Utleiespørsmål...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Dersom man leier ut en leililighet med 2 soverom til et par uten barn, kan de da leie ut det andre soverommet til et vennepar av seg for en kort periode?

Det er nok noe som må tas opp med huseier først.

En ting er og ha besøk, men om dem skal leie ut rom så må dem vel ta det opp med huseieren først.

Sannheten skrev:

*lykkeligst* skrev:

FancyPants skrev:
Ikke uten å ta det opp med huseier først, nei. 

Kilde:
http://www.regjeringen.no/upload/KRD/Vedlegg/BOBY/veiledninger_og_brosjyrer/ni_kan_leier_ta_opp_andre_i_husstanden_eller_framleie.pdf

Var det jeg trodde ja. Men hva om de bare har besøk av ett vennepar over lengre tid da?

Ikke med mindre det er nær familie... Men tror du ikke huseier godkjenner det da, om du spør?

Er ikke meg det gjelder.
Mamma og pappa leier ut leilighet med 2 soverom (65kvm). Det er et par i 30-åra som leier, men det står til stadighet 3-4 biler ute i gården her og huset er fullt av folk (stort sett de samme folka) til alle døgnets tider. Mamma er en smule lei av å ha en hel gjeng i nabohuset når de egentlig har leid ut til bare 2 personer. (de bor litt avsides, så de er ikke akkurat vant til å ha naboer (har akkurat begynt å leie ut leiligheten).)

En bekjent av meg fikk beskjed om at leiligheten hennes var leid ut til bare en person da hun hadde typen sin på overnatting litt vel mye. Men da var strøm ol inkludert i prisen og det brukes jo litt mer om man er to.
Men hva som er reglene for det, det vet jeg ikke.

*lykkeligst* skrev:

Sannheten skrev:

*lykkeligst* skrev:

FancyPants skrev:
Ikke uten å ta det opp med huseier først, nei. 

Kilde:
http://www.regjeringen.no/upload/KRD/Vedlegg/BOBY/veiledninger_og_brosjyrer/ni_kan_leier_ta_opp_andre_i_husstanden_eller_framleie.pdf

Var det jeg trodde ja. Men hva om de bare har besøk av ett vennepar over lengre tid da?

Ikke med mindre det er nær familie... Men tror du ikke huseier godkjenner det da, om du spør?

Er ikke meg det gjelder.
Mamma og pappa leier ut leilighet med 2 soverom (65kvm). Det er et par i 30-åra som leier, men det står til stadighet 3-4 biler ute i gården her og huset er fullt av folk (stort sett de samme folka) til alle døgnets tider. Mamma er en smule lei av å ha en hel gjeng i nabohuset når de egentlig har leid ut til bare 2 personer. (de bor litt avsides, så de er ikke akkurat vant til å ha naboer (har akkurat begynt å leie ut leiligheten).)

Skjønner at det er irriterende, det blir i tillegg mye slitasje om det skal være så mange som bor der...

Men at de har mye besøk og gjerne hele tiden betyr jo ikke at de leier ut det ene soverommet videre? Men foreldrene dine kan jo ta en prat med de ang støy, slitasje osv. Vet ikke hvordan reglene er for å sette begrensninger på besøk i leiekontrakten?

Amorosa skrev:
Men at de har mye besøk og gjerne hele tiden betyr jo ikke at de leier ut det ene soverommet videre? Men foreldrene dine kan jo ta en prat med de ang støy, slitasje osv. Vet ikke hvordan reglene er for å sette begrensninger på besøk i leiekontrakten?

Nei, vet jo ikke om de leier ut ene soverommet, men det har stått en bil parkert i gården her i snart to uker nå. Og med alle de andre bilene som kommer til stadighet, så kan man lure...
I natt var de 6 voksne og 2 barn der. Hvor alle får plass skjønner ikke jeg.

Skulle gjerne snakka med de, men pappa er på guttetur, og de godtar ikke mamma som utleier, for hennes navn står ikke i kontrakten

Back
Topp