Utredning etter 3 aborter - hva var galt?

Muumimamma

Glad i forumet
Hei,

Fikk dag vite at jeg kommer til å miste i SA pga synkende HCG. Dette er nå 3. gangen jeg er gravid på et år. To første gangene mistet jeg i MA, oppdaget i uke 9..
Har et barn fra før på 2,5 år.. har lavt stoffskifte og skal ta en del utvidede prøver neste uke av hypofyse og bindevevssykdommer (spesialist som har sendt meg videre). Er det noen her som har barn fra før og har hatt utredning etter gjentatte aborter? I så fall, fant dere ut hva som var galt?
 
Hei! Så utrolig leit å høre at du har mistet 3 ganger på et år ❤ Jeg har kun hatt to MA'er, men gjort noe utredning på eget initiativ. Fikk utredet for koaguleringssykdommer, og det så fint ut, men vi fant en skjult infeksjon i livmor (bl.a. bakteriell vaginose ++) som kan ha medvirket til en eller begge MA'ene. Håper du får noen gode svar ved utredningen din ❤
 
ble utredet etter 3 aborter, fant ingen ting galt.
Mistet enda en gang etter dette, men på 5. gangen gikk det bra og fikk en frisk og nydelig jente :Heartred

Har også en gutt fra før så alt dette skjedde i forsøk på nr 2

Ikke mist motet, det er håp :Heartred
 
Hadde en sa før barn nr 2. Etter å ha mistet tre ganger på rad i forsøket på barn nr 3 fikk vi utredning. Hadde Leiden mutasjon, en liten økt risiko for blodpropp. Ingen kan si om det var årsaken men jeg har nå iallfall det da.. :)
Mistet to ganger til med støttemedikamenter før det endelig gikk på 6 forsøket.
Alder spiller nok inn og - jeg var 39 da jeg fødte. Tok 4 år å komme i mål.
 
Hei,

Fikk dag vite at jeg kommer til å miste i SA pga synkende HCG. Dette er nå 3. gangen jeg er gravid på et år. To første gangene mistet jeg i MA, oppdaget i uke 9..
Har et barn fra før på 2,5 år.. har lavt stoffskifte og skal ta en del utvidede prøver neste uke av hypofyse og bindevevssykdommer (spesialist som har sendt meg videre). Er det noen her som har barn fra før og har hatt utredning etter gjentatte aborter? I så fall, fant dere ut hva som var galt?
Har du vært gjennom hysteroskopi, der de går opp med kamera i livmor og sjekker?
Jeg mistet x antall ganger over 5 år før jeg fikk hysteroskopi - der fant de en hjerteformet livmor med skillevegg. Den ble operert bort og første graviditet etter operasjonen var vellykket :Heartblue
 
Hei! Så utrolig leit å høre at du har mistet 3 ganger på et år ❤ Jeg har kun hatt to MA'er, men gjort noe utredning på eget initiativ. Fikk utredet for koaguleringssykdommer, og det så fint ut, men vi fant en skjult infeksjon i livmor (bl.a. bakteriell vaginose ++) som kan ha medvirket til en eller begge MA'ene. Håper du får noen gode svar ved utredningen din ❤
Hei:Heartred tusen takk for svar.
Jeg har nylig vært å tatt blodprøver for å sjekke det med koaguleringssykdommer og hypofysesykdommer. Så for se hva som dukker opp der…
Skal ta opp det med skjulte infeksjoner osv. Takk for tips! :Heartred Har time med gyn også om noen uker, så håper det går raskt fremover:happy:
 
ble utredet etter 3 aborter, fant ingen ting galt.
Mistet enda en gang etter dette, men på 5. gangen gikk det bra og fikk en frisk og nydelig jente :Heartred

Har også en gutt fra før så alt dette skjedde i forsøk på nr 2

Ikke mist motet, det er håp :Heartred
Så bra! Tusen takk for solskinnshistorie (til slutt hvertfall) og gratulerer så mye:Heartred:Heartred
Satser på det ordner seg….
 
Hadde en sa før barn nr 2. Etter å ha mistet tre ganger på rad i forsøket på barn nr 3 fikk vi utredning. Hadde Leiden mutasjon, en liten økt risiko for blodpropp. Ingen kan si om det var årsaken men jeg har nå iallfall det da.. :)
Mistet to ganger til med støttemedikamenter før det endelig gikk på 6 forsøket.
Alder spiller nok inn og - jeg var 39 da jeg fødte. Tok 4 år å komme i mål.
Leit å høre om den lange veien og å ha mistet så mange ganger..:Heartred:Heartred livet er urettferdig av og til… har tatt en del blodprøver nå, så for se hva som dukker opp… mannen må også sjekkes..
 
Har du vært gjennom hysteroskopi, der de går opp med kamera i livmor og sjekker?
Jeg mistet x antall ganger over 5 år før jeg fikk hysteroskopi - der fant de en hjerteformet livmor med skillevegg. Den ble operert bort og første graviditet etter operasjonen var vellykket :Heartblue
Oj. Så bra de fant det ut til slutt:Heartred
Jeg har aldri sjekket det, men har jo et friskt barn fra før som ble til uten problemer.. hadde du fått barn før du fant det ut?
 
Ja.. stoffskiftet har vært fint nå siste gang jeg mistet. Men var uoppdaget de to første gangene.. ikke lett å vite om det kan være stoffskiftet eller hva..
Så bra det var under kontroll sist gang. En vet jo aldri hva som var årsaken sikkert. Kona mi mistet ihvertfall to ganger og gikk gjennom 8 inseminasjoner og ett IVF forsøk før det satt og vi fikk tvillinger. Hun har lavt stoffskifte som de slet med å få under kontroll. Men det gikk tilslutt altså:)
 
Oj. Så bra de fant det ut til slutt:Heartred
Jeg har aldri sjekket det, men har jo et friskt barn fra før som ble til uten problemer.. hadde du fått barn før du fant det ut?
Nei hadde ikke em vellykket graviditet før det ble funnet ut.
Men mange har barn fra før og mange finner det ikke ut før de tar et keisersnitt under fødsel. Det varierer så hvor stor den skilleveggen er og hvor egget fester seg. Om egget fester seg i den skilleveggen får den ikke næring. Jeg ville ha bedt om det, kanskje de kan finne noe, det er så vanvittig tøft å gå slik å bare vente på å blø..

https://www.babyverden.no/prover/hjerteformet-livmor-stoppet-mammadrommen/
 
Hei,

Fikk dag vite at jeg kommer til å miste i SA pga synkende HCG. Dette er nå 3. gangen jeg er gravid på et år. To første gangene mistet jeg i MA, oppdaget i uke 9..
Har et barn fra før på 2,5 år.. har lavt stoffskifte og skal ta en del utvidede prøver neste uke av hypofyse og bindevevssykdommer (spesialist som har sendt meg videre). Er det noen her som har barn fra før og har hatt utredning etter gjentatte aborter? I så fall, fant dere ut hva som var galt?

Jeg mistet også 3 ganger da vi prøvde på nr 2. de fant ikke noe som kunne ha vert årsaken da vi gikk til utredning. Jeg ble satt på hormonstøtte som jeg skulle gå på når jeg fikk eggløsning. Nå sitter jeg her med ei helt frisk liten jente på 2 mnd. Husker selv at det å høre at det har gått bra for andre til slutt ga meg mer håp.
Så håper det hjelper å høre at det har gått bra for flere :Heartpink
 
Jeg mistet også 3 ganger da vi prøvde på nr 2. de fant ikke noe som kunne ha vert årsaken da vi gikk til utredning. Jeg ble satt på hormonstøtte som jeg skulle gå på når jeg fikk eggløsning. Nå sitter jeg her med ei helt frisk liten jente på 2 mnd. Husker selv at det å høre at det har gått bra for andre til slutt ga meg mer håp.
Så håper det hjelper å høre at det har gått bra for flere :Heartpink
Takk for oppmuntring:Heartred vi kommer ikke til å gi opp.. men akkurat nå føles det tungt.. hvilke støttemedisiner fikk du? Skal lese meg opp på de forskjellige før gyn-timen:angelic:
 
Takk for oppmuntring:Heartred vi kommer ikke til å gi opp.. men akkurat nå føles det tungt.. hvilke støttemedisiner fikk du? Skal lese meg opp på de forskjellige før gyn-timen:angelic:

Skjønner deg veldig godt, er skikkelig tungt når du står midt i det! :Heartpink Jeg gikk på Lutinus (hormonstøtte) tre ganger daglig fra første positive eggløsnings test. Helt til uke 10. Ikke gi opp nei, plutselig så sitter spiren :Heartpink
 
Back
Topp