby i løpet av de første fjorten dagene i juli, og ikke nødvendigvis akkurat den 3.juli som ble ul-termin:)

Jeg og blir helt forvirra av termin utregningen nå

jeg har også mens.termin 3 juli :) legen min sier de regner 40+3 (så hun sier mens termin er 4 juli), mens jordmoren min regner 40+2 og sier mens termin er 3 :)

jeg og har fått ulike terminer. Ifølge mens og bv har jeg 12. juli, mens legen min sier 14. juli. Jeg tenker sånn jeg også, at jeg mest sannsynlig får en baby i midten av juli en plass. og at termin bare blir en sånn ca. dag :P

Back
Topp