Utfolde eller fostervannsprøve?

Maian

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
Junilykke2018
Jeg har av og til reagert på at utfolder lukter litt sterkt. Så prøvde jeg å Google i stad, og leste at det kanskje kunne vær fostervann. Stod at fostervann luktet søtt og utflod surt, så var det ei som skreiv at fostervann lukter som sæd. Da kom jeg på at jeg syns det har luktet sæd noen ganger, også lurt på om mannen har sølt litt ;) men kanskje det er meg?

Syns forresten det av og til lukter morsmelken, men vet ikke hvor det kommer fra. Om sambo kjenner ikke lukten.

Noen andre som har opplevd dette?

Sent from my iPad using BV Forum

Edith: dumme iPad! ikke fostervannsprøve, men fostervann :p

Eg...
Eg vet ikke ka skal eg si men ja eg har sånn og. Ka skal vi gjøre? Min neste kontroll er ikke før 30 juli. Skal eg vente eller ring nu? Av og til har jeg vondt i hodet og litt kvalm og vet ikom d e pga lite sov, varmt eller nokka ant. Men er litt paranoyd om sv.forgifting.

22 aug 2014

Jeg har av og til reagert på at utfolder lukter litt sterkt. Så prøvde jeg å Google i stad, og leste at det kanskje kunne vær fostervann. Stod at fostervann luktet søtt og utflod surt, så var det ei som skreiv at fostervann lukter som sæd. Da kom jeg på at jeg syns det har luktet sæd noen ganger, også lurt på om mannen har sølt litt ;) men kanskje det er meg?

Syns forresten det av og til lukter morsmelken, men vet ikke hvor det kommer fra. Om sambo kjenner ikke lukten.

Noen andre som har opplevd dette?

Edith: dumme iPad! ikke fostervannsprøve, men fostervann :p

Haha utflod og ikke utfold kan jeg tenke meg:p

Syns det har blitt mindre med utflod her i gården. Ingen fødselstegn her:(

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Her lukter jeg morsmelk hele tiden. Det kommer nok fra melkekjertlene og det er mange gravide som opplever nettopp dette. Fostervann skal visst ha en veldig søtlig, vammel og ekkel lukt, og jeg tror du ville kjent det om det var det. Utflod kan lukte mange ting. Fostervann er forøvrig gjerne lyst-lyst rosa i fargen, men det kan også være hvitt. Mot slutten av svangerskapet kan utfloden være veldig rennende. Min er det, og noen ganger lurer jeg på om jeg har tisset på meg, eller om jeg lekker fostervann, men så er det bare utflod.

Ta på bind og sjekk. Blir bindet tungt og vått kan du ta det med til føden eller jordmor og la henne lukte. De kjenner igjen lukta. De kan også sjekke det maskinelt. :P

Eg...
Eg vet ikke ka skal eg si men ja eg har sånn og. Ka skal vi gjøre? Min neste kontroll er ikke før 30 juli. Skal eg vente eller ring nu? Av og til har jeg vondt i hodet og litt kvalm og vet ikom d e pga lite sov, varmt eller nokka ant. Men er litt paranoyd om sv.forgifting.

22 aug 2014

Har vondt i hode og er kvalm jeg også, har hatt det sånn lenge Jeg ser det an, så ringer jeg føden i morgen om jeg føler for det. Er sikket ingenting.
Jeg tenkte at siden magen min ikke vokser, så kanskje det er lite fostervann, men jm nevnte ikke dette som en årsak.

Har hatt det sånn et par uker, og har vært bombesikker på at det har vært fostervann som har kommet. Men på ul har jeg hatt greit med fostervann, og det hadde faktisk økt fra den ene gangen til den andre.
Nå aner ikke jeg hvordan fostervann er verken på lukt eller konsistens, men jordmor har sagt til meg at utfloden faktisk kan bli tynn som vann nå på slutten. De får visst inn maaaange som tror de lekker fostervann, men som regel er det bare urin/utflod.

Sent from my iPhone

Jeg trodde først det var utflod da vannet gikk. Men etterhvert var det ingen tvil :P Bindet ble tungt og jeg kjente at det rant ut av meg. Men det var 5 uker før termin så jeg var liksom ikke klar på at vannet skulle gå :P Men så var det i tillegg misfarget, grønt.. Luktet ikke så spesielt syns jeg da.

Sent from my iPhone using BV Forum

Opplever det, men leste at det skal dryppe litt hele tiden hvis det er fostervann. Prøv med bind å se hvor våt du er på en time:)

Min utflod lukter veldig søtt

Sent from my iPho

Opplever det, men leste at det skal dryppe litt hele tiden hvis det er fostervann. Prøv med bind å se hvor våt du er på en time:)

Min utflod lukter veldig søtt

Sent from my iPho

Det renner ikke så mye må jeg innrømme, så er nok ikke fostervann. Da slår jeg meg til ord med at det sikkert er utflod :p

Har hatt det sånn et par uker, og har vært bombesikker på at det har vært fostervann som har kommet. Men på ul har jeg hatt greit med fostervann, og det hadde faktisk økt fra den ene gangen til den andre.
Nå aner ikke jeg hvordan fostervann er verken på lukt eller konsistens, men jordmor har sagt til meg at utfloden faktisk kan bli tynn som vann nå på slutten. De får visst inn maaaange som tror de lekker fostervann, men som regel er det bare urin/utflod.

Sent from my iPhone

Da satser jeg på at det kun er utflod :)

Da satser jeg på at det kun er utflod :)

For all del, sjekk det opp om du er urolig. Jeg er ingen ekspert altså :) men tenker at man må da merke det om man lekker fostervann. Ser for meg st det siver da

Sent from my iPhone

Back
Topp