S
"superkvinne"
Guest
ja, er det noen her inne som har vært gjennom denne prossen? jeg skal gjennom denne nå nemelig...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har og kom ut på andre sida enda mer ødelagt men med endelig ME-diagnose. Tok nesten 2 år fra utredningen begynte til jeg fikk diagnosen. Er det noe spesielt du lurer på?![]()
Jeg skulle.. Men ME "spesialisten" tok noen blodprøver, hadde en samtale med meg og konkluderte med at jeg hadde ME..... Skuffa..
skjønner du ble skuffet da ja![]()
Mars 2015
![]()
uff da :/ hvordan er prossesen?fysoterapauten min mener jeg burde utredes da smertene og at jeg rett og slett er utbrent ikke finnes noen forklaring på hos henne. blodprøvene mine viser heller ingenting ang dette. jeg har nå 1 mnd vært så utbrent står opp 09:00 ca men 11:00 da sovner jeg. så er jeg trøtt igjen 13:00 sånn forsetter det hele dagen og kvelden
Har vært gjennom dette desverre. Ble til slutt så syk at jeg var sengeliggende døgnet rundt omtrent. ME er jo et utelukkelsesdiagnose. Altså det er ingen prøver som kan påvise ME så derfor må egentlig alt annet utelukkes og ME diagnosen blir satt når de ikke har noen forklaring på symptomene. Jeg hadde faktisk så og si alle symptomer og helt fine prøver på alt. Slo meg aldri til ro med det jeg og etter 2år alvorlig syk så oppsøkte jeg privatlege og startet behandling mot borreliose selv for der viste det seg at flere utslag på prøver tydet på at det kunne være det(vell og merke akkurat de samme prøvene sykehuset hadde tatt). 6mnd i hellvete på behandling, 3mnd med sakte men sikker "opptrening" og starte livet igjen så var jeg erklært frisk.
Desverre har ME blitt en diagnose en del "vil ha". Jeg synes at før noen slår seg til ro med en ME diagnose så burde de prøve alt og oppsøke flinke leger som faktisk gjør alt de kan for å gjøre pasientene sine friske. Ja det kostet meg 30.000kr hos privatlege men jeg ble frisk! Og det er sååå mange jeg vet om som også har blitt det av samme behandling av samme lege. Det vises oftere og oftere at ME faktisk er kronisk borreliose føler jeg.