Utredning for endometriose

Jomfruen93

Flørter med forumet
Er det noen som har/er under utrening for endometriose og vil dele litt erfaringer/symptomer?

Jeg kan checke av nesten alle symptomer på endo, og har slitt i snart 4 år med disse plagene. Først NÅ har jeg tatt tak i det. Er henvist til gyn av fastlege men ikke hørt noe. Er utålmodig iom. at vi nå har nådd pp9 og er utålmodige. Bestilte meg time på Volvat og skal dit 14/12! Er så spent. Hva blir veien videre? Blir det MR av bekken? Biopsi? Kikkhull?

Min mor har påvist og operert for flere sammenvoksninger i buken/tarmene. Redd de vil finne det samme hos meg…
 
Er det noen som har/er under utrening for endometriose og vil dele litt erfaringer/symptomer?

Jeg kan checke av nesten alle symptomer på endo, og har slitt i snart 4 år med disse plagene. Først NÅ har jeg tatt tak i det. Er henvist til gyn av fastlege men ikke hørt noe. Er utålmodig iom. at vi nå har nådd pp9 og er utålmodige. Bestilte meg time på Volvat og skal dit 14/12! Er så spent. Hva blir veien videre? Blir det MR av bekken? Biopsi? Kikkhull?

Min mor har påvist og operert for flere sammenvoksninger i buken/tarmene. Redd de vil finne det samme hos meg…
Jeg er under utredning!
Jeg også har slitt mange år med smerter, store blødninger, sinnsyke mensensmerter og også da barnløs.
Ble henvist av fastlegen, men de offentlige gyn har jo veldig lang ventetid. Så ventet i noen mnd, men tenkte nå har jeg gått så lenge så da venter jeg litt til.
Så prøver jo gyn å se om de kan se noe at livmoren sitter mer fast, eller noe tegn til noe vev. Stiller deg spørsmål. :happy:
Min gyn kunne ikke se noe tydelig men sendte meg videre. (Det er veldig sjeldent gyn finner noe)
Da er det kikkhullsoperasjon som står for turen, da gikk det egentlig fort. Var hos gyn i oktober, fikk time på sykehuset allerede i november. Men siden jeg da var på ferie måtte jeg utsette.
Så jeg skal ta kikkhullsoperasjon nå denne mnd dersom jeg ikke er gravid da tror jeg at jeg må utsette. Det gyn sa da at jeg da ville få beskjed på sykehuset om de fant noe eller ikke. Det er kun dagspost, så du blir sendt hjemme samme dagen og sykemeldt i 2-3 dager :happy:
Jeg skjønner godt du ønsker svar for jeg er i samme båt selv! Jeg er nesten sann at jeg skulle ønske de fant noe, for da får jeg hvertfall svar på hvorfor det ikke går. Ønsker deg masse lykke til! :love7
 
Back
Topp