utredning for ufrivillig barnløshet

Håper på spire

Betatt av forumet
Hei. Jeg å min kjære er kommet oss til utredning, og han har tatt en spermprøve som viste seg å ikke være noe spermer i.. noen som har opplevd dette? han skal ta en ny test neste mnd.. å hvis de ikke finner noe dær må han ta en ''operasjon'' for å finne sperm i testiklene.
Noen som har no erfaring med at de har funnet spermer på andre prøve? evt tatt en sånn prøve av testiklene og funnet noe?

Vår prøve var bedre andre gangen, men vi hadde litt første prøve da. Krysser fingrene for dere!

okei.. ja blir redd når dem ikke fant noe som helst.. å gruer meg til neste prøve.. hva om det bare er noen få i den eller ingen.. hvis de finner noen.. blir de fryst da.. eller hva skjer med de da..?

Vi har vært gjennom det!! Usikker på om de fant noe eller ingenting i mannen sin sædprøve, men iallefall veldig dårlige svømmere som ikke var slik kvalitet at den kunne brukes. Heldigvis fant de sædceller av god kvalitet i bitestiklene, ved TESA, sprøyte i bitestiklene hvor de tar ut...evt lage ett snitt (operativt) for å få ut!
Her har vi vært gjennom IVF/TESA/ICSI 6 ganger på 3 år...venter en liten jente i januar....trodde aldri vi skulle få det til!!
Man må vanligvis vente 6 mnd mellom hver gang mannen gjennomfører TESA pga arrvev!
Anbefaler deg å se filmklippene på Medicus sine hjemmesider :-)

Back
Topp