Utfylling av permisjonspapirer..

kooala

Glad i forumet
Var strålende fornøyde med at jeg fikk levert søknad om foreldrepenger idag, men så begynte jeg å undres over noe nå i ettertid.. Jeg har hatt et vikariat fra 05.06-12 som går frem til permstart 27/1-13. Derfor har jeg bare skrevet denne under inntektsgivende arbeid de siste 10 mnd på søknaden, men dette blir jo de siste 8 mnd. Må jeg føre på hva jeg gjorde før det iom. det står de siste 10 mnd? Jeg gikk på skole før jeg startet i stillingen min, og min inntekt da var lånekassen :/ :)

Lånekassen er ikke inntektsgivende arbeid, så det eneste inntektsgivende arbeidet du har hatt de siste ti månedene er det vikariatet:)

Du m for øvrig ha hatt inntektsgivende arbeid i 6 av de siste 10 mnd, så du har fylt ut helt riktig og har krav på foreldrepenger:)

Ja det stemmer at lånekassen ikke er inntektsgivende. Jeg visste det, og jeg visste også at jeg hadde rett påå foreldrepenger når jeg har jobbet de siste 8 mnd før perm, men det var bare dette om de 10 mnd må fylles ut,, men jeg tror ikke det er nødvendig egentlig. Jeg hadde jo noe inntekt fra en helgestilling, men er ingen poeng i føre den på.. Takk for svar :)

kan noen hjelpe meg å regne? hvis jeg har hatt samme arbeidsgiver de siste 5 årene så fyller jeg vel bare ut første linje på inntektsgivende arbeid, med navnet til arbeidsgiver, inntekt i måned, men periode, hva må jeg skrive der? hvis jeg går ut i perm 30.01.13 - hvilken FRA-dato blir det?

kan noen hjelpe meg å regne? hvis jeg har hatt samme arbeidsgiver de siste 5 årene så fyller jeg vel bare ut første linje på inntektsgivende arbeid, med navnet til arbeidsgiver, inntekt i måned, men periode, hva må jeg skrive der? hvis jeg går ut i perm 30.01.13 - hvilken FRA-dato blir det?

Der skal du bare sette når du startet i jobben, fikk jeg beskjed om når jeg var på NAV igår. Med andre ord hvilken dato du ble ansatt. Hvis du har sluttet i jobben skal du skrive TIL datoen, men la den stå tom hvis du fortsatt er ansatt der.

Det har ingenting med når du skal ut i permisjon å gjøre. Hvis du snakker om det skjemaet med tre kolonner nedover, sant? Arbeidsgiver, inntekt i år/måned/14 dag, og stillingsprosent?

åja, sånn å forstå. ja men da setter jeg bare navn på arbeidsgiver, inntekt i mnd og dato jeg ble ansatt.
ja, er det skjemaet med tre kolonner. Så da bare fyller jeg jo ut den første av de :)

takk for svar :)

Back
Topp