Utregning av permisjon for turnusarbeidere

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Hei!
Har fått beskjed om at det er noen ulikheter på beregning av permisjon i forhold til nav sine sider og det arbeidsgiver regner ut. Grunnen er at nav ikke regner med helg som jeg har forstått det? Samtidig fikk jeg beskjed om at dette kun utgjør 2-3 dager forskjell. Fikk ikke noe mer info, det virket som det skulle stå godt forklart på nettet men jeg finner ingenting..

Noen som har en god forklaring på hvordan dette fungerer?

Hei!
Har fått beskjed om at det er noen ulikheter på beregning av permisjon i forhold til nav sine sider og det arbeidsgiver regner ut. Grunnen er at nav ikke regner med helg som jeg har forstått det? Samtidig fikk jeg beskjed om at dette kun utgjør 2-3 dager forskjell. Fikk ikke noe mer info, det virket som det skulle stå godt forklart på nettet men jeg finner ingenting..

Sniker
Nav regner jo ut i fra 5 dager i uken uansett?

Hei!

Ingen jobber mer enn 5 dager uken, så de tar utgangspunkt i det. Turnusarbeidere har vel 33 eller 35 timer i uken? Ift det vanlige på 37,5. Det skal vel ikke være noen forskjell på beregning av permisjon avhengig av om man jobber turnus, men jeg skal ikke si det helt sikkert. Ville ringt til NAV på mandag for å spørre slik at du får avklart det.

Jobber selv turnus. Hadde foreldrepermisjon i fjor og skal jo ha det nå og. Så Nav regner jo 5 dager uansett om du jobber helg eller ikke. Blir ikke noe forskjell der ift lønn. det er jo om du velger 80% lønn eller 100% lønn som har noe å si. ferie får du bare 4 uker og 1 dag av Nav. Ikke 5 uker som de fleste i arbeid får.

Jobber selv turnus. Hadde foreldrepermisjon i fjor og skal jo ha det nå og. Så Nav regner jo 5 dager uansett om du jobber helg eller ikke. Blir ikke noe forskjell der ift lønn. det er jo om du velger 80% lønn eller 100% lønn som har noe å si. ferie får du bare 4 uker og 1 dag av Nav. Ikke 5 uker som de fleste i arbeid får.
Man kan også ta ut ferien i etterkant av permisjonen, og da få 5 uker. Alt etter hva som avtales med arbeidsgiver. Jeg fikk overføre to uker til året etter slik at jeg forlenget tiden hjemme med 7 uker.

Back
Topp