Utredning for habituell abort / IVF?

1984håp

Glad i forumet
Assistert-jentene
Er det noen av dere som har vært utreda for habituell abort parallelt med IVF-behandling i det offentlige? Er det vits å i det hele tatt be om en slik utredning?

Jeg er 40, og har blitt gravid spontant, men mistet fire ganger siden oktober i fjor (tre kjemiske graviditeter og en MA i uke 9). Er i gang med IVF, har hatt ett forsøk i mai/juni uten å bli gravid.
 
Jeg har denne uken tatt blodprøver for habituell abort, men er usikker på hva annet som ligger i en sånn utredning.
Videre så leser jeg jo her om veldig mange men gjentatte kjemiske og sa/ma som tar endometritest og får påvist kronisk endometritt og «killer cells» i livmoren. Forstår at det ikke er noe offentlige eller mange gjør, noe som er helt uforståelig. Dette burde jo definitivt være noe som alltid sjekkes før oppstart av IVF eller ved uforklarlig barnløshet da behandlingen er antibiotika kur og prednisolon dersom det er et overaktivt immunforsvar.

Det er mange private som tilbyr denne testen. Det tas da en vevsprøve fra livmoren og man får svar etter 2 uker.
 
Er det noen av dere som har vært utreda for habituell abort parallelt med IVF-behandling i det offentlige? Er det vits å i det hele tatt be om en slik utredning?

Jeg er 40, og har blitt gravid spontant, men mistet fire ganger siden oktober i fjor (tre kjemiske graviditeter og en MA i uke 9). Er i gang med IVF, har hatt ett forsøk i mai/juni uten å bli gravid.
Hei,

Vi tok et forsøk hos Medicus parallelt med forsøk på Riksen, og og der fikk vi mast oss til utredning for habituell abort. Hos Riksen var det ikke aktuelt i det hele tatt, de tolker sitt tydeligvis sitt «mandat» om å tilby offentlig IVF som uttak og innsett og det er det. Kanskje UNN er litt mer fleksible, hvis det er der du holder til?
 
Back
Topp