Utfordringer

Greven av gral

Forumet er livet
VIP
Jeg har akkurat fått høstens timeplan. Den var jo spennende. Jeg har plutselig blitt fordelt på 3 trinn. PTF på vg 1( aldri hatt før), PTF og kontaktlærer Bu( aldri hatt før), samt entreprenørskap vg 3 hudpleie( jippi, dette kan jeg!!)
Det er iallefall aldri kjedelig å jobbe som lærer.. Men kan ikke si det passet så greit å lese meg opp på to nye fag, nå som jeg snart skal ut i permisjon. Men vil jeg ha jobb, så har jeg ikke noe valg!
Siste året nå, så har jeg krav på fast ansettelse :)

Å så heldig du er da..jeg begynner lærerskolen til høsten jeg..:) Men tror nok at det kan være et utfordrende yrke da:)

Hehe, jeg hadde blitt så stressa!
Jeg spurte en av foreleserne mine om hvilke emner han skulle forelese i til høsten, og han hadde ikke peiling, sa han. 
 Jeg hadde nemlig tatt fagene han underviser i uansett, han er så flink!

FancyPants skrev:
Hehe, jeg hadde blitt så stressa!
Jeg spurte en av foreleserne mine om hvilke emner han skulle forelese i til høsten, og han hadde ikke peiling, sa han. 
 Jeg hadde nemlig tatt fagene han underviser i uansett, han er så flink!

Jeg har jo fått nesten hele sommeren til å forberede meg :)
Stressa, det blir du når du blir plassert på nytt fag som du ikke vet noe om en uke etter skolestart:) For 3 år siden fikk jeg bedriftslære uten å vite hva dette innebar. Siden jeg skjønte at jeg kom til å komme til kort endret jeg dette faget til å gjelde entreprnørskap, hvor vi har hatt en kjempe suksess

Er du lærer på vgs uten utdanning? Eller har du tatt PPU? Hvis du har tatt praktisk pedagogisk utdanning, hvordan var studiet?

Lille_frosk skrev:
Er du lærer på vgs uten utdanning? Eller har du tatt PPU? Hvis du har tatt praktisk pedagogisk utdanning, hvordan var studiet?

Jeg har yrkesfaglærer med tillegg, så jeg har ikke tatt PPU
Hva slags fagbakgrunn har du?

Er sykepleier og fotterapeut og vurderer ta faglærerutdanningen :)

E
Greven av gral skrev:

Lille_frosk skrev:

Lille_frosk skrev:
Er sykepleier og fotterapeut og vurderer ta faglærerutdanningen :)

E
Greven av gral skrev:

Lille_frosk skrev:

Da har du jo en god inngangsport, hvis du tar PPU. Spesielt med fotterapaut. Det finnes ikke så mange faglærte lærere innen dette. På helsefagarbeider er det relativt trangt å komme inn som lærer, men det er et generasjonsskifte i vente :) Men som sykepleier kan du jo undervise i helsefremmede på de flese utdanningprogram. Jeg er hjelpepleier med har fordypning i ernæring og medisin grunnfag ved siden av

Takk... vurderer sterkt dette,men er vanskelig også å ta skrittet og studere igjen om jeg ikke får jobb når jeg er ferdig ;)

jobb får du, men ikke fast. Er du lur søker du praksisplass på et sted de har både fotpleie og helsefagarbeider, så har du veien inn. I tillegg kan man spe på inntektene ved å jobbe som sensor, det har jeg gjort. Ansatt som sensor i Oslo kommune. Jeg vet at bl.a folkeunderversitetet sliter med å finne sensorer til sin fotpleieutdanning.
Hvilket fylke bor du?

Bor i Akershus, men det er veldig få skoler med fotterapi -kun 1 som ligger 1,5 time unna :( Også en i Oslo da... Hmmm... må tenke litt,for det virker spennende og morsomt.

Lille_frosk skrev:
Bor i Akershus, men det er veldig få skoler med fotterapi -kun 1 som ligger 1,5 time unna :( Også en i Oslo da... Hmmm... må tenke litt,for det virker spennende og morsomt.

Ja, det er bare Rosenvilde. Men jeg vet at folkeunderversitetet i Lillestrøm sliter med sin stab. Kan jo være at det åpner seg en løsning der. Ellers så er det veldig mange skoler i Akershus.Jessheim sliter også med vikarer og de skal jo bygge ny skole med 1500 elever, skal stå ferdig i 2016-17.

Tusen takk for gode innspill. Kanskje jeg skal satse på dette :)

Back
Topp