Utlandet

# one million #

Glad i forumet
Noen andre som tilhører andre land ?
Jeg selv tilhører maigaard og det klør etter og få satt inn eskimoen. Skulle egentlig ha innsett i mars ... men det ble jo satt på vent. Nå er det planlagt i juni om danmark åpner grensene 10 mai. Planen er og ringe inn mens nå i mai. Men hvordan er det med grensene i norge hvis di forlenger grensekontroll til August ? Kommer jeg meg hjem ijenn ?

Jeg selv tilhører maigaard og det klør etter og få satt inn eskimoen. Skulle egentlig ha innsett i mars ... men det ble jo satt på vent. Nå er det planlagt i juni om danmark åpner grensene 10 mai. Planen er og ringe inn mens nå i mai. Men hvordan er det med grensene i norge hvis di forlenger grensekontroll til August ? Kommer jeg meg hjem ijenn ?

Godt spørsmål, jeg hører til på Karolinska. Skulle egentlig hatt uttak mars/april, og er veldig spent på hvordan det blir nå. I Sverige er jo mye mer åpent enn i Norge, men stengte grenser er det jeg er mest urolig for. Vi reiser gjennom pasientreiser, og de vil nok ikke bestille noe som helst før grensene er helt åpnet igjen.
Det er tøft å måtte vente til høsten, men jeg tror jo det dessverre er det som vil skje.

Hvis Danmark åpner opp grensene, men ikke Norge, så kommer du deg hjem igjen. Men må ha 2ukers karantene.
Sånn jeg har forstått det.

Vi har planlagt innsett til høsten og venter i spenning:wideyed:
Tilhører Karolinska i Stockholm.

Vi har planlagt innsett til høsten og venter i spenning:wideyed:
Tilhører Karolinska i Stockholm.
Håper ting blir litt bedre til da, men må nok regne med karantene etter hjemreise :Heartred

Håper ting blir litt bedre til da, men må nok regne med karantene etter hjemreise :Heartred
Insett blir utsatt til vi kan reise hjem uten karantene.
Har ikke råd til å miste begge lønningene og mannen jobber i helsevesenet :banghead:

Insett blir utsatt til vi kan reise hjem uten karantene.
Har ikke råd til å miste begge lønningene og mannen jobber i helsevesenet :banghead:
Kjipt :/ jeg tenker og reise om danmark åpner grensene. Skal se om jeg klarer og få sykemelding fra innsett til testdato. Åsså må jeg jo i karantene når jeg kommer tilbake. :meh: Får krysse fingrene for at det snart blåser av

Kjipt :/ jeg tenker og reise om danmark åpner grensene. Skal se om jeg klarer og få sykemelding fra innsett til testdato. Åsså må jeg jo i karantene når jeg kommer tilbake. :meh: Får krysse fingrene for at det snart blåser av
Vi har jo ingen planer om innsett før september/oktober uansett, så jeg håper virkelig at det snart roer seg :Heartred
Men får man sykepenger i karantene nå?

Jeg hører også til Maigaard, så venter bare på åpne grenser igjen så jeg kan reise ned å sette inn!
Men er litt avhengig av at det ikke ender i karantene når man kommer tilbake da...

Jeg hører også til Maigaard, så venter bare på åpne grenser igjen så jeg kan reise ned å sette inn!
Men er litt avhengig av at det ikke ender i karantene når man kommer tilbake da...
Ender nok i karantene etterpå :/ fikk mail fra dem igår om at di kan skrive et brev som gjør at man slipper inn i danmark. Men da tiner dem ikke egget før man er kommet inn i landet. Åsså sa dem at man måtte regne med karantene når man kom til norge. Men får jeg sykemelding før jeg reiser så får man vell sykepenger vil jeg tro. Karantene tiden er 10 dager nå. Omså ta ferie i en uke i juni når jeg skal nedover

Vi har jo ingen planer om innsett før september/oktober uansett, så jeg håper virkelig at det snart roer seg :Heartred
Men får man sykepenger i karantene nå?
Vil tro man får sykepenger om man blir sykemeldt på annet grunnlag før man reiser til danmark.

Ender nok i karantene etterpå :/ fikk mail fra dem igår om at di kan skrive et brev som gjør at man slipper inn i danmark. Men da tiner dem ikke egget før man er kommet inn i landet. Åsså sa dem at man måtte regne med karantene når man kom til norge. Men får jeg sykemelding før jeg reiser så får man vell sykepenger vil jeg tro. Karantene tiden er 10 dager nå. Omså ta ferie i en uke i juni når jeg skal nedover

Ja, det er umulig å si med denne karantenen og grensene har man sykemelding på forhånd må man vel ha en avtale i bunn før man reiser til utlandet også for at det skal være gyldig med reise og hente ut sykepenger? Spesielt om man være noen dager. Neste mulige tur for oss nedover til Maigaard er midt av juni ca...vi skulle maile de ved mensstart også tar vi der derifra. Det går bra å vente til etter sommer også, bare glad vi rakk ned I februar og Fikk blastocyster på frys.
men en annen ting er jo også prisene på å reise nedover nå som valgmulighetene er begrenset :/

blir det tur på deg i juni nå? :)
Vi satser på å komme oss Til Danmark 2uke i juli! Endelig.
Hehe, ja du spørr godt. Skal/skulle sette inn i naturlig syklus nå. Var på syklusdag 11 igår og til kontroll. Slimhinne på 5.5 mm og eggpose på 12 mm.
ny kontroll idag. Slimhinna på samme som igår og eggposen på 13mm. Ny kontroll på tirsdag om ikke eggløsning kommer ila helgen. Så vet ikke enda om jeg får forsøk nå eller om det blir avbrutt.

Back
Topp