utredelse av fibromyalgi

molly.

Glad i forumet
Har sett meg trøtt på å prøve å overbevise legen min om at jeg trenger en utredelse, så har bestemt meg for å gjøre det privat. Men det jeg lurer på da, er om noen av dere har diagnosen, og om hvor dere evt. fikk den fastsatt? [:)]

Var hos revmatolog, henvist av legen

ORIGINAL: *MamMathea*

kan jeg få spørre hva er dine plager? [:)]

Store smerter i muskler og ledd (konstant) og stivhet - verre ved værskifte, kulde, om morgenen og når det er mye stress i livet mitt. Trøtthet, utmattelse,    indre frost, myye hodepine og kvalme, søvnproblemer, mageproblemer, øresus, konsentrasjonsvasker..

Ja, det var vel det [8|]

ORIGINAL: *RegniEsil*

fastlegen henviste meg til revmatolog på sjukehuset.. 

Det har jeg også blitt, men jeg blir jo aldri kalt inn.. Henvisningen ble sendt for over 6 måneder siden [8|]

Ring sykehuset å mas på di. Jeg måtte vente i 1år og 3 mnd, pga stor pågang hos revamatologen. Å når jeg kom dit så viste det seg at han jobba kun 2 dager i uka...ikke rart det blir kø sier jeg bare!!

ble henvist til revmatalog, videre til fysioterapi, videre til kysthospitalet, så til attføringsenteret i rauland hvor jeg endelig fikk ett treningsprogram som funket [;)]

Etter 12 års kamp med legen som ikke trodde meg fikk jeg endelig smelt knytteneven i bordet og krevd å bli henvist til revmatolog.
Det tok da revmatologen 5 minutter å diagnosere meg ved å trykke på diverse tenderpungter samt spørre meg "lurespørsmål"

Du kan jo se om du kan finne noe hjelp på www.fibromyalgi.no
De har også ett forum der med masse flotte damer.

Lykke til med utredningen [:)]

ORIGINAL: Idamarie

ble henvist til revmatalog, videre til fysioterapi, videre til kysthospitalet, så til attføringsenteret i rauland hvor jeg endelig fikk ett treningsprogram som funket [;)]

Funker fysio for deg?

Her har jeg prøvd det meste og har null effekt.

ORIGINAL: DnbMor

ORIGINAL: tiriltutta

ORIGINAL: *MamMathea*

kan jeg få spørre hva er dine plager? [:)]

Store smerter i muskler og ledd (konstant) og stivhet - verre ved værskifte, kulde, om morgenen og når det er mye stress i livet mitt. Trøtthet, utmattelse,    indre frost, myye hodepine og kvalme, søvnproblemer, mageproblemer, øresus, konsentrasjonsvasker..

Ja, det var vel det [8|]

mye av det der kan også høres ut som adhd[8D] tro det eller ei. Jeg har samme sympomene og da mistenkte de adhd[;)]
medisinene fikk vekk alle symptomene[:-]

Jeg fikk diagnosen adhd når jeg var 16, men medisiner hjelper meg overhodet ikke. Dessuten så slår adhd'en ut på en heelt annen måte, ihvertfall hos meg. Det har faktisk også blitt forsket på om adhd og fibromyalgi går hånd i hånd..

ORIGINAL: Ilvina

Ring sykehuset å mas på di. Jeg måtte vente i 1år og 3 mnd, pga stor pågang hos revamatologen. Å når jeg kom dit så viste det seg at han jobba kun 2 dager i uka...ikke rart det blir kø sier jeg bare!!

Jeg har prøvd, men jeg når aldri igjennom [>:] Han jeg skulle til jobbet òg bare 2 dager i uka.. Flott!

ORIGINAL: tiriltutta

ORIGINAL: *RegniEsil*

fastlegen henviste meg til revmatolog på sjukehuset.. 

Det har jeg også blitt, men jeg blir jo aldri kalt inn.. Henvisningen ble sendt for over 6 måneder siden [8|]

Det er veldig lang vente tid på den avdelingen så jeg ville tatt en tlf til de og hørt hvor lenge du må vente.
Jeg prøvde å få hjelp privat, men det var bortkastete penger for min del. Måtte vente på timen på sykehuset for å få et skikkelig svar.

Jeg har vel fortalt deg det før tiriltutta [;)]
Men jeg ble sendt til Revmatologisk avd på Drammen Sykehus [;)]

ORIGINAL: Linda_86

Jeg har vel fortalt deg det før tiriltutta [;)]
Men jeg ble sendt til Revmatologisk avd på Drammen Sykehus [;)]

Stemmer, hehe [;)] Hvor lenge ventet du på å komme inn egentlig?

ORIGINAL: Cathrine76

Var hos revmatolog, henvist av legen

Back
Topp