Førstegangsprøver96

Flørter med forumet
Hei. Jeg har mistenkt flere ganger at jeg har PCOS, men fikk dette avkreftet hos gyn i 2021. Hadde da økt hårvekst, overvekt (umulig å gå ned i vekt), insulinresistent og uregelmessig mensen. Gyn kunne ikke se tegn til pcos på blodprøver og hun syns det var vanskelig og si om jeg hadde cyster når hun sjekket med ultralyd. Derimot viste blodprøvene mine at jeg hadde lave eggreservoar. Jeg sluttet på p-piller i oktober 2020, og gyn trodde kanskje dette var årsaken til uregelmessig mens. Jeg fikk faktisk regelmessige sykluser i 2021 og har hatt sykluser på 26-30 dager siden. Men nå de siste syklusene har de økt i lengde. Nå er jeg på syklusdag 44 og mensen er 13 dager forsinket. Jeg ble overlykkelig og trodde jeg hadde klart å bli gravid. Testene er blendahvite, så det er dessverre ikke tilfelle :rolleyes: Jeg har vært uten prevensjon i snart 3 år og enda ikke blitt gravid selvom vi har aktivt prøvd i 7 mnd. Har også hatt et partnerbytte i løpet av disse årene.

Nå har jeg bestilt meg time til fastlegen for å på nytt henvises til gynekolog for utredning. Jeg føler at noe er galt. Har noen av dere erfaringer dere vil dele og hva burde jeg si/eller spørre fastlegen og gynekolog om?

Hilsen desperat førstegangsprøver med et desperat ønske om baby:Heartbigred
 
Mulig det er lettere for deg å betale for fertilitetssjekk hos en av privatklinikkene.....
 
Skjønner at det ikke er så veldig billig, men det er ofte mer hjelp å få og kortere tider. Fertilitetssjekk er faktisk ikke voldsomt dyrt heller, hausken tar 3400 med sædprøve.
Vi brukte papirene fra hausken for å dytte oss inn offentlig og få hjelp. Kortet vel ned ventetiden med 1år.
 
Back
Topp