Utfordring med amming på dagtid

Bkno3914372

Andre møte med forumet
Gutten min på 4,5 mnd fullammes ennå. Den siste tiden har det blitt en utfordring å gi ham mat på dagtid. Han vil følge med på alt som skjer rundt seg og har absolutt ikke tid til å ligge ved puppen ;) Han tar kun små måltid og jeg er heldig hvis jeg får i ham et skikkelig måltid i løpet av dagen. Dette resulterer jo i at han vil dekke hele ernæringsbehovet sitt på natten og våkner hver 1 - 1 1/2 time fra kl 21 til kl 8 :confused: Jeg har prøvd å amme ham på et stille, mørkt rom på dagtid, men det funker ikke.

Noen som har hatt det på samme måte og som har noen gode råd? :)

Har dessverre ingen råd, men jeg håper det snur for deg!

Jeg begynte å gi et flaskemåltid når min begynte sånn :) Da pumpet jeg med samtidig som han fikk.

Kanskje begynne å gi litt grøt og/eller frukt/grønnsaksmos på dagen?

Det er dessverre ganske vanlig...
Jeg synes det funker med å prøve f.eks. etter 20 min hvis hun ikke har tid første gangen. Går det ikke da heller lar jeg henne leke mer og prøver igjen etter en time. Plutselig er hun sulten nok til å ta puppen.

Du kan begynne med små smaksprøver med fast føde, men jeg vil ikke anbefale deg å gi mme eller bytte ut et måltid morsmelk med grøt.
Det blir nok litt bedre skal du se:)

Så lenge jeg har nok melk har jeg veldig lyst til å fullamme lillegutt til han er 6 mnd og foreløpig ser det ut til at jeg har mer enn nok. Sikkert takket være all nattammingen ;) Derfor har jeg ikke lyst til å prøve med fast føde som en mulig løsning riktig ennå.

Har fortsatt med amming på et rom med lite stimuli og forsøkt igjen etter kort tid dersom han ikke vil ha ved første forsøk. Det ser ut til å hjelpe litt :)

Ellers endrer de seg jo så fort disse små så jeg sitter hver dag med et håp om at "i morgen, i morgen snur det" :)

Back
Topp