Regner dere antall uker dere er på vei og termin ut i fra første dag i sist menstruasjon eller etter el? Snakket med legen som insisterte på at jeg var lengre på vei selv om jeg vet når jeg hadde el.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg går også forresten ut i fra eggløsning, ikke mensdato som sagt.Legene går ut i fra mensdato, jeg snakket med legen om dette, det som kalles "gestational weeks" eller noe i den dur. Jeg har lengre syklus og går ikke ut i fra dette, noe jeg også har sagt til legen min (som han synes er helt greit). Jeg har i tillegg fått bekreftet hvor langt på vei jeg er på tidlig ultralyd, dette sa jeg til legen min som skrev det i min journal (han er ikke en bastant type, men forklarte bare at legepraksis er sånn, men at du fint bare kan ha din egen utregning). Når du skal til oul får en vel en bestemt termin om jeg har skjønt rett? Så bare gå ut ifra din egen utregning, så får legen ha sin egen, tror ikke det er så mye mer å gjøre med det
Dette lurer jeg også veldig på. Ifølge meg selv er jeg 6+0 (beregnet ut i fra el), mens legen ville regne ut i fra mensen (som tilsier at ungen ble unnfanget 4 dager før jeg faktisk hadde el). Legen mener jeg er 6+4. Hva skal man forholde seg til?Regner dere antall uker dere er på vei og termin ut i fra første dag i sist menstruasjon eller etter el? Snakket med legen som insisterte på at jeg var lengre på vei selv om jeg vet når jeg hadde el.
Nei. Det er mer med tanke på hvor langt man har kommet. Når blir 12+0 osv.Jeg bryr meg ikke som mye om termindato før den blir satt på OUL. Legen skal gå ut ifra første dag i siste mens, så da er det jeg også bruker. Selv om EL var litt seinere, og jeg da er litt kortere på vei enn hva menstermin angir.
Det spiller jo ingen rolle, da termin blir oppdatert ved OUL.