utredning

bertelure

Forelsket i forumet
hvor lenge skal en prøve før en tar kontakt med lege for utredning? jeg har prøvd i 7 måneder.. det er vel egentlig 1 år?

Vi tok kontakt med lege etter 1 1/2 år. Legen sa at vi bare skulle ha kommet før. Bare ta kontakt med legen, for skulle det være noe, så tar alt veldig lang tid. (undersøkelser, prøver osv.)[:)]

ORIGINAL: Snuppepia

Vi tok kontakt med lege etter 1 1/2 år. Legen sa at vi bare skulle ha kommet før. Bare ta kontakt med legen, for skulle det være noe, så tar alt veldig lang tid. (undersøkelser, prøver osv.)[:)]

ok. kan jeg spørre å legen gjorde da du/dere kom?

Gikk over en periode og sjekket om jeg hadde eggløsning. Hvis det var problemet kunne jeg starte med hormonkur. Etter noen mnd. viste det seg at alt var ok med meg. Ble sendt på sykehuset til innvendig ultralyd, alt var ok. Samboeren min måtte levere prøve på sykehuset (han tok samtidig kontakt med sin lege) Redningen for oss ble prøverør. Noe annet du lurer på må du bare spørre.[:D]

Hei alle sammen,

Vil bare dele med mine medsøstre at jeg var hos verdens søteste, hyggeligste og mest hjelpsomme lege i dag.

Kom inn til henne og fortalte om vår situasjon m.h.t. barn og min manglende EL. Sa til henne at vi ikke hadde prøvd så altfor lenge (mars) men hun tok meg på alvor likevel. Jeg har jevnlige sykluser men EL kommer ikke.

Har faktisk IKM i dag, men gidder likevel ikke teste. Vet jo at TR kommer om noen dager - gjør det hver gang.

Hun har nå ordnet i stand med en ordentlig gynokologitime med alt det innebærer samt to blodprøver på dag 20 og 22 i neste syklus. Må bare få mensen, da...

Så ikke fortvil jenter! Man kan få hjelp før det har gått ett år!!!

Takk, gode snille legen...

Da har du vært heldig!!! Jeg blei bare avblåst hos en lege før jeg byttet lege og nestemann var kjempehyggelig og satte i gang med en gang...

Han første ba meg gå hjem å teste om jeg har el og så komme tilbake om 3 mnd... Hadde ikke blitt noe mer gravid av det fir jeg har ikke el...

Men nå går det bra da bortsett fra at Aker har rota bort blodprøva mi så jeg vet ikke om pergotime har hjelpa meg!!! Typisk meg, max uheldig!!!

Lykke til Antoine[:D]jeg håper dere får det til=)jeg skjønner alt for godt hvordan slitere har det...er nemmlig en av de selv.Jeg har pco,og trenger mest sannsynelig prøverør for å bli gravid.Men Lykke til jeg håper det klaffer for dere snart[;)]

Heldigvis er det hjelp å få. Frida er et levende bevis på det! Ønsker dere alle lykke til!

Back
Topp