Utflod tidlig i svangerskapet

Putti2020

Betatt av forumet
Novemberbarna 2021
Jeg er 10+5 nå, og har mer eller mindre helt siden jeg ble gravid hatt mye utflod. Den er lysgul/gulbrun. Ikke noen spesiell lukt, om det lukter noe må det i såfall ligne lukten av urin.
Usikker på om det muligens kan være urinlekkasje, men aner jo ikke.
Andre som har hatt mye utflod i graviditet, og evt hvordan var den?

Har ikke fått farge på toalettpapiret når jeg tørker meg, så kan det også hende fargen kommer etterhvert? (Blir jo gulere i kontakt med luft).
 
Jeg er 10+5 nå, og har mer eller mindre helt siden jeg ble gravid hatt mye utflod. Den er lysgul/gulbrun. Ikke noen spesiell lukt, om det lukter noe må det i såfall ligne lukten av urin.
Usikker på om det muligens kan være urinlekkasje, men aner jo ikke.
Andre som har hatt mye utflod i graviditet, og evt hvordan var den?

Har ikke fått farge på toalettpapiret når jeg tørker meg, så kan det også hende fargen kommer etterhvert? (Blir jo gulere i kontakt med luft).
Ja, det er vanlig. Det er fordi det skjer mye i livmoren og det støtes ut celler som ikke skal være der, leste jeg en plass. Hadde en god del utflod hele svangerskapet,og i begynnelsen var den tykk, kremete og gulaktig. Måtte alltid bruke masse truseinnlegg i begge svangerskap.
 
Utfloden her har vært hvit eller blank, og luktfri. Er den brunlig eller gul, så KAN det være en bitteliten gammel blødning f.eks. som har blandet seg med, eller noe annet som har kommet med. (Ikke uvanlig, pga skjøre slimhinner i svangerskapet. Betyr IKKE at det er noe galt)
Eneste gangen jeg ikke har hatt hvit/blank utflod, er i etterkant av blødninger; men da har det vært ganske tydelig at det har vært rester av blod egentlig..

Du kan jo prøve litt bekkenbunnstrening/kniping og se om det hjelper på, hvis du mistenker lett lekkasje.
 
Jeg hadde mye utflod hele svangerskapet. Husker ikke farge eller konsistens, så kan umulig ha vært urovekkende. :hilarious: Imidlertid husker jeg at jeg syntes det lukta rart/annerledes på en litt ekkel måte. Men det er jo mye hormoner og nesa gikk berserk for den minste ting, så jeg vet ikke om det faktisk lukta rart eller om det bare var gravidnesa som syntes det. :wacky:
 
Back
Topp