Utmattet

Prosjekt lillesøster/lillebror

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2020
Jeg er 7+6 i dag, med barn nr 2.

Var en tur ute i skogen med datteren min i går, og da jeg kom hjem var jeg halt utmattet. Måtte legge meg kl 20, det verket både i korsrygg og stakk i magen.

Jeg har vært oppe hver andre time i natt for å tisse, og kl 4 måtte jeg spise knekkebrød og drikke et glass melk

Jeg har bare lyst til å bli liggende og ikke gjøre noe som helt. Føler hele meg blinker rødt

Andre som har det sånn?
Jeg håper virkelig vi får en sund, frisk og levende baby ut av dette. Jeg mistet nemlig i MA i desember 19, så jeg tror kanskje den tankevirksomheten og angsten tærer på kreftene. Har sett hjerteaktivitet både 6+0 og 7+1❤️

Har det på akkurat samme måte. Om jeg skal være litt sosial med mann og barn ender jeg opp med å måtte ligge hele kvelden. Sover alltid to timer på dagtid og åtte om natten. Allikevel er det zombiemodus på kveldstid. Har hatt et tøft svangerskap mentalt med mye frykt og det er klart at det spiller inn. Vi må bare prøve å være litt romslige med oss selv. :Heartred Selv gleder jeg meg til spark og liv i magen, da er det litt lettere å slappe av.

Har det på akkurat samme måte. Om jeg skal være litt sosial med mann og barn ender jeg opp med å måtte ligge hele kvelden. Sover alltid to timer på dagtid og åtte om natten. Allikevel er det zombiemodus på kveldstid. Har hatt et tøft svangerskap mentalt med mye frykt og det er klart at det spiller inn. Vi må bare prøve å være litt romslige med oss selv. :Heartred Selv gleder jeg meg til spark og liv i magen, da er det litt lettere å slappe av.

Ja, tror du har rett i det❤️ Da blir det lettere.
Mannen min er allerede litt lei av slappheten min, jeg tror ikke han klarer å sette seg inn i hvordan det faktisk er i denne perioden. Det er ikke så lett å bare ta seg sammen

Jeg orker ingenting. Ligger på sofaen/sengen hele dagen. Mannen gjør absolutt alt med ungen nå, men det er jo for en liten stund. Sliter med kvalme og oppkast her da, så ikke noe annet valg i grunn. Anstrenger jeg meg så besvimer jeg og kaster opp. Ser frem til bedre tider! :p

Helt likt her! Utslitt av den minste ting, i dag har jeg vasket badet og måtte ha en to timers pause på sofaen midt i :p Regner med det går over når det nærmer seg andre trimester og hormonene reguleres litt.

I går startet dagen så sykt bra hvor sønnen min og jeg støvsugde, skiftet på senger og ryddet. Så kom plutselig kollapset og jeg ble liggende på sofaen til kvelden egentlig :wideyed: Følte meg helt overkjørt! Fin igjen i dag. Vært på lang tur, men kom hjem nå, er uggen og gjesper. :wtf: Jaja, skal ikke klage. Det er godt å få gjort noe i det minste :)

Jeg sover store deler av døgnet. Kan sove 10-12 timer på natten og gjerne en nap midt på dagen som er alt fra 1-2 timer :eek::sorry: er 8+5

Jobber 40% på grunn av det og kvalme, men har blitt verre den siste uka, så spørs hvor mye jobbing det blir framover... begynt å sove dårligere også, så vanskelig å ta seg helt inn igjen. Satser på at det bedrer seg etter hvert :)

Kjenner meg ikke igjen. Føler meg veldig annerledes enn mange her inne! Vært lite kvalm i 1. trimester, men litt uggen til tider. Har vært litt ekstra trøtt, men det er på vei forbi heldigvis. Er 10+6 i dag. Er hjemme nå om dagen og er med lillegutt på 14 mnd. Så her er det ikke mye rom for hverken soving eller avslapning på dagtid. Det går i ett fra morgen til kveld :) synes det er ganske så annerledes enn mitt første svangerskap hvor jeg kunne ta det så mye med ro jeg bare ville, og ligge på sofaen på dagtid og se filmer og serier! Det er nå jeg skjønner hvor "luksus" det faktisk var :rolleyes:

Kjenner meg igjen! Men så sov jeg svært lite i 3 uker her pga ekstrem kløe, men nå har jeg fått noe som tar kløen og gjør meg kjempetrøtt, beskjed fra sykehuset om å ta en før leggetid og prøve å få sove! Sov totalt 8 timer natt til i går (mot maks 2 timer sammenhengende de siste 3 ukene) og nesten 9 timer natt til i dag. Har fått litt mer energi av det :Heartred men dropper voldsom lek med mini likevel, tar det heller med ro!

Jeg har det delvis slik, - men det kommer mer kastet over meg sånn plutselig. På morgenen og formiddagen har jeg det som regel bra, men etter middag og på kvelden kan jeg bli plutselig veldig uggen og trøtt, og da må jeg få ta meg en hvil på sofaen eller soverommet. Det er også full rulle her med guttungen i huset, men heldigvis har jeg en snill og forståelsesfull mann som tar seg av ham når han ser jeg er dårlig.

Hadde det sånn fra uke 6-8 ca. Nå er jeg i uke 9 og føler meg generelt mye bedre, men blir også helt utslitt om jeg gjør mer krevende ting, gikk en to timer lang tur her om dagen og var helt utstilt og vondt i bekken dagen etter. Lytt til kroppen og ikke bit over for mye:Heartred

Fant ut at jeg var gravid for en uke siden. Var da 7+5. Eneste jeg har merket er at jeg er litt øm i brystene, og har vært litt sliten. Sistnevnte synes jeg ikke var så rart da jeg jobber i helse, og der er det mye å gjøre om dagen.. Har hatt hjemme skole med eldstemann ved siden av og dagene har vært litt fulle. Men det hører jo med. Fikk litt sjokk når det melder seg et bonus barn på tampen, men for all del, hjertelig velkommen. Sist graviditet kastet jeg opp fra 4 dager etter befruktningen, så dette er så langt en helt annen verden..

Back
Topp