Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva er KUE?
med andre ord det vi kaller bup her. ja det kjenner jeg godt til da jeg har et barn som er under utredning for barneautisme nå (bup er helt sikker på at det er det). hvertfall 1 hvis ikke 2 av mine andre barn som skal utredes etter hvert å. vet du hvilken grad av autisme det er snakk om?
her henviser bup til barne habiliteringstjenesten da det er dem som utreder "tyngere" autismegrader her i fylket. tror bup her utreder aspergers selv uten å henvise videre med mindre det er snakk om "vanskelig" tilfeller. her å er diagnosen ADHD satt. må vente til august før dem utreder autisme delen pga lange køer.
begge foreldrene må være med da dem vil ha begge foreldrenes uttalelse her. og utredningen hos hab tjenesten går over 2-3 dager med intensiv utredning før vi da får fastsatt en diagnose. så skjønner det er forskjellig praksis rundt om i landet. og mulig det er annerledes med aspergers syndrom. men forumet bokstavbarna er supert. der spør jeg alltid når det er noe jeg lurer på og får bestandig detaljerte svar.
Det står ingenting om at begge foreldre MÅ stille.. "vi vil ha en samtale med foresatte hvor vi går igjennom ADI....."
Kanskje jeg skal ringe på tirsdag og høre?
Det passer mannen svært dårlig i forhold til jobben
Utredninga går over flere dager, satt opp plan for utredninga.
De har allerede observert på skolen.
Han vi går hos hos BUP er privat praktiserende og henviser videre når det gjelder aspergers.
Dt er snakk om mild form, såvidt jeg har forstått.
Det er jeg som har ønsket videre utredning for å ha hatt gjort det.
Så vi kan lette ting videre etterhvert som han vokser til.
det er ikke sikkert at dere må være med begge 2 når det gjelder aspergers og når det er privat praktiserende som har videre henvist. ville tro at det da hadde stått i brevet. er ingen privat praktiserende her så sikkert stor forskjell der å.
aspergers er en "mild" form for autisme. jo før man oppdager det hvis det er noe og legger til rette jo bedre er det. min datter har ikke fått noen tilrettelegging utenom den vi har gjort selv av egen vilje for å få ting til å fungere best mulig for barnet før nå på skolen men enda ikke i den grad ho trenger enda da ting gjenstår. ingen som trodde på meg før ho var 4 år. først da ble jeg hørt men da var ho sikkert bare litt treg. så det tok enda 2 år til før det ble henvist bup enda dem mistenkte autisme i 2 år først. jeg iste allerede ifra den dagen ho ble født at det var noe som ikke stemte så jeg var inne på tanken om autisme mange ganger. var legen tilslutt som lurte på om jeg hadde sett eller trodde at barnet kunne ha aspergers eller noe. det var utenat jeg hadde nevnt noe for den legen på forhånd. jeg har aldri blitt så lettet som da. men er "hardere" enn aspergers. da ble henvisningen sendt og dem så tvert at det feilte barnet noe mere enn "bare" ADHD. så man bør virkelig stole på magefølelsen når det gjelder sånt. har å et barn til som jeg mistenker at kan ha aspergers og ADHD så han blir utredet etter hvert. så skjønner godt at du ønsker videre utredning.
Han scorer inne for noen felt når det gjelder aspbergers hos psykriateren hos bup. Så han sier det er en mild form.
Jeg har ikke merket så mye selv. Men ei benninne av meg, barnesykepleier, mente han kunne ha aspergers. Så jeg var forberedt på d når bup tok det opp.
Bhagen nevnte også at han viket med blikket (liten blikkontakt), men alt eller svar normalt. Ikke fornøyd med bhagen, for etter 2 uker på skolen mente læreren det var noe (adhd).
Uansett, jeg så ikke det med blikkontakt selv med engang. Men nå som jeg er obs, ser jeg jo flere tegn (googlet aspergers).
Han er veldig velfungerende og flere jeg har pratet med skjønner ikke at d er han som har adhd av barna
Fryktelig slitsomt å måtte kjempe for å bli trodd
Men det gir en lettelse, da får en bekreftet sine mistanker.
Jeg har vært utrolig heldig med henvisning og bup. Kom inn til bup i oktober og begynte med medisiner i januar.![]()
Har ikkje erfaring med KUE, men eldste her har ein fersk aspergerdiagnose frå BUP, der psykiateren frå Autismeteamet på Haukeland hadde siste ord i saka.
Eg vil råde deg til å ikkje gå aleine første gong i alle fall (med mindre det berre er barnet som skal undersøkast akkurat den gongen). Eg meiner dette heilt klart er noko mannen din bør prioritere å vere med på (men det er sjølvsagt enkelt for meg å seie, når eg ikkje veit korleis jobbsituasjonen hans er), er det heilt umulig kan du ta med deg nokon andre som kjenner deg og barnet ditt godt. Eg har hatt med meg mamma på eit slikt "første møte", utruleg godt å sleppe og møte opp der aleine...
Lykke til, håpar dei finn ut av sakene.