Utregning av termin

Blåbær88

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Jeg var på ny tidlig ultralyd i dag. Jeg mente jeg er 13+3 og termin 29 juli (i følge app fra babyverden). Hun på ultralyd mente 13+2, men termin 27juli. Var ikke det merkelig at hun målte en dag mindre med 2 dager tidligere termin. Hvordan regnes det egentlig?
 
Hvilken app bruker du?
I Norge er svangerskapslengden 40+3, mens f.eks i USA er den på 40+0. Så det kan stemme hvis du ikke har en app med norske innstillinger.. Jeg ville uansett ikke ha stresset med det, for du får jo fastsatt termin på oul om noen uker :happy:
 
Jeg var på ny tidlig ultralyd i dag. Jeg mente jeg er 13+3 og termin 29 juli (i følge app fra babyverden). Hun på ultralyd mente 13+2, men termin 27juli. Var ikke det merkelig at hun målte en dag mindre med 2 dager tidligere termin. Hvordan regnes det egentlig?
Vet hvor plagsomt det er når leger regner forskjellig. Men vent til OUL som hun over sier :) Jeg har 2 apper og på bv-appen må jeg ha termin en dag senere for å få uker+dager til å stemme med lege og sykehus.
 
Jeg har gitt opp å bli klok på hvordan de regner, selv femte gang :D

Var på kontroll selv forrige uke, uke 16+4 med termin 3.juli. Så tok han UL-kontrollen (fast hver kontroll) og skulle måle lille i magen. Målene tilsa uke 17+0. Det betydde en termin 28.juni etter hans utregning. Men å bli satt 3 dager frem skulle jo betydd 30.juni :laughing002

Men vet at det til syvende og sist er terminen på OUL som betyr noe, så jeg har lagt bort OCDen og bare nikker og smiler nå :laughing002
 
Back
Topp