utmattet

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Er det fler som har det sånn?
Jeg er totalt utmattet om dagen. To dager i disse fridagene har jeg prøvd meg på en tur i skogen. Første dagen måtte jeg snu lenge før jeg hadde planlagt og siste dagen valgte jeg en mye kortere rute.

Jeg puster som en hval og er totalt utmattet. Skal sies at jeg er overvektig og ikke i verdens beste form i utgangspunktet, men har da aldri vært i så dårlig form som nå.

Jeg får i meg mat, kaster ikke opp enda. Men er bare dødssliten. Jeg bor alene, så burde ikke vært såå vanskelig å holde huset striglet, men nå må jeg innrømme det flyter litt rundt meg. Og klipping av plen bare utsetter jeg.

Håper virkelig formen tar seg opp igjen!
6+3 i dag

Jepp, kjenner meg igjen. Søvn er etterlengtet hele dagen, og senga er min beste venn :oops:
I første svangerskap husker jeg første trimester som værst, til tross for en del utfordringer utover i svangerskapet. Utmattelse, trøtthet og kvalme kan være ganske altoppslukende..

Jeg er helt ekstremt sliten og gruer meg til jobb i morgen om det skal være slik som nå!

Altså, da jeg var gravid i høst var jeg egentlig i bedre form enn nå, med unntak av en voldsom trøtthet. Var helt utslitt hele tiden, klarte såvidt komme meg gjennom dagen og bare gledet meg til å legge meg. Foreløpig har jeg mer energi denne gangen, men jeg merker det de siste to gangene jeg har vært på trim, at jeg henger dårlig med. Både fordi jeg har så vondt i puppene at jeg sliter med en del av øvelsene som løping og mye hopping, og fordi kondisen plutselig ble akutt verre, og på pulstoppene ble jeg kvalm. Var så det fristet å fortelle trimdamene at jeg var gravid og at det var derfor jeg slet sånn. Så jeg tror jeg kutter treningstimene for en periode og heller satser på hjemmetrening, gjøre noen øvelser og gå tur og trene til sånne filmer osv.

Kjenner meg veldig godt igjen i dette! Våkner i 6-7 tiden på morgenen og tre timer senere er jeg stuptrøtt igjen!

Merker det er ganske godt egentlig å høre at andre har det tilsvarende, selv om eg ikke ønsker "elendighet" videre. Men det er betryggende når det gjelder flere. Blir normalisert :)

Merker det er ganske godt egentlig å høre at andre har det tilsvarende, selv om eg ikke ønsker "elendighet" videre. Men det er betryggende når det gjelder flere. Blir normalisert :)

Ja, er enig i det. Blir en trygghet rundt det også. Det værste med svangerskapet føler jeg er nå i starten egentlig. Selv om det blir tyngre osv senere så er det greiere for da ser og vet folk at du er gravid. Jeg synes det er så vanskelig å late som at jeg er i vanlig form nå når jeg egentlig er dødssliten døgnet rundt og kvalm hele tiden. Er så slitsomt å bruke ekstra krefter på å "skjule" graviditeten for alle rundt på jobb og blant venner og familie :p

Guttungen røpte det i helgen hos besteforeldrene, og eg kjente flere kilo lette. Eg kunne faktisk være sliten og få forståelse! :)

Er også veldig sliten, kjenner jeg prøver å unngå folk som ikke vet noe og holder meg ilag med de få som vet og jeg stoler på :)

Er kjempesliten og trøtt selv. Kan ikke huske at jeg var sann i første svangerskap. Det verste for min del er at jeg er så kvalm, kaster ikke opp, men får knapt i meg mat, noe som ikke hjelper på energinivået :p

Eg har det på same viset. Så uendeleg trøtt, men den siste veka har eg begynt sove så dårleg i tillegg.. Våkner ein gong i timen, heile natta, så føler meg heilt fillete. Var sliten i dei andre svangerskapa og - men kan ikkje huske at eg var SÅ trøtt...

Er 6+2 i dag og har NULL energi. Jeg har bare lyst til å ligge på sofaen å sove. Det passer veldig dårlig siden jeg de neste 3 ukene har ikke mindre enn FIRE eksamener... Prøver bare å bite tennene sammen, men det er lettere sagt enn gjort. Øynene bare sklir igjen i tide og utide..

Kvalm å trøtt hele tiden.. Føler meg aldri opplagt. Beste er bare å sove så mye jeg har mulighet til. Ellers er jeg bare lei meg veldig mye å blir litt irritert. Føler meg ikke som meg selv i det heletatt. Gleder meg til å komme over dette trimesteret.

Jeg er mest opplagt tidlig på morgenen, men klokka skal ikke bli mye mer enn 12 før det svir i øya. Akkurat som om jeg skulle hatt sandpapir på dem :O
Men, nå er jeg oppe å tisser 3-4 ganger hver natt, og man blir jo ikke akkurat opplagt av så mye avbrutt søvn :/

Her sover jeg 8 timer pr natt + 1-1,5time etter jobb. Fortsatt så er jeg stup trøtt når jeg er våken.
Kjenner meg også igjen i det du skriver InLoveAndIHateIt, full av hormoner. Skal ingenting før jeg blir sur eller lei meg

Er 6+2 i dag og har NULL energi. Jeg har bare lyst til å ligge på sofaen å sove. Det passer veldig dårlig siden jeg de neste 3 ukene har ikke mindre enn FIRE eksamener... Prøver bare å bite tennene sammen, men det er lettere sagt enn gjort. Øynene bare sklir igjen i tide og utide..
Samme her , eksamen til mandag men bøkene er bare godt plassert, det jeg leser fester seg ikke . Sliter mye med mage smerter og i tillegg ingen energi . Klarte 2 eksamen , 2 igjen men nesten på følelse at må utsette den til mandag om forsetter sånt .

Back
Topp