Utredning på OUS

Lesbisk prøver på første

Flørter med forumet
Hei! Jeg og kona mi prøver på første barn, og har fått innkalling til utredning/forsamtale (?) på OUS i dag. Jeg vet ikke helt hva jeg skal forvente, og fant lite info ved å søke på nettet. Trodde egentlig det bare skulle være en samtale, men forstår andre forumposter sånn at det også skal være innvendig ultralyd. Er det da et problem at jeg har mensen nå? Orker ikke å dra tidlig fra jobb og reise til Ullevål hvis det viser seg at timen uansett må utsettes ..

Min erfaring er at de gjør en undersøkelse ja, og de liker at du har menstruasjon på timen. Lett å vite hvor du er i syklus, og de bryr seg ikke om blod.

Masse lykke til :)

Så utrolig spennende, masse lykke til!
Nå har du ikke spurt om dette, så du kan bare ignorere meg hvis du vil - men jeg hadde bare lyst til å komme med litt tips utfra egen erfaring:)

Vi fikk også som likekjønnet par, vårt første barn gjennom offentlig IVF i Porsgrunn. (Altså, vi har verdens fineste datter, og ville ikke byttet hun ut mot noen ting i hele verden!) Nå vet ikke jeg hva dere planlegger fremover, hvem som skal gå gravid/hvilke egg som skal brukes etc, men det kan være greit å legge frem en plan for både denne, og eventuelt fremtidige barn for legen dere møter på fertilitetsklinikken.

Vi fikk en kalddusj, når det viste seg at mine nedfryste, befruktede egg skulle ødelegge for muligheten for at neste barn skulle komme fra min kones egg - så da måtte vi gå privat for å få dette til å skje. Hadde vi visst dette på forhånd, så hadde vi nok vurdert inseminasjon fremfor IVF - slik at vi ikke risikerte å ha egg på frys som ødelagde for nytt egguttak.

Nå er vi i gang med runde to, men denne gangen gjennom Medicus. Hadde vi fått lov til å gått offentlig, så hadde vi nok gjort det - for de var veldig flinke de også! (I hvertfall i Porsgrunn) etter vår erfaring!

Igjen, masse lykke til :Heartred

Tusen takk for råd! Vi satser på inseminasjon i første runde (legen anbefalte 6 inseminasjonsforsøk før vi burde gå over på IVF), så satser på at vi ikke får noen problemer med nedfryste egg som ødelegger for nytt egguttak. Må forøvrig si at jeg ble ganske provosert over at det er slik at hvis jeg ikke blir gravid med tre IVF-forsøk, så mister kona mi tilbudet om IVF via det offentlige - selv om hun hadde fått tilbud om tre forsøk dersom jeg ble gravid (gitt at det ikke var nedfryste egg). Hvis målet er at man skal få nok barn til å opprettholde fødselsraten, og kvinne B ville fått tilbud om tre nye forsøk ved vellykka graviditet hos kvinne A, ser jeg ingen god grunn til å ikke innvilge tre nye forsøk til kvinne B når det ikke blir barn på kvinne A. Antallet forsøk via det offentlige blir jo det samme.

Uansett: Hvis det er noen som har oppdatert info om hvor lang ventetid det er på donorsperm ved OUS, tar jeg gjerne imot det:Heartred Finner lite info om dette på nettet, utover nyhetssaker fra 2022 om ett års ventetid..

Tusen takk for råd! Vi satser på inseminasjon i første runde (legen anbefalte 6 inseminasjonsforsøk før vi burde gå over på IVF), så satser på at vi ikke får noen problemer med nedfryste egg som ødelegger for nytt egguttak. Må forøvrig si at jeg ble ganske provosert over at det er slik at hvis jeg ikke blir gravid med tre IVF-forsøk, så mister kona mi tilbudet om IVF via det offentlige - selv om hun hadde fått tilbud om tre forsøk dersom jeg ble gravid (gitt at det ikke var nedfryste egg). Hvis målet er at man skal få nok barn til å opprettholde fødselsraten, og kvinne B ville fått tilbud om tre nye forsøk ved vellykka graviditet hos kvinne A, ser jeg ingen god grunn til å ikke innvilge tre nye forsøk til kvinne B når det ikke blir barn på kvinne A. Antallet forsøk via det offentlige blir jo det samme.

Uansett: Hvis det er noen som har oppdatert info om hvor lang ventetid det er på donorsperm ved OUS, tar jeg gjerne imot det:Heartred Finner lite info om dette på nettet, utover nyhetssaker fra 2022 om ett års ventetid..
Hei! Vi har hatt 6 inseminasjoner og skal over til ivf. Vi hadde samtale 17/3 og første inseminasjon 7/11, dette var i 2023. Hadde siste inseminasjon februar i år og er satt opp på tentativt egguttak i uke 31. så det er litt ventetid dessverre :Heartred Men har ellers vært veldig fornøyde med ous og bare møtt fine og flinke folk :happy:

Hei! Vi har hatt 6 inseminasjoner og skal over til ivf. Vi hadde samtale 17/3 og første inseminasjon 7/11, dette var i 2023. Hadde siste inseminasjon februar i år og er satt opp på tentativt egguttak i uke 31. så det er litt ventetid dessverre :Heartred Men har ellers vært veldig fornøyde med ous og bare møtt fine og flinke folk :happy:
Hei! Tusen takk for svar :Heartred Det er jo litt ventetid ja, men da er det fint å innstille seg på det:)

Back
Topp