Utredning allergi barn

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Hvordan har prosessen vært for dere?

Baby her ble myye bedre etter jeg kuttet kumelkprotein og soya. Skal snart forsøke p introdusere litt kumelk i min egen mat for å se hvordan det går. Men i mellomtiden har hun fått så veldig vondt i magen. Våkner hver eller annenhver time og gråter gjennom hele natta, skal ofte bæsje i 23-tiden etter å ha lagt seg. Bæsjen er veldig rennende og grønn, og jeg kjenner igjen brødet hun spiser. Lurer derfor nå om hun reagerer på gluten også. Har selv cøliaki og flere i familien har det. Skal prøve et annet type brød først og se hvordan magen takler det. Sønnen min fikk akkurat samme type brød da han var baby, men han har aldri hatt vondt i magen hverken før eller etter fast føde-introduksjon.
Vi har vært og tatt prikktest, men ingen utslag der. Har fått henvisning og skal snart ta blodprøve på henne. Håper jo aller mest at hun ikke skal reagere på noe, men så kjedelig når magen plager henne så mye. Det har pågått halvannen uke i takt med at hun har begynt å få i seg mer fast føde..

Hvor gammel er barnet? De slår gjerne ikke ut på blodprøve/prikktest før de er 1.5 år gamelt, så ikke ta svarene 100%

Hvor gammel er barnet? De slår gjerne ikke ut på blodprøve/prikktest før de er 1.5 år gamelt, så ikke ta svarene 100%

Ja det glemte jeg å si. Hun er bare 7 mnd. Fikk beskjed om at prikktest gjerne ikke ga utslag så tidlig, men at blodprøve var bedre? Men jeg vet sannelig ikke :)

Ja det glemte jeg å si. Hun er bare 7 mnd. Fikk beskjed om at prikktest gjerne ikke ga utslag så tidlig, men at blodprøve var bedre? Men jeg vet sannelig ikke :)
Barnelegen hos oss sa at det ikke var vits å teste med blodprøve heller (1-åringen min tar mye blodprøver for tiden, så hadde ikke vært ekstra styr å legge til en ekstra test), og at det bare er falsk trygghet for oss hvis det ikke gir utslag..
men jeg vet selvsagt ikke, og hører i grunn bare på hans meninger. Gi gjerne beskjed om det skulle vise seg at det gir utslag. Kanskje andre som har barn som har fått utslag så tidlig?
Uansett. Hvis du gir sinlac sin melkefri grøt, kan det være johannefrøene baby reagerer på. Den er det mange som reagerer på. Anbefaler semper eller den svenkse jeg sldri husker navnet på. Heh

Barnelegen hos oss sa at det ikke var vits å teste med blodprøve heller (1-åringen min tar mye blodprøver for tiden, så hadde ikke vært ekstra styr å legge til en ekstra test), og at det bare er falsk trygghet for oss hvis det ikke gir utslag..
men jeg vet selvsagt ikke, og hører i grunn bare på hans meninger. Gi gjerne beskjed om det skulle vise seg at det gir utslag. Kanskje andre som har barn som har fått utslag så tidlig?
Uansett. Hvis du gir sinlac sin melkefri grøt, kan det være johannefrøene baby reagerer på. Den er det mange som reagerer på. Anbefaler semper eller den svenkse jeg sldri husker navnet på. Heh

Det er barnelege vi har vært hos som henviste oss til blodprøvene :) skal gi oppdatering om hvordan det går :)
Hun får hjemmelaget grøt på hirse og maismel, men spiser også rugbrød, så jeg skal forsøke et annet brød i tilfelle det er for tungt for henne. Storebroren spiste det samme brødet fra 7 mnd, men han har aldri hatt så veldig ømfintlig tarmsystem da.

Det er barnelege vi har vært hos som henviste oss til blodprøvene :) skal gi oppdatering om hvordan det går :)
Hun får hjemmelaget grøt på hirse og maismel, men spiser også rugbrød, så jeg skal forsøke et annet brød i tilfelle det er for tungt for henne. Storebroren spiste det samme brødet fra 7 mnd, men han har aldri hatt så veldig ømfintlig tarmsystem da.
Takk! Husk bedøvelseplaster! Vi glemte det første gangen vi tok blodprøve på baby, og aldri igjen!

Her har nr 1 cøliaki. Det slo ut på blodprøver når han var 1 år. Tok ikke blodprøver før det så vet ikke hvor tidlig det kan slå ut. Han hadde mpa også, men der tok vi aldri noe test bare kuttet ut melkeprotein og reintroduserte det igjen (da ble han dårlig igjen).

Her har nr 1 cøliaki. Det slo ut på blodprøver når han var 1 år. Tok ikke blodprøver før det så vet ikke hvor tidlig det kan slå ut. Han hadde mpa også, men der tok vi aldri noe test bare kuttet ut melkeprotein og reintroduserte det igjen (da ble han dårlig igjen).

Hvilke symptomer hadde han på cøliaki så tidlig?

Hvilke symptomer hadde han på cøliaki så tidlig?

det begynte når han var rundt 8 mnd. Han gikk ned i vekt, diaré (måtte dusjes ved hver avføringsbleie) og den motoriske utviklingen stoppet omtrent opp pga mangel på energi. Han spiste godt, men alt rant igjennom.

Back
Topp