utregning av termin

Nocturne82

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Jeg trenger litt hjelp til utregning av termin, da jeg får så mye forskjellig på kalkulatorene.

Første dag siste mens: 26.aug. Spottet fra 24.8
Eggløsning: tror dette var 13.sept. Tempet opp fikk tempehopp da.
Mulig festedag: 16.sept? Hadde tempedipp her. Blødde i tre dager fra 9dpo
Jeg pleier å ha lutealfase på 12-14 dager. Syklusene varierer i lengde, men tror denne og de siste har vært 32 dager.

Grafen min ligger forøvrig under arkivet til "vi i som temper" på før svangerskapet. Ikke sikker på hvordan jeg får puttet den i denne tråden.

Bruk BV kalkulatoren, den er mest riktig :) Legen min regnet kun 1 dag forskjell ift til den

Men BV kalkulatoren har jo plutselig skiftet dato. Før var termin den 8.juni, nå sier den 9.juni. Huff og huff :p

Hvis du prøver bv sin kalkulator og rekner fra el da?
Da får jeg 9. juni og 4+6.

Er unnfangelsesdato det samme som eggløsningsdato?
Legen regner jo fra første dag i siste mens med en gjennomsnittssyklus på 28 dager og det er jo den Terminen du vil gå ut i fra frem til ordinær UL så hvis du er i tvil kan du jo regne ut slik i BV kalkulatoren:)

Bloggermamma
Termin 01.06.2014

Hmm...28 dagers syklus har jeg iallfall aldri hatt. Fra 28-55 dager er jo mer riktig, men med 12-14 dagers lutealfase. Etter at jeg fødte har jeg hatt 32-35 dager. Rart om ikke legen tar hensyn til sykluslengde. Får vel smøre meg med tålmodighet til UL

Men BV kalkulatoren har jo plutselig skiftet dato. Før var termin den 8.juni, nå sier den 9.juni. Huff og huff :p

Min og, første dag i sist mens 24/8, lagt inn i bv kalkulator og har fått opp 2. juni helt til i går så stod plutslig den 3. juni...

Back
Topp