Utgifter alenemor

Perleonske_94

Gift med forumet
Himmelbarn
Marsboere 2020
Septemberlykke 2024
Hvor mye har dere i utgifter i mnd ca?
Gjerne del opp i hvilke også.
Hvilke utgifter er det med å leie? Har kun erfaring med å eie.
Det vil ikke bli like lett å kjøpe om jeg velger å gå fra samboer.
Prøver å kartlegge litt det økonomiske i tilfelle det skulle ende med brudd.

Hvor mye har dere i utgifter i mnd ca?
Gjerne del opp i hvilke også.
Hvilke utgifter er det med å leie? Har kun erfaring med å eie.
Det vil ikke bli like lett å kjøpe om jeg velger å gå fra samboer.
Prøver å kartlegge litt det økonomiske i tilfelle det skulle ende med brudd.
Jeg har fast trekk på 20 000kr til regningskonto.
Forsikring: 2000kr
Lån: 5500kr
Strøm: 1500kr
Bhg/SFO: ca 4500kr
Kommunale avgifter: 1500kr
Tv og internett 1300kr
Tlf: 600kr
Sparing: 1000kr
Sparing barna: 200kr
Div: 500kr (bompenger og andre uregelmessige utgifter)
Jeg går stort sett litt i pluss hver mnd, men det dyttes inn i huslån på slutten av året :)

Angående husleie vet jeg ikke. Men jeg tror det er vanlig å betale leie pluss strøm :)

Husleie for meg no er 8500, ingenting inkludert. Det samme har det vert med husleie 12-15 tusen. Det er svindyrt å leie....

Husleie for meg no er 8500, ingenting inkludert. Det samme har det vert med husleie 12-15 tusen. Det er svindyrt å leie....
Ikke renovasjon engang? :wacky:
Vi leier ut vår gamle enebolig (130kvm) for 9000kr i mnd. Vi tar renovasjonen (søppel osv), men de tar strøm, internett. Vann ble bakt inn i leiesummen:) summen skal økes om ett år til, det har vi allerede informert om (blir da ca 10.000, samboer leser ifht indeks hvor mye vi kan øke, leier ut til kommunen)

Ikke renovasjon engang? :wacky:
Vi leier ut vår gamle enebolig (130kvm) for 9000kr i mnd. Vi tar renovasjonen (søppel osv), men de tar strøm, internett. Vann ble bakt inn i leiesummen:) summen skal økes om ett år til, det har vi allerede informert om (blir da ca 10.000, samboer leser ifht indeks hvor mye vi kan øke, leier ut til kommunen)

Nokon av dei men ikkje alle nei.

Trodde ikke det var lov. Da skal de evnt bake det inn i husleie, øke den slik at de får inn pengene til regningen, men ikke sender regningen til leietaker :wacky:

Ikkje alle som bryr seg om kva som er lov. Og når husleie er 12.000, så har dei nok til renovasjon skulle man tru.

Ikkje alle som bryr seg om kva som er lov. Og når husleie er 12.000, så har dei nok til renovasjon skulle man tru.

Vår husleie er hvertfall 12 000, det inkluderer ikke strøm og internett, men renovasjon er med.

Det er normalen:) Men enkelte huseiere er grådige....

Ja, vi leier av et firma, ikke privatperson, og de tar markedspris så veldig heldig der. Er vaktmestertjenester med også forresten. Så det er mest mulig for pengene. Likevel er det jo sånn at det blir vanskelig å spare, jeg mener - jeg skulle heller ha betalt 12k på mitt eget boliglån! Menmen, det ordner seg innen et par år.

Back
Topp