Utmattet

Engsolei

Andre møte med forumet
Jeg er 13+4 i dag, og vært kvalm i ukene 6-nå, helt enormt i uke 8-12. heldigvis lettet noe, for føler jeg bare har ligget hjemme i tre måneder. Ble ganske deprimert av den kvalmen.
Som sagt lettere nå, nå kan jeg åpne kjøleskapet liksom. Men jeg er helt utmattet. Føler meg helt fullstendig utslitt. 3-åringen får det jeg har av krefter, og han er heller ikke helt fornøyd (syns jeg ligger for mye i senga, hehe)
Vant til å trene, savner det. Og savner å treffe folk og gjøre litt. Skulle man ikke få energi etter 1. trimester da?

Jeg er 12+3 og er også utrolig utålmodig etter å bli mindre kvalm og få mer energi. Har aldri sovet så mye som de siste 6 ukene og savner å føle meg bra, og ha matlyst, og ork til å finne å noe eller gå en tur.

Innbilte meg at det var begynt å bli bedre tidligere i uken, men det ser ut til å ha vært psykisk for alle fortalte meg at det skulle bli bedre i uke 12 :confused:

Jeg er 13+4 i dag, og vært kvalm i ukene 6-nå, helt enormt i uke 8-12. heldigvis lettet noe, for føler jeg bare har ligget hjemme i tre måneder. Ble ganske deprimert av den kvalmen.
Som sagt lettere nå, nå kan jeg åpne kjøleskapet liksom. Men jeg er helt utmattet. Føler meg helt fullstendig utslitt. 3-åringen får det jeg har av krefter, og han er heller ikke helt fornøyd (syns jeg ligger for mye i senga, hehe)
Vant til å trene, savner det. Og savner å treffe folk og gjøre litt. Skulle man ikke få energi etter 1. trimester da?

Nå har jeg vært heldig og sluppet den store kvalmen, men energimessig var det labert frem til denne uken synes jeg. Nå kjennes det som det holder på å ta seg opp litt, og er 14+5 i dag.

Er 15+1 i dag, har vært igjennom det samme, kvalmen har avtatt, men har 0 energi, orker ingenting, gjør det jeg må liksom men da er jeg skutt. Kan sove hele dagen. Trodde også alt skulle bli bra etter uke 12, men nå er jeg usikker..

I forrige svangerskap fikk jeg for min del mer energi rundt uke 19-20. Hadde da tvunget meg på trening kanskje siden uke 15, før det var det uaktuelt, var så sliten :p

14+2 i dag og tror jeg må avlyse helgeplanene igjen. Nå skal det sies at jeg ikke har fått slappet av så langt i svangerskapet egentlig, for vi renoverer hjemme og det er mye å ordne med selvom mannen min tar mye. Dessuten må jo husarbeid gjøres, mat lages og handles uansett.
Jeg har eget firma så sykemelding betyr dessuten dessverre aldri helt null jobb.
Men gleder meg over de positive tingene - kvalmen er neeesten vekk og det er FANTASTISK. Jeg har gått en lang tur i skogen, OG vært på yoga en gang ila siste uka! Helt skutt ellers, men det kommer seg vel...
Jeg klarer sjeldent sove på dagen - gjør dere andre det? Prøver hvile meg, da.

jaja - bare å finne køya igjen 20:30 i kveld! Sov godt a folkens!

Det er kjedelig å oppleve så lite energi. Er vel en liten en som krever mye. Selv kom jeg over noe helt utrolig både for egen helse og energi. Men også for barnets helse resten av dets liv. Alle vet jo at det mor gjør under svangerskapet påvirker fosteret. Men hvor utrolig viktig de 9 mnd i mors mage er for om man blir født som en Rolls Royce eller en Lada er undervurdert. Nå finnes det ny forskning som tar for seg genotype, blodtype, biometriske målinger (fingeravtrykk, hodeform, lengde på leggben i forhold til lårbein osc), din helsehistorie, din foreldre og dine besteforeldres. Ved å legge all denne infoen i et så sofistikert program som faktisk sammenligner 12 millioner variabler. Får man ut en 40-50 siders rapport med hva slags type trening, og særlig hva slags type mat du skal spise for å ta kontroll på hvordan opptil 75 % av genene dine uttrykker seg. Det er her man for den lille i magen kan ved riktig ernæring persontilpasset deg, for eksempel sørge for at arvelig hjerte og kar sykdommer, diabetes og fedme ikke blir ført videre til fosteret. Dermed sikre ditt barns helse tom enda mer ett ditt eget. Utrolig spennende. Faktisk enkelt å følge kostplanen, for det er masse en kan spise. Heter forresten SWAMI analyse. Jeg tok den på en klinikk i Oslo.
Masse god bedring og håper energien deres kommer raskt.

14+2 i dag og tror jeg må avlyse helgeplanene igjen. Nå skal det sies at jeg ikke har fått slappet av så langt i svangerskapet egentlig, for vi renoverer hjemme og det er mye å ordne med selvom mannen min tar mye. Dessuten må jo husarbeid gjøres, mat lages og handles uansett.
Jeg har eget firma så sykemelding betyr dessuten dessverre aldri helt null jobb.
Men gleder meg over de positive tingene - kvalmen er neeesten vekk og det er FANTASTISK. Jeg har gått en lang tur i skogen, OG vært på yoga en gang ila siste uka! Helt skutt ellers, men det kommer seg vel...
Jeg klarer sjeldent sove på dagen - gjør dere andre det? Prøver hvile meg, da.

jaja - bare å finne køya igjen 20:30 i kveld! Sov godt a folkens!
Jeg måtte sove 30m-1 time for å klare meg gjennom ettermiddagen i mange uker. Men fra uke 9 har det blitt bedre. Hender jeg må legge meg ned for å slappe av, men sover ikke lengre og legger meg rundt 22-2230 så det går greit.

I forrige svangerskap fikk jeg for min del mer energi rundt uke 19-20. Hadde da tvunget meg på trening kanskje siden uke 15, før det var det uaktuelt, var så sliten :p
Jeg satser på noe sånt for meg og, kanskje tilogmed før uke 19? Hehe. Bra det løsna for deg!

Back
Topp