Utregning av termin

Blistex

Forelsket i forumet
Noen som vet hvor mange dager jordmødrene regner et svangerskap? I følge hjulet hennes var jeg 20 uker i går, i følge bv er jeg 20 uker i dag. Det taes da utgangspunkt i samme termin. Vil det da si at bv tar utgnagspunkt i 40 uker og 2 dager, mens hjulet til jordmor viser 40 uker og 3 dager?

Spiller forsåvidt ingen stor rolle, siden jeg uansett har en termin å forholde meg til, men jeg ble bare litt nysgjerrig.

Hjulet til min jordmor viste det samme som det bv hadde regnet ut:) Men det ble uansett ikke den datoen etter ul ;) 

Jeg syns det er kjedelig med forskjellige hjul selv om det er snakk om bare 1-2 dager forskjell.

Akkurat nå følger jeg legetermin, har ikke vært hos jordmor ennå ;) Gleder meg til en ny dato å følge etter ord. UL, det er det jeg vil følge fram til den lille kommer ut :)

tror det stemmer som du sier. 

kom ny nå 1 august sa min jordmor.. jeg har sendt mail til BV å spurt og de skal endre eller bare beholde det sånn som det er nå :)

fru trondrud skrev:
kom ny nå 1 august sa min jordmor.. jeg har sendt mail til BV å spurt og de skal endre eller bare beholde det sånn som det er nå :)

40 + 3 selvfølgelig

fru trondrud skrev:

fru trondrud skrev:

40 + 3 selvfølgelig

Nyttig å vite. Takk :)

Oookay, dette var jeg ikke klar over! Er det kanskje derfor jeg ble satt fram fra 6. april til 7. april på UL...?

Sillebedille skrev:
Oookay, dette var jeg ikke klar over! Er det kanskje derfor jeg ble satt fram fra 6. april til 7. april på UL...?

Ja, det kan jo godt være, om de nå regner 40+3. Kanskje du ville fått termin 6.april da etter "gammel" utregning?

:) jeg ble flytta fra 31 mars til 10 april.. derfor jeg spurte om det var fler regne måter, det var da hun fortalte det..

Back
Topp