Utredning/oppfølgning etter gjentatte SA?

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Testet positivt på mandag, men har allerede fått blødninger og bekreftet SA. Dette er nå fjerde gang.
Er det noen her som har vært gjennom utredning for å finne evt. årsak til hvorfor kroppen ikke klarer å holde på embryoet?
Hvordan oppfølgning har dere fått ifht. nye graviditeter?

På forhånd takk.

Jeg har blitt utredet tre ganger. En gang offentlig og ganger privat. Gjorde de private fordi den offentlige var dårlig. De har funnet småting under hver utredning (men aldri noe stort). Så ved neste graviditet er nye medisiner blitt utprøvd for å forhindre videre SA. I mitt tilfelle har det meste ikke hjulpet, før nå den siste gangen. Og da var det en kombinasjon av mange forskjellige teknikker og medisiner som gjorde susen.

Jeg tok utredning privat. De fant ikke noe galt. Spurte etter blodfortynnende ved neste ivf. Det resulterte i min 2-åring :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Å nei, så trist :(
Men vet ikke hva som gjør at noen har det sånn. Men det er fryktelig urettferdig..

Har tatt blodprøver for å se etter translokasjoner på kromosomene. Mistet tre ganger på rad (uke 12, 5 og 21). Fikk en gutt før jeg mistet og en ny gutt nå. Gikk på albyl-e i sist svangerskap.

Jeg begynte utredingen for habituell abort etter tre sa-er. Blodprøver og ultralyd for å se etter cyster og annet snusk. De fant litt småtterier, men ikke noe alvorlig. Ble gravid for fjerde gang før vi kom i gang med neste runde av utredningen, og da gikk alt fint, så da var det ikke behov for å gjøre noe mer, heldigvis. :)

Håper det går bra med deg framover! Lykke til!

Jepp..
Ble utredet for habituell abort.. De fant ingenting men legen foreslo å sette meg på blodfortynnende når jeg ble gravid igjen..

Nå er jeg 24 uker på vei..

Back
Topp