Utkjørt

Duffoffmm

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg er 8+5 i dag, kjenner på lite kroppslige symptomer uten om litt stikninger og uggenhet på kveldstid. Men - jeg er så utrolig trøtt! Orker kun og gå på jobb og sove, legger meg 20.30 står opp går på jobb, hviler etter jobb - ligger på sofaen helt utmattet og legger meg igjen. Er dette normalt til dere som har gjort dette flere ganger? jobber turnus og sliter enormt med kveldsvakter da jeg er helt utrolig trøtt/uggen - spesielt vanskelig er dagvakten etterpå.

lufte tanker og følelser med andre i samme situasjon kan fort gjøre godt

Veldig vanlig. Så hvil og sov så mye du kan, uten dårlig samvittighet. Hvis dett er ditt første svangerskap, så er dette det siste svangerskapet du kan gjøre det. (Hilsen mor til livlig jente på 20 måneder)
Er ikke helt sikker, men jeg mener å ha hørt/lest et sted at om du er gravid har du rett til fritak fra kvelds-/nattevakter. Om det er en utfordring for deg, så ville jeg absolutt lest meg litt opp på det.

Dette er mitt første svangerskap, og jeg er også helt utkjørt. Sover så mye jeg klarer, men er bare generelt sliten.

Som ShitHappens96 sier så bør du sjekke om du kan få fritak/sykemelding fra kvelds-/nattevakter. En av venninnene mine som er gravid nå har fått sykemelding fra nattevaktene sine fordi det ikke er bra å jobbe kveld og natt når man er gravid.

Jeg var sånn i mitt første svangerskap, jobber turnus den gangen. Jeg fikk i allefall ordnet det slik at jeg ikke hadde kveldsvakt, så dagvakt rett etter. Dette er mange år siden, så kan være du har andre rettigheter nå :)

Jeg er gravid med andre nå, hadde det ganske likt sist. Jeg vet det er forskjellig fra person til person, men jeg hvilte litt på sofaen etter middag og kom med ut på tur/trening og det merket jeg hjalp på energien og trøttheten.
Er trøtt nå og, og forsøker på det denne gangen og men ikke så lett med en aktiv 2 åring I hus også.

Jeg har det nok ikke like mye som deg, men er også mye trøtt. Dupper når jeg kommer hjem og legger meg rundt 22. merker jeg er trøttere på jobb også, men det har gått bra. Jeg jobber 3-delt turnus (men få og rolige nattevakter), det har gått greit så langt å balansere, men mannen tar det meste av middag slik så jeg får hvilt.

men hvis du er utslitt tenker jeg en gradvis/hel sykemelding en stund kan være nyttig? :)

Back
Topp