Utflod

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Igår fått litt vanndig utflod i oppreist stilling. Ikke særlig lukt fra det. Mistenker det har samlet seg litt vann i kjeden etter dusjing som kommer ut tilbøandet med min egen utflod! Men var og bekymret om pluggen hadde gått eller om det er fostervann siden det ble vått i hele trusa!

Idag også litt mye utflod og med litt gul i fargen!

Noen som opplevd lignende? Skal jeg kontakte jordmor?

Jeg aner ikke hva det kan være, men jeg er førstegangs og hadde ringt hvis det hadde skjedd meg. Bedre å ringe og få beskjed om at det ikke er noe farlig eller å få komme inn på sjekk og finne ut av det, enn at det faktisk er noe man skal ta på alvor og la det gå for lenge. Ikke meningen å skremme! For jeg aner virkelig ikke! Men det var mine tanker rundt det :-)

Økt utflod er veldig vanlig under svangerskapet. Jeg har tidevis hatt tynn utflod og tykk. Dersom du har andre symptomer eller lukt ville jeg kontaktet jordmor, men mest sannsynlig er d nok helt normalt :)

«Den normale forandringen i utflod under graviditeten skyldes at skjeden mottar høyere blodforsyning under graviditeten. Dette gir økt aktivitet i slimhinnen og økende slimproduksjon. Dessuten vokser cellene i slimhinnen og avstøtes i høyere grad. Økt avstøtning og økt væske gir sammen både større mengde og endret konsistens på utfloden.»

Jag har massa utflod, så att det nästan kännes ut som ett urinlekasje ibland. Har jaft det alla graviditeterna. Ikke noe særlig behagelig, men jag är inte bekymrad. Hvid du tänker mye på det så ringer du, selv om det medt sannsynlig är heeelt normalt

Hei! Jeg har også hatt noen sånne tilfeller den siste tiden. Tror nok det er helt normalt :) Kjennes alltid mye verre ut enn det det er :)

Trusa mi er ofte gjennom vått. Akuratt som jeg har tissa på meg.

Takk for at dere deler erfaringer...
Jeg tror det er normalt det jeg hadde ja!
Men syns kjeden og underlivet er virkelig vanskelig å stelle nå for tiden. Og jeg dusjer hver dag 1-2x og klør en del nedentil. Men det er også fordi jeg barberer meg med maskin jevnlig og klør fordi hår gror ut igjen!

Men syns kjeden og underlivet er virkelig vanskelig å stelle nå for tiden. Og jeg dusjer hver dag 1-2x og klør en del nedentil. Men det er også fordi jeg barberer meg med maskin jevnlig og klør fordi hår gror ut igjen!

Kanske du har fått sopp? Också väldigt vanligt under graviditet med förändringar i pH-värden ol... den kjipe sannheten :banghead::hilarious:

Jeg ville kansje vurdert om dwt kan være en soppinfeksjon om du klør en del. Men varierende utflod er helt vanlig da..

Ville og sjekket for sopp! Og bruker du såpe når du vasket deg nedentil kan det være lurt å droppe det, såpe + jevnlig barbering kan gi mye irritasjon nedentil. Skjeden skal feks aldri stelles, den har det best i fred (med mindre det er sopp som skal behandles). Hvis du klarer å redusere barbering nærmere fødsel er visst behåring nedentil beskyttende mot infeksjoner sier endel jordmødre, så kan jo være greit å teste om det hjelper også nå :)

Ville og sjekket for sopp! Og bruker du såpe når du vasket deg nedentil kan det være lurt å droppe det, såpe + jevnlig barbering kan gi mye irritasjon nedentil. Skjeden skal feks aldri stelles, den har det best i fred (med mindre det er sopp som skal behandles). Hvis du klarer å redusere barbering nærmere fødsel er visst behåring nedentil beskyttende mot infeksjoner sier endel jordmødre, så kan jo være greit å teste om det hjelper også nå :)
Hei! Har nå kjøpt såpe spesielt for intimvask. Også skal jeg barbere meg mindre fremover for å unngå irritasjon. :)

Hei! Har nå kjøpt såpe spesielt for intimvask. Også skal jeg barbere meg mindre fremover for å unngå irritasjon. :)

Du kan droppe intimvask-såpe og, underlivet har det best uten noen form for såpe, og holder seg rent helt selv :) litt mild såpe på utsiden går stort sett bra, men ihvertfall på innsiden av kjønnsleppene bør det aldri være noe annet enn vann mtp rengjøring, og oppover skjeden trengs ingenting :)

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/underlivshygiene-rad/

Du kan droppe intimvask-såpe og, underlivet har det best uten noen form for såpe, og holder seg rent helt selv :) litt mild såpe på utsiden går stort sett bra, men ihvertfall på innsiden av kjønnsleppene bør det aldri være noe annet enn vann mtp rengjøring, og oppover skjeden trengs ingenting :)

https://nhi.no/kroppen-var/kropp/underlivshygiene-rad/
Jeg tror du absolutt har rett! Takk. Jeg føler meg mye bedre med bare vann vask! ☺️

Back
Topp