Utilpass

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Denne gangen er jeg tusen ganger verre enn ved forrige graviditet. Er konstant utilpass, tviler og lurer og grubler på om det virkelig er en baby inne i magen. Mange tanker om det faktisk kommer til å bra osv.. lurer på om jeg skal ruinere meg selv lite granne og betale for privat ultralyd bare for å faktisk se at alt er ok.
Sover dårlig om natta og klarer liksom ikke la være å tenke på det..[emoji17]

Noen andre som har det sånn? Tips til hvordan dagene kan bli litt lettere?

Jeg har det også sånn!! Forrige graviditet, null stress og bekymring!! Nå er jeg superbekymret:( og lurer på om det er noe der.. klarer ikke slå meg til ro, til tross for pos.test, kvalme, trøtt, oppblåst, hormonell etc.. Jeg er 9+5 allerede, og skal på tul til fredag, mistet i mars og juni, så derfor ble det søkt. Jeg fikk dog fremskyndet timen 3 uker, det hjelper og er en trøst, hehe... :shy: Er jo fordi jeg tenker og grubler:confused: Plutselig er dagen for oul, spark, større mage, etc ;)

Jeg har det også sånn!! Forrige graviditet, null stress og bekymring!! Nå er jeg superbekymret:( og lurer på om det er noe der.. klarer ikke slå meg til ro, til tross for pos.test, kvalme, trøtt, oppblåst, hormonell etc.. Jeg er 9+5 allerede, og skal på tul til fredag, mistet i mars og juni, så derfor ble det søkt. Jeg fikk dog fremskyndet timen 3 uker, det hjelper og er en trøst, hehe... :shy: Er jo fordi jeg tenker og grubler:confused: Plutselig er dagen for oul, spark, større mage, etc ;)

Jeg er akkurat sånn som deg :p
Fant ut i går at det er mulig å ta privat ultralyd i byen vi bor i, så jeg må innrømme at jeg tror jeg kommer til å ringe å bestille time på mandag :p
Men det blir ikke før den 21.november da, for det var det tidligste de hadde ledig.
Men så tenker jeg jo at det er bedre enn ingenting siden ordinær UL sikkert ikke blir før over nyåret [emoji17]

Jeg sliter med akkurat det samme :( det er veldig slitsomt.

Med første tenkte jeg ikke over at jeg var gravid nesten og denne gangen forventer jeg nesten at det har gått galt hver gang jeg står opp... det er skikkelig fælt.
Jeg prøver å slappe av og tenke at alt er bra, men jeg føler jeg har så få symptomer at noe må være galt..

Jeg prøver å ta en dag om gangen og fokusere på hun jeg allerede har ❤ det hjelper og å snakke med samboeren selv om han ikke alltid vet hva han skal si. Setter meg og ned for å sy mer for å tenke andre tanker :)

Jeg har og vurdert tul bare for å se/høre at det er noe der :angelic:

Jeg sliter med akkurat det samme :( det er veldig slitsomt.

Med første tenkte jeg ikke over at jeg var gravid nesten og denne gangen forventer jeg nesten at det har gått galt hver gang jeg står opp... det er skikkelig fælt.
Jeg prøver å slappe av og tenke at alt er bra, men jeg føler jeg har så få symptomer at noe må være galt..

Jeg prøver å ta en dag om gangen og fokusere på hun jeg allerede har [emoji173] det hjelper og å snakke med samboeren selv om han ikke alltid vet hva han skal si. Setter meg og ned for å sy mer for å tenke andre tanker :)

Jeg har og vurdert tul bare for å se/høre at det er noe der :angelic:

Så utrolig godt å høre ar jeg ikke er alene om å ha det sånn. Det er direkte vondt til tider :(

Hadde det slik når eg gjekk gravid med nr 2. Så då bestilte eg tidlig ul. Denne gangen får eg tidlig ul pga ma tidligare i år.

Ja, det er noe med ventetiden og milepæler, det er noen lange sårbare og viktige uker. Vi kjenner det jo på kroppen/tanker/følelser 24/7. Er i allefall en stor og viktig oppgave vi har fått, og vi får vel ikke mer enn vi kan klare, selv om det noen ganger ikke føles sånn... :Heartred

Jeg er veldig nervøs denne gangen, så jeg er glad for at jeg får offentlig UL ca med tre ukers mellomrom, for trygghetsfølelsen etter TUL varer bare noen dager hos meg. Er 9 dager siden sist UL, og jeg kjenner nervene er tilbake i ca samme styrke som før TUL gitt. Har nedtelling til jeg skal inn neste gang, heldigvis bare rett under 2 uker til det.

Jeg bestilte privat TUL i første svangerskap, og hadde glatt brukt penger på det om jeg ikke hadde fått offentlig. Nå fikk jeg blødninger ganske tidlig, så fikk to offentlige TUL før uke 12 så slapp å bruke penger på det. Men om jeg ikke hadde fått UL på det offentliges regning så hadde jeg ikke tenkt meg om over å ha brukt penger privat på det. Det er veldig deilig å få se de fine hjerteslagene til spira altså. :)

Jeg er likedan. Brukte masse penger på private ultralyder i forrige svangerskap, og jeg ser jeg går samme vei denne gangen også :wacky:

Men så tenker jeg sånn, dette er nok mitt siste svangerskap og om det er det som skal til for at jeg klarer å slappe av, så er det verdt det :)

Sniker fra desember.

Jeg har hatt det sånn store deler av svangerskapet og det ver veldig slitsomt. Det hjalp litt når jeg fikk ordentlig mage og kjente liv men frem til det, og spesielt frem til TUL i uke 13, var jeg helt nervevrak. Vi har vært på 4 UL privat.. Så det har kostet litt men det har vært verdt hver krone og det har roet nervene MYE! Men jeg har sagt til samboer at jeg helt seriøst ikke vet om jeg orker å få flere barn, på grunn av det. Jeg har dessverre ingen gode råd.

Last edited:
Jeg er likedan. Brukte masse penger på private ultralyder i forrige svangerskap, og jeg ser jeg går samme vei denne gangen også :wacky:

Men så tenker jeg sånn, dette er nok mitt siste svangerskap og om det er det som skal til for at jeg klarer å slappe av, så er det verdt det :)

Helt enig. Dette er dessverre mitt siste barn og denne gangen er det all in, inkludert flere TUL. Hadde 6+1, skal ha 9+0 og ca uke 12 og det er det verdt. Har også doppler jeg sjekker med ca 1 gang i uke fram til uke 12. Disse ukene er virkelig forferdelige og jeg synes TUL pengene er verdt hver krone om man slipper litt av angsten.

Jeg teller ned, fyller dagene med aktiviteter så dagene går fort, ser film eller serie på kvelden så jeg ikke ligger å tenker, tenker positivt så godt det går. Dessverre ikke mange gode råd.

Ja, det er noe med ventetiden og milepæler, det er noen lange sårbare og viktige uker. Vi kjenner det jo på kroppen/tanker/følelser 24/7. Er i allefall en stor og viktig oppgave vi har fått, og vi får vel ikke mer enn vi kan klare, selv om det noen ganger ikke føles sånn... :Heartred

Det er helt sant..[emoji173]️

Jeg er veldig nervøs denne gangen, så jeg er glad for at jeg får offentlig UL ca med tre ukers mellomrom, for trygghetsfølelsen etter TUL varer bare noen dager hos meg. Er 9 dager siden sist UL, og jeg kjenner nervene er tilbake i ca samme styrke som før TUL gitt. Har nedtelling til jeg skal inn neste gang, heldigvis bare rett under 2 uker til det.

Jeg bestilte privat TUL i første svangerskap, og hadde glatt brukt penger på det om jeg ikke hadde fått offentlig. Nå fikk jeg blødninger ganske tidlig, så fikk to offentlige TUL før uke 12 så slapp å bruke penger på det. Men om jeg ikke hadde fått UL på det offentliges regning så hadde jeg ikke tenkt meg om over å ha brukt penger privat på det. Det er veldig deilig å få se de fine hjerteslagene til spira altså. :)

Uff, det høres ikke noe kjekt ut [emoji17]
Jeg har bestemt meg for å bestille, kun for min egen del fordi jeg trenger å få den bekreftelsen på at alt faktisk er bra.. [emoji173]️

Helt enig, tenker at det koster, men jeg syns ikke jeg kan sette en prislapp på urolige og triste tanker som kan unngås. [emoji173]️

Back
Topp